  • 1. Data: 2022-08-12 20:32:08
    Temat: Energia elektryczna - nowy abonent, inny dostawca?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Była sobie umowa na dostawę prądu na pana A z dostawcą C.

    Pan A zmarł, wdowa B chce zawrzeć umowę na dostawę prądu z zakładem D.

    Jak to zrobić? W szczególności, żeby się nie umoczyć w jakąś terminową
    umowę z zakładem C?

    MJ

  • 2. Data: 2022-08-12 20:52:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 20:32:08 +0200, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    > Pan A zmarł, wdowa B chce zawrzeć umowę na dostawę prądu z zakładem D.
    > Jak to zrobić? W szczególności, żeby się nie umoczyć w jakąś terminową

    Powiadomic C o smierci A i podpisac z D ?

    J.

  • 3. Data: 2022-08-13 11:32:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 12 sierpnia 2022 o 20:32:12 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    >
    > Pan A zmarł, wdowa B chce zawrzeć umowę na dostawę prądu z zakładem D.
    >
    > Jak to zrobić? W szczególności, żeby się nie umoczyć w jakąś terminową

    Podobno zakład D wszystko załatwi, włącznie z rozwiązaniem umowy - nie sądzę, by
    obecnie ktoś próbował robić jakjeś wałki w wypadku śmierci - choć pewnie akt zgonu
    może być potrzebny.
    Dowiadywałem się w sytuacji, gdy kupiono mieszkanie z umową na prąd na osobę starszą,
    która jest nieosiągalna w celu ew. rozwiązania umowy.
    Ale nie wiem, jak się w praktyce skończyło.

    Choć tu jest śmierć - więc i wstąpienie spadkobierców prawa i obowiązki. Umowa na
    prąd to raczej nie jest osobiste prawo.

  • 4. Data: 2022-08-16 12:01:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 13 Aug 2022 02:32:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > Ale nie wiem, jak się w praktyce skończyło.
    >
    > Choć tu jest śmierć - więc i wstąpienie spadkobierców prawa i obowiązki. Umowa na

    Szybki googiel podaje pomocną dłoń:
    https://www.opoczno-top.pl/warto_wiedziec,285.html

    Ja był się skontaktował z dostawcą C lub D i potem pchał sprawę dalej.
    Na pewno to dla nich nie pierwszyzna i mają odpowiednie procedury.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/