  • 1. Data: 2002-01-13 08:18:42
    Temat: FAKTURA VAT - pytanie
    Od: "Michal" <s...@v...pl>

    Mam pytanie. Na dzien dzisiejszy mam zawieszona dzialalnosc gospodarcza.
    Chcialbym jednak zakupic cos w hurtowni w ktorej sie zaopatrywalem
    wczesniej - potrzebuje paru rzeczy ktore sa o wiele tansze niz w detalu.
    Musze wziac fakture na firme (inaczej nie sprzedadza mi po hurcie) i czy
    teraz - dozwolone jest wziecie faktury na firme ktora jest zawieszona i
    powiedzmy wyrzucic ja do kosza?!

    Dzieki - mIchal

  • 2. Data: 2002-01-13 18:13:28
    Temat: Re: FAKTURA VAT - pytanie
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Michal" <s...@v...pl> napisał:

    >Na dzien dzisiejszy mam zawieszona dzialalnosc gospodarcza.
    A jak to zrobiłes ?
    1. Dla US dzialalnosc dalej istnieje, jesli jej nie zamknales
    (wykreslenie z ewidencji w UG i w US rozliczeniem koncowym).

    >dozwolone jest wziecie faktury na firme ktora jest zawieszona
    2. J.w. - podejrzewam, ze prawnie dzialalnosc prowadzisz.
    3. Towar zakupiony (jesli handlowy) to winien byc zaksiegowany
    4. Towar handlowy, ktory nie sprzedales musisz i tak wykazac w
    remanencie liwidacyjnym i co najwazniejsze ZAPŁACIĆ od niego odliczony
    wczesniej vat :-)
    5. Pkt 4 jest obowiazkiem, jesli nie bylo sprzedazy przez ostatnie 10
    miesiecy (dodatkowo zaplacic vat od srodkow trwalych !) !
    6. Domniemam, ze nie placisz też ZUS-u. Złożyłes pewnie oswiadczenie o
    zaprzestaniu dzialalnosci (nie ma 'zawieszenie' - dzialalnosc istnieje
    lub nie). Jesli pkt. 1 to skladki ZUS sa nalezne lacznie z odsetkami.

    Pewnie pocieszylem cię ? :-D

    Artur Golański

  • 3. Data: 2002-01-17 23:33:04
    Od: "Marek Bondaruk" <b...@s...pl>

> [...]
    > zaprzestaniu dzialalnosci (nie ma 'zawieszenie' - dzialalnosc istnieje
    > lub nie). Jesli pkt. 1 to skladki ZUS sa nalezne lacznie z odsetkami.
    -----------
    Drogi Arturze,
    gadanie glupot nie jest co prawda karalne, ale nie przystoi ludziom
    powaznym.
    Proponuje bys dopisal :-)
    7. za nieskladanie deklaracji VAT-7 - grzywna
    8. za niezawiadomienie o formie opodatkowania na nowy rok (zbliza sie 20
    stycznia) - grzywna
    9. ZUS doliczy jeszcze 100% oplate karna
    (...)
    99. za spowodowanie swoim lekcewazeniem prawa zozstroju zdrowia
    zdenerwowanej pani z urzedu - kara smierci!
    Oj, Michale, szykuj sie, kup od razu w tym Macro szczoteczke do zebow, bo
    przy wyjsciu beda na Ciebie czekac!!! :-)))
    Pozdrawiam wszystkich Dyskutantow,
    Marek

  • 4. Data: 2002-01-18 00:34:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jan 2002 18:13:28 GMT, A...@k...net.pl (Artur Golański)
    wrote:

    >6. Domniemam, ze nie placisz te? ZUS-u. Z?o?y?es pewnie oswiadczenie o
    >zaprzestaniu dzialalnosci (nie ma 'zawieszenie' - dzialalnosc istnieje
    >lub nie). Jesli pkt. 1 to skladki ZUS sa nalezne lacznie z odsetkami.

    Akurat właśnie w ZUSie jest zawieszenie. US ma zawieszenie gdzieś, bo
    czy działasz i nie masz obrotu czy nie działasz, im jedno. Ale ZUS ma
    właśnie taką formę jak zawieszenie działalności i wtedy nie płacisz
    składek. Nawet ostatnio wpadłem na pomysł coby zawieszać, pełnić
    usługi i raz w miesiącu odwieszać na kilka dni celem wystawienia
    faktury. Muszę tylko ZUSa popytać czy wtedy składki nie trzeba całej
    odprowadzić...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-01-18 08:22:09
    Od: "Michal" <s...@v...pl>

> [...]
    > usługi i raz w miesiącu odwieszać na kilka dni celem wystawienia
    > faktury. Muszę tylko ZUSa popytać czy wtedy składki nie trzeba całej

    Ja tak robilem pare razy! Wszystko jest dobrze. Rejestrujesz sie jako
    platnik a na drugi dzien wyrejestrowujesz.

    Michal

  • 6. Data: 2002-01-18 08:22:37
    Od: "Michal" <s...@v...pl>

    Napisz co trzeba konkretnie zalatwic w nowym roku zeby nie bylo pozniej
    zaskoczenia w polowie roku.

    Michal

  • 7. Data: 2002-01-18 09:10:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Jan 2002 09:22:09 +0100, "Michal" <s...@v...pl>
    wrote:

    > Nawet ostatnio wpad?em na pomys? coby zawiesza?, pe?ni?
    >
    >Ja tak robilem pare razy! Wszystko jest dobrze. Rejestrujesz sie jako
    >platnik a na drugi dzien wyrejestrowujesz.

    I płacisz składkę tylko na jeden dzień? :-)
    Wogóle może od razu zarejestrować i wyrejestrować, skoro jest 7 dni na
    to? Powiedzmy 20 wystawiam fakturę. 22 zanoszę zgłoszenie (w końcu mam
    czas 7 dni), że działam od 20. Jednocześnie zgłoszenie, że nie działam
    od 21 :-)))) Ciekawym co ZUS powie, na taki pomysł :-)

  • 8. Data: 2002-01-18 23:51:21
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Marek Bondaruk" <b...@s...pl> napisał:

    >gadanie glupot nie jest co prawda karalne, ale nie przystoi ludziom
    >powaznym.
    W pelni sie zgadzam, ale jesli odniosles to do mnie to:
    1. Nie 'gadam' tylko napisalem.
    2. Każdy moze zacytowac caly post i podpisac 'glupota'.
    3. Jesli cos sie nie zgadza, to pod fragmentem zdania napisz dlaczego
    ( +odpow. podstawa prawna)

    Artur Golański

  • 9. Data: 2002-01-18 23:51:23
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał:

    >Akurat właśnie w ZUSie jest zawieszenie.
    Podasz podstawe prawna ?
    Znasz ustawe o systemie upezpieczen spolecznych ?

    >Nawet ostatnio wpadłem na pomysł coby zawieszać, pełnić
    Moze go opatentujesz ;-)
    "Michal" <s...@v...pl> napisał:

    >Ja tak robilem pare razy!
    Co nie znaczy, ze jest zgodne z prawem !

    >Wszystko jest dobrze.
    Oczywiscie ! Do czasu pierwszej kontroli z ZUS :-)

    >Rejestrujesz sie jako platnik a na drugi dzien wyrejestrowujesz.
    Podasz nazwe druku na ktorym dokonales zgloszenia 'zawieszenia' ?
    (chyba masz u siebie kopię) ?

    Artur Golański

  • 10. Data: 2002-01-20 19:29:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Jan 2002 23:51:23 GMT, A...@k...net.pl (Artur Golański)
    wrote:

    >Podasz podstawe prawna ?
    >Znasz ustawe o systemie upezpieczen spolecznych ?

    Nie. Ale pani w Zusie, znająca się dość dobrze i nie mająca problemów
    z żadnymi odpowiedziami, wyjaśniła mi jak wypełnić zgłoszenie i z
    jakimi kodami.