  • 1. Data: 2019-05-07 21:12:41
    Temat: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tech.wp.pl/facebook-pozwany-za-cenzure-pierw
    szy-taki-przypadek-6378364188575361a

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-05-07 22:32:28
    Temat: Re: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.05.2019 o 21:12, A. Filip pisze:
    > https://tech.wp.pl/facebook-pozwany-za-cenzure-pierw
    szy-taki-przypadek-6378364188575361a

    Ciekawe, jak bardzo się tym pozwem FB przejął :-)

  • 3. Data: 2019-05-07 23:16:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    szy-taki-przypadek-6378364188575361a

    > Ciekawe, jak bardzo się tym pozwem FB przejął :-)

    A jak sądzisz za jaką kwotę FB sprzedaje reklamy w Polsce i na Polskę?
    W praktyce to jest polski kij na FB nie wymagający parafki
    egzekwowalności od sądu w USA.

    Jak FB oleje te wpływy to sąd w Polsce może mu naskoczyć.
    Sądzisz że FB to oleje bez walki? Niemiec nie olali po lex FB :-)

    Ja sądzę że dla FB Polska to rynek z dolnej połówki drugiej ligi ale
    i tak wystarczająco duży by nie mieli polskich sądów w dupie _z miejsca_.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-05-07 23:33:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.05.2019 o 23:16, A. Filip pisze:

> [...]
    > Ja sądzę że dla FB Polska to rynek z dolnej połówki drugiej ligi ale
    > i tak wystarczająco duży by nie mieli polskich sądów w dupie _z miejsca_.

    Ale co mają wpływy z reklam w Polsce z pozwem o usunięcie jakiś tam
    artykułów? Zacznijmy od tego, że to postępowanie cywilne. nie do końca
    jestem pewien, czy w ogóle sąd polski jest właściwy. Ustalenie, wg
    jakiego prawa to oceniać zajmie pewnie kilka lat.

  • 5. Data: 2019-05-07 23:59:14
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > jestem pewien, czy w ogóle sąd polski jest właściwy. Ustalenie, wg
    > jakiego prawa to oceniać zajmie pewnie kilka lat.

    Ja się bardzo zdziwię jeśli _w końcu_ sądy w Polsce uznają że nie mają
    jurysdykcji w kwestii tego co ktoś z Polski publikuje na Polskę w
    portalu dla którego Polska jest poważnym rynkiem (zbytu reklam).

    W kwestii długości czasu dojścia do _prawomocnego_ rozstrzygnięcia
    kwestii jurysdykcji niestety możesz+ mieć rację.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2019-05-08 06:30:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > W kwestii długości czasu dojścia do _prawomocnego_ rozstrzygnięcia
    > kwestii jurysdykcji niestety możesz+ mieć rację.

    Chodzi o to, że to sprawa jednostkowa i raczej nie stanie się kazusem,
    za którym pójdzie jakaś lawina pozwów zmuszająca FB do zmiany polityki.
    Sąd orzeknie, że mają przywrócić strony bądź nie maja i oni przywrócą
    bądź nie przywrócą zgodnie z wyrokiem. I tyle tego będzie.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-05-08 06:54:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > Sąd orzeknie, że mają przywrócić strony bądź nie maja i oni przywrócą
    > bądź nie przywrócą zgodnie z wyrokiem. I tyle tego będzie.

    Sprawa się będzie zapewne ciągnąć 5+ lat. Ja sądzę że FB będzie istnieć
    trochę+ dłużej nawet jeśli jego pozycja dominująca zacznie się zmniejszać.

    Nie w jeden dzień Kraków/Rzym zbudowano.
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2019-05-08 15:45:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >jurysdykcji w kwestii tego co ktoś z Polski publikuje na Polskę w
    >portalu dla którego Polska jest poważnym rynkiem (zbytu reklam).

    Ogolnie, to ja bym sie zdziwil, gdyby uznaly, ze maja, ale moze kiedys
    dorosniemy.

    Na razie, to :
    -kogo pozwano - amerykanskiego FB, czy FB Polska sp z.o.o ?
    -polski FB oswiadczy, ze on tu nic nie usuwa, w ogole zadnych uslug
    nie swiadczy, poza posredniczeniem w sprzedazy reklam.
    Sad to lyknie ... czy stanie okoniem ?

    -amerykanski FB oleje wezwanie ... albo i nie.
    -publikuje "na Polske" ? No moze i na, ale dane sa na serwerze w USA
    (chyba juz niekoniecznie), a to polscy obywatele sie lacza i dane
    sciagaja.
    Czy jurysdykcja Polski to obejmuje ? Ogolnie nie, ale odwrotnym
    przypadku co by amerykanski sa orzekl ?

    -sprawa cywilna ... wiec wypadaloby jakas kwote szkody ustalic. A
    jaka i dlaczego taka ?
    A przeciez nie mieli zadnej umowy na swiadczenie uslug, tzn pewnie i
    mieli, tylko ze FB pieniedzy nie bral, nic nie obiecywal, za to
    zagwarantowal sobie prawo do skasowania bez wypowiedzenia ...

    >W kwestii długości czasu dojścia do _prawomocnego_ rozstrzygnięcia
    >kwestii jurysdykcji niestety możesz+ mieć rację.

    Jak bedziemy miec PKB taki jak pol USA, to moze ewentualne
    rozstrzygniecia beda cos warte.

    A na razie ... to co - zajac konta FBP, czy zablokowac FB na laczach
    zagranicznych ...

    To ostatnie ... czy nie bezprawne by bylo u nas ?

    J.

  • 9. Data: 2019-05-08 19:59:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Sąd orzeknie, że mają przywrócić strony bądź nie maja i oni przywrócą
    > bądź nie przywrócą zgodnie z wyrokiem. I tyle tego będzie.

    Wątpię, by to ktokolwiek przywrócił. Będą sie zasłaniami regulaminem.

  • 10. Data: 2019-05-08 20:30:54
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Wątpię, by to ktokolwiek przywrócił. Będą sie zasłaniami regulaminem.

    A będzie to _z pewnością_ skutecznie? Jakby sobie w regulamin wpisali
    niewolnictwo albo pańszczyznę to nic by im sąd nie zrobił?

    Ludzie którzy "nawet FB" są gotowi ciągać po sądach za "a bo mi się tak
    podoba i nie zamierzam praktycznie nic wyjaśniać" się przydają IMHO.
    Jak sądy w Polsce czegoś z pozycją FB _w Polsce_ nie będę chciały
    "wsiąść za cugle" to po co one są?

    Jak się (eskalacja) skończy na wypierdoleniu FB z Polski (zaczynając
    od sprzedaży reklam) to mi nie przeszkadza.

    --
    A. Filip