  • 11. Data: 2006-03-16 09:20:36
    Temat: Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    >Zgadzam sie ze wszystkimi powyzej, oprócz "mecenasa" - >prawidlowe
    >sa odpowiedzi b) i c), bez dwóch zdan. Wystarczy spojrzec na art.
    >471 KC (i 415 KC) - jasno wynika, ze to roszczenie (tj.
    >odszkodowawcze) zawsze bedzie przyslugiwalo jezeli druga strona >z
    >jakiejkolwiek swojej winy (umyslnej czy nie) nie wykona >zobowiazania.

    IMHO nie ma potrzeby zerkac do 4.. .. jasno odpowiedz wynka z art. 390 kc

    byc moze ,ze doktor zasugerowal sie slowkiem "jednakze" z §2 . niestety
    literalna interptretacje juz dawno powinnismy sobie odpusci c z uwagi na
    obalenie domniemamia madregi i racjonalnego ustawodawcy

    zreszta kazdy komentarz do 390 mowi ,ze mmozna zadac jednego i dgrugiego
    /skutek slabszy - odszkodowanie, mocniejszy - zawarcie umowy/
    a majori ad minus ... jesli dobrze pamietam

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 12. Data: 2006-03-16 20:43:00
    Od: "Piotr Kowalski" <n...@g...pl>

    Lookasik <l...@p...o2.pl> napisał(a):

    > zreszta kazdy komentarz do 390 mowi ,ze mmozna zadac jednego i dgrugiego
    > /skutek slabszy - odszkodowanie, mocniejszy - zawarcie umowy/
    > a majori ad minus ... jesli dobrze pamietam

    okej, a co by bylo jesli slowo 'odszkodowanie' zastoapiono slowem
    'zadoscuczynienie' ?

    Jak sie maja do siebie te dwa pojecia ? To bedzie chyba kluczowe dla sprawy...

    z gory dzieki jeszcze raz i prosze o wyjasnienie mojej ostatniej watpliwosci,
    zanim przystapie do dzialania, musze byc dobrze przygotowany :]

    --
    Piotr

  • 13. Data: 2006-03-16 21:27:23
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Piotr Kowalski" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > okej, a co by bylo jesli slowo 'odszkodowanie' zastoapiono slowem
    > 'zadoscuczynienie' ?
    >
    > Jak sie maja do siebie te dwa pojecia ? To bedzie chyba kluczowe dla
    > sprawy...

    zadośćuczynienie jest za szkody niematerialne a odszkodowanie za materialne