  • 1. Data: 2007-10-24 19:31:41
    Temat: Sprzedaz zniczy - jak ?
    Od: solz <s...@w...pl>

    Witam,

    Mam kilka pytan:
    Jakich formalnosci musi dopelnic osoba (student) sprzedajaco jednorazowo
    znicze z samochodu postawionego na parkingu/poboczu przy cmentarzu ?

    Czy konieczne jest prowadzenie dzialalnosci gospodarczej ?

    Jakie groza konsekwencje braku pozwolen, kto je egzekwuje ?

    Na jakich zasadach babcie sprzedaja borowki na placu itd... i dlaczego
    nie sa karane mimo braku dzialalnosci gospodarczej ?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    solz

  • 2. Data: 2007-10-24 21:17:09
    Temat: Re: Sprzedaz zniczy - jak ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "solz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakich formalnosci musi dopelnic osoba (student) sprzedajaco jednorazowo
    > znicze z samochodu postawionego na parkingu/poboczu przy cmentarzu ?

    Uzyskać zgodę dysponenta terenu, na którym sprzedaje.

    > Czy konieczne jest prowadzenie dzialalnosci gospodarczej ?

    Tak, jeśli chce to czynić legalnie.

    > Jakie groza konsekwencje braku pozwolę, kto je egzekwuje ?

    Mandat karny skarbowy do 1.600 zł z groszami oraz zwykły do 500 zł. Razem
    2.100 zł, przy czym może to być po 15 minutach ponowione, jak student
    uparty. Znany mi jest przypadek konieczności nałożenia 3 grzywien w
    postępowaniu mandatowym na ąłczną kwotę ponad 6.000 zł, zanim facet poszedł
    precz.

    > Na jakich zasadach babcie sprzedaja borowki na placu itd... i dlaczego
    > nie sa karane mimo braku dzialalnosci gospodarczej ?

    Jest rolnikiem.

  • 3. Data: 2007-10-24 21:28:29
    Od: "zenon" <z...@w...pl>

    ale 1 listopada to chyba nie mozna bedzie sprzedawac zniczy?

  • 4. Data: 2007-10-24 21:35:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zenon" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale 1 listopada to chyba nie można będzie sprzedawać zniczy?

    Czemu?

  • 5. Data: 2007-10-25 11:54:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2007, solz wrote:

    > Na jakich zasadach babcie sprzedaja borowki na placu itd... i dlaczego nie sa
    > karane mimo braku dzialalnosci gospodarczej ?

    A owe borówki to niby w której definicji DG się mieszczą?
    Dla rolnictwa są wyjątki.
    A dodatkowo zbieractwo i sprzedaż tego co pozbierało się samemu lub
    z pomocą rodziny nawet opodatkowane nie są.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-25 13:31:53
    Od: "zenon" <z...@w...pl>

    no dobra. w sumie mozna ale chyba bedzie ich znacznie mniej nawiazujac do
    zakazu pracy w swieta.

  • 7. Data: 2007-10-26 03:47:32
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > student uparty. Znany mi jest przypadek konieczności nałożenia 3
    > grzywien w postępowaniu mandatowym na ąłczną kwotę ponad 6.000 zł, zanim

    przecież to był jeden czyn

    KG

  • 8. Data: 2007-10-26 12:28:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > przecież to był jeden czyn

    Jak to jeden?

    Ile razy został złapany tyle razy sprzedawał. Inaczej, to najtaniej było by
    nie rejestrować działalności, zapłacić mały mandat i do śmierci twierdzić,
    że się już było ukaranym.

  • 9. Data: 2007-10-26 17:28:18
    Od: Pawe Marcisz <p...@g...com>

    > Jak to jeden?
    >
    > Ile razy zosta z apany tyle razy sprzedawa . Inaczej, to najtaniej by o by
    > nie rejestrowa dzia alno ci,

    Ci gle nie wiem, jaki przepis zabrania prowadzenia sprzeda y przez
    kilka godzin bez zarejestrowania dzia alno ci.

  • 10. Data: 2007-10-26 20:16:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Jak to jeden?

    a jak jest opisany czyn zabroniony?

    > Ile razy został złapany tyle razy sprzedawał. Inaczej, to najtaniej było
    > by nie rejestrować działalności, zapłacić mały mandat i do śmierci
    > twierdzić, że się już było ukaranym.

    ukaranie za wykroczenie nie musi kończyć się na mandacie

    KG