    From: "Piotr M" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Emerytura dla 60-cio latka - pytanie
    Date: Thu, 25 Oct 2007 09:19:05 +0200

    Witam
    W zwiazku z orzeczeniem TK: http://biznes.onet.pl/5,1446864,prasa.html
    mam kilka pytan w sprawie emerytury mojego ojca:

    Moj ojciec przepracowal 35 lat w zakladzie pracy. Piec lat temu (w wieku 55
    lat) w ramach zwolnien grupowych przeszedl na tzw. swiadczenia
    przedemerytalne. Odchodzac z pracy dostal zaswiadczenie ze pracowal w
    warunkach szkodliwych i dzieku temu bedzie mial prawo do emerytury po
    skonczeniu 60 lat. Po skonczeniu 60 zlozyl wszystkie dokumenty do ZUS ale
    niestety otrzymal odpowiedz ze emerytury nie dostanie. ZUS argumentowal ze
    zawod, ktory wykonywal moj ojciec nie nalezy do zawodow wykonywanych w
    warunkach szkodliwych. Jest tutaj mala zagwozdka poniewaz sam zawod nie
    nalezy do zawodow wykonywanych w warunkach szkodliwych ale miejsce gdzie byl
    wykonywany nalezy do miejsc gdzie sa szkodliwe warunki - hala pras,
    szlifiernia.
    Ojciec odwolal sie do Sadu i czeka na rozprawe. Jak to sie ma do orzeczenia,
    do ktorego podalem linka? Czy w zwiazku z tym ojciec nie powinien dostac
    emerytury automatycznie nie patrzac juz na to czy pracowal w waruunkach
    szkodliwych czy nie? Ojciec ma 35 lat okresu skladkowego i 5 lat "siedzenia"
    na swiadczeniach przedemerytalnych.
    Bede wdzieczny za wszelkie informacje.

    pozdrawiam
    Piotr