  • 11. Data: 2019-05-08 22:11:25
    Temat: Re: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chodzi o to, że to sprawa jednostkowa i raczej nie stanie się kazusem,
    > za którym pójdzie jakaś lawina pozwów zmuszająca FB do zmiany polityki.
    > Sąd orzeknie, że mają przywrócić strony bądź nie maja i oni przywrócą
    > bądź nie przywrócą zgodnie z wyrokiem. I tyle tego będzie.

    Rada jest prosta - trzeba na profilu trzymać kilka porosemickich haseł,
    jakieś kilka treści LGBT i współwłaścicielem zrobic murzyna.

    Wtedy skasowanie tego będzie hattrickiem antysemityzmu, nietolerancji i
    rasizmu. Potem dać znać komu trzeba w uesiach i zrobią fajsbukowi z dupy
    jesień średniowiecza;)

    Shrek

  • 12. Data: 2019-05-08 22:14:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 07 May 2019 21:12:41 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]

    A kto rozumny zajmuje się losem Facebooka i tym co się tam dzieje?
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 13. Data: 2019-05-08 22:22:12
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 08.05.2019 o 22:14, Jcek Maciejew pisze:

    > A kto rozumny zajmuje się losem Facebooka i tym co się tam dzieje?

    zabawny ten Jcek, udaje, że nie słyszał o jednej z największej firm na
    tym świecie pod nazwaniem FB:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 14. Data: 2019-05-08 22:36:32
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Ale co mają wpływy z reklam w Polsce z pozwem o usunięcie jakiś tam
    > artykułów? Zacznijmy od tego, że to postępowanie cywilne. nie do końca
    > jestem pewien, czy w ogóle sąd polski jest właściwy. Ustalenie, wg
    > jakiego prawa to oceniać zajmie pewnie kilka lat.

    To akurat jest bardzo proste. W swoim regulaminie świadczenia usługi
    Facebook wskazuje, że sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów
    związanych z usługą jest sąd właściwy dla okręgu Santa Clara, a
    zastosowanie ma prawo stanu Kalifornia.
    powodzenia z pozwem życzę :)

    --
    Sonn

  • 15. Data: 2019-05-08 22:42:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 08.05.2019 o 22:36, Sonn pisze:
> [...]
    > Facebook wskazuje, że sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów
    > związanych z usługą jest sąd właściwy dla okręgu Santa Clara, a

    ano, tylko że w Bolanda sądzą polskie sądy, niemiecki syn tego nie może
    pojąć:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 16. Data: 2019-05-08 23:17:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Facebook wskazuje, że sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich
    > sporów związanych z usługą jest sąd właściwy dla okręgu Santa Clara, a

    Jak jest (gruby) kij to jest jurysdykcja. Patrz inwazja Panamy zakończona
    procesem Noriegi _w USA_. Na taką skalę Polska jurysdykcji sobie nie
    zagarnie ale na mniejszą jak najbardziej.

    Wystarczającym kijem na FB nie wymagającym parafki sądu USA jest
    sprzedaż reklam w Polsce i na Polskę. Facebook może sobie pisać w
    regulaminie co mu się podoba. Niemcy które świecą całej Europie
    przykładem do naśladowania i tak go ustawiły jak zechciały żeby
    stosował się do _Niemieckiego_ prawa.

    Sąd w Santa Klara musiał Niemcom coś parafować? Nie zauważyłem :-)

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2019-05-09 02:27:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wątpię, by to ktokolwiek przywrócił. Będą sie zasłaniami regulaminem.

    To może nic nie dac. Europejskie prawo jest bardzo socjalistyczne.
    Interes społeczny, ochrona konkurencji, w przypadku osoby prywatnej vs
    przedsiębiorca (tu FB) jest tez wyraźna asymetria obowiązków. Innymi
    słowy sąd może orzec, że niekoniecznie ten regulamin jest zgodny z
    prawem.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-05-09 02:38:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.05.2019 o 20:30, A. Filip pisze:

    > A będzie to _z pewnością_ skutecznie? Jakby sobie w regulamin wpisali
    > niewolnictwo albo pańszczyznę to nic by im sąd nie zrobił?

    Dokąd by nikogo nie niewolili, to niewiele by można zrobić.

    > Ludzie którzy "nawet FB" są gotowi ciągać po sądach za "a bo mi się tak
    > podoba i nie zamierzam praktycznie nic wyjaśniać" się przydają IMHO.
    > Jak sądy w Polsce czegoś z pozycją FB _w Polsce_ nie będę chciały
    > "wsiąść za cugle" to po co one są?

    Od przestrzegania prawa

    > Jak się (eskalacja) skończy na wypierdoleniu FB z Polski (zaczynając
    > od sprzedaży reklam) to mi nie przeszkadza.

    Toi beda te reklamy sprzedawać z innego państwa i stracimy podatki. Nic
    innego nie osiągniemy.

  • 19. Data: 2019-05-09 02:39:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wtedy skasowanie tego będzie hattrickiem antysemityzmu, nietolerancji i
    > rasizmu. Potem dać znać komu trzeba w uesiach i zrobią fajsbukowi z dupy

    No ale sięm tak nie da. Jakbyś chciał propagować jednoczesnie semityzm i
    antysemityzm to nie dość, że FB zamknie, to jeszcze Żydzi pozwą. I teraz
    pojawia się tu takie pytanie, którego istotę dobrze zilustruje stary,
    żydowski dowcip.

    Stany Zjednoczone, lata trzydzieste, przedział w pociągu, 2ch pasażerów,
    pejsaty Żyd i Murzyn. Jadą sobie dłuższą chwile po czym Murzyn otwiera
    torbę, wyciaga gazetę żydowską i zaczyna czytać. Żyd głeboko wzdycha,
    wstaje, podchodzi do murzyna i kładzie mu rękę na ramieniu i mówi
    zmęczonym głosem: mało panu, że jest pan Murzynem?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-05-09 06:15:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale sięm tak nie da. Jakbyś chciał propagować jednoczesnie semityzm i
    > antysemityzm to nie dość,

    A kto mówi, że chce propoagować antysemityzm? No chyba że w rozumieniu,
    że antysemitą jest ten którego nie lubią Żydzi, to wtedy nie ode mnie to
    zależy;)

> [...]
    > wstaje, podchodzi do murzyna i kładzie mu rękę na ramieniu i mówi
    > zmęczonym głosem: mało panu, że jest pan Murzynem?

    To może w kontekście pewnej ustawy za oceanu:

    Szedł Żyd ulicą i znalazł portfel. Przeliczył i brakowało.

    BTW - murzynem wielką literą?

    Shrek