  • 1. Data: 2012-04-11 21:27:55
    Temat: Zasiedzenie
    Od: "Geno" <g...@g...zmyla>

    Mam takie pytanie o zasiedzenie nieruchomości.
    Jest sobie właściciel kawałka gruntu X. Grunt X nabył np.10 lat temu, Na
    kawałku tego gruntu X inna osoba (sąsiad) przetrzymuje jakieś swoje rupiecie
    uważając, że ten grunt jest jej. Po roku ów sąsiad przetrzymujący na gruncie
    X swoje rupiecie sprzedaje swój przyległy grunt nowemu właścicielowi Y,
    który nadal na gruncie X przetrzymuje swoje rupiecie.
    Mija kolejne 10 lat od momentu nabycia przez właściciela Y gruntu
    przyległego do spornego gruntu X. Czy właściciel Y może zabrać grunt X przez
    zasiedzenie? korzysta z niego 10 lat, a przed nim poprzedni właściciel
    korzystał z niego też 10 lat. Czy zasiedzenie dotyczy więc właściciela
    bieżącego czy poprzedniego również?

  • 2. Data: 2012-04-15 18:33:43
    Temat: Re: Zasiedzenie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-11 21:27, Geno pisze:

    > Czy zasiedzenie dotyczy więc właściciela
    > bieżącego czy poprzedniego również?

    Zasiedzenie to kwestia posiadania. Popatrz art. 176 kc

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU