  • 61. Data: 2019-05-14 12:26:15
    Temat: Re: cenzuro-odporność usenetu
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    > [...]
    >
    > Technicznie każdy może kasować posty i swoje, i innych osób.

    Ja sam padłem dawniej przynajmniej ze dwa razy ofiarą kilkunastodniowych fal
    cancelowania moich postów które znikały na głównych serwerach usenetu
    dla Polski. Zanikały po tym jak mi się zbierało na osktyptowanie
    raportowania na abuse odpowiedniego serwera. Teraz nawet główne serwery
    ignorują cancele nie pochodzące z "bardzo zaufanych źródeł" (cancel-botów).

    Tyle że usenet to system bardzo rozproszony, bez jednego kierownictwa i
    na niektórych (lepszych) serwerach moje posty nawet wtedy nie znikały.
    Facebook to jedna firma (usańska) pod jednym zarządem (usańskim),
    z natury jest bardziej "wrażliwa" na usańskie cenzurowanie
    [ patrz: kobiece piersi (?) ].

    --
    A. Filip

  • 62. Data: 2019-05-17 22:21:52
    Temat: Re: cenzuro-odporność usenetu [Was: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 09:13, u2 pisze:

    > niekoniecznie kretynów, wystarczy uzasadnione podejrzenie że ktoś jest
    > antysemitą, a antysemita, który nie lubi Jcka, niekoniecznie musi być
    > kretynem:))))))

    Wiesz, niezależnie od tego, jak to sobie wyjaśnisz, to jak ktoś nie chce
    kogoś czytać, to wkłada gościa do KF i po kłopocie. Ja pamiętam jeszcze
    czasy moderacji niektórych grup usnetowych i nie kończące się "tasiemce"
    o tym, co wolno, a czego nie.

    Z tych powodów przykładowo nigdy nie pisałem (poza kilkoma postami) na
    grupę motoryzacyjną, bo "grupa trzymająca władzę" się uparła, że w
    stopce ma być marka samochodu, którym się jeździ. Oczywiście większość
    normalnych wpisała by dla świętego spokoju cokolwiek, ale ja jestem "inny".

  • 63. Data: 2019-05-17 22:26:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 11:34, Wojciech Bancer pisze:

    > Technicznie każdy może kasować posty i swoje, i innych osób.

    O ile protokół przewiduje tzw. CANELe i kasowanie swoich, to przyznam,
    że nie za bardzo wiem, jak byś chciał skasować NA SERWERACH kogoś
    innego. Choć to, ze ja nie wiem, nie oznacza, ze sie nie da. Większość
    czytników pozwala na lokalne kasowanie postów. Natomiast niektóre
    serwery usnetowe w ogóle nie przyjmują CANELa, nnawet od osoby, która
    wysłała post.

    Teraz nie chce mi się w takie rzeczy bawić, ale jak dawniej bardziej sie
    angażowałem na grupach, to miałem lokalny serwer zbierający posty z
    wielu serwerów - nie pamiętam, jak się to nazywało. I tam, jeśli nawet
    ktoś gdzieś coś skasował, to przeważnie przychodziło to z innego
    serwera, który w ogóle CANCELa nie przyjmował.

  • 64. Data: 2019-05-17 23:48:37
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Wiesz, niezależnie od tego, jak to sobie wyjaśnisz, to jak ktoś nie chce
    > kogoś czytać, to wkłada gościa do KF i po kłopocie.

    e tam Jcek poświęca się dla uratowania wszechświata i choć sam apeluje o
    używanie KF w moim przypadku, sam jego nie używa, choć ostatnio coś
    zmiękł w tym względzie:)))))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 65. Data: 2019-05-17 23:51:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Teraz nie chce mi się w takie rzeczy bawić, ale jak dawniej bardziej sie
    > angażowałem na grupach, to miałem lokalny serwer zbierający posty z
    > wielu serwerów

    bez sensu, żyj chwilą Robercik, nie dasz rady wszystkiego zapisać i
    utrwalić, nawet jak robisz w Eschelonie:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"