  • 11. Data: 2014-12-11 18:59:51
    Temat: Re: Dziarski "nieżyjący" staruszek obrabował bank ;)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > aby go wycofać.
    > Ta osoba dokonuje jakiegoś przestępstwa, np. kradnie z banku paletę
    > sztabek złota. Zostaje złapana.
    >
    > I co?
    > Aresztować można osobę "żywą", można też NN.
    > Ale czy wobec osoby "nieżywej" prawo nie jest bezsilne?
    > Osoba ma dokumenty (więc nie jest NN), ale dokumenty są oficjalnie na
    > "nieżywca".
    > Więc można jeździć bezkarnie od banku do banku?
    >
    > Oczywiście ustają też wymagalności względem świadczeń typu media,
    > telefony, raty, itd - ale nie o to tu chodzi.

    Dobijają aby w papierach się zgadzało... :)

    A tak powaznie - a jak sądzisz?

  • 12. Data: 2014-12-11 20:36:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-11 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Dobijają aby w papierach się zgadzało... :)
    >
    > A tak powaznie - a jak sądzisz?

    Tak poważnie?

    Sądy w Polsce badają poprawność dokumentów. Zdarza się, że wydają
    wyroki, zdroworozsądkowo dla zwykłego "Kowalskiego" będące dużą zagadką
    (żeby nie powiedzieć dosadniej) - ale wyroki te są oparte na
    przedstawionych dokumentach. I to dokumentach poprawnych formalnie.

    Teraz z drugiej strony:
    W momencie śmierci osoba traci zdolność podejmowania czynności prawnych.
    Zostaje też pozbawiona praw publicznych.

    Więc zestawiając jedno z drugim wychodzi, że człowiek (czy jeszcze osoba
    w świetle prawa?) uznany za zmarłego, nie istnieje dla wymiaru
    sprawiedliwości.
    A skoro nie istnieje, to zarówno nic nie może (np. zaciągać kredytów,
    podpisywać umów), jak i wszystko może ;)

    A patrząc bardziej praktycznie, już bez żartów z bankiem.
    Przykładowo:
    "Dziarski staruszek" oblał farbą przykładowo Anacronowi autko. Tenże to
    widział, kamery zarejestrowały, byli świadkowie, znają staruszka.
    Złożenie zeznań na policji: obywatel Taki a Taki dopuścił się czynu....
    Na to Policja: przecież obywatel Taki a Taki nie żyje od miesiąca.

    No i co?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2014-12-11 22:14:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-11 20:36, Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Złożenie zeznań na policji: obywatel Taki a Taki dopuścił się czynu....
    > Na to Policja: przecież obywatel Taki a Taki nie żyje od miesiąca.

    Przywożą pobitego dziarskiego staruszka na komisariat
    a ten przyznaje się do popełniania opisanego czynu i
    prosi aresztowanie bo rodzina i znajomi pokrzywdzonego
    go zabiją.
    I jak myślisz co na to policja ?
    Kij ma dwa końce. Każdy.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-12-11 23:15:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > No i co?

    No i co? Ponawiam pytanie - jak myslisz?

  • 15. Data: 2014-12-12 00:32:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-11 23:15, Budzik pisze:
    > Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > No i co? Ponawiam pytanie - jak myslisz?

    Ale tu nie chodzi o to, jak myślę.
    Chodzi mi o potencjalną "niemoc" prawa w pewnych sytuacjach. Sytuacja
    nie wydaje się stricte hipotetyczna.
    Można przeczytać, że w sytuacji kobiety z Ostrowa Lubelskiego trzeba
    uruchomić całą skomplikowaną machinę, aby ją przywrócić do życia w
    sensie prawnym.

    Nie piszemy na jakimś blogu, tylko na grupie prawnej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2014-12-12 01:17:11
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.12.2014 00:32, Adam pisze:
    > Można przeczytać, że w sytuacji kobiety z Ostrowa Lubelskiego trzeba
    > uruchomić całą skomplikowaną machinę, aby ją przywrócić do życia w
    > sensie prawnym.

    Przywrócić jej możliwość korzystania ze swoich praw. Kiedy przyjdzie do
    egzekwowania obowiązków - to wtedy jest zupełnie inna para kaloszy.

    p. m.

  • 17. Data: 2014-12-12 01:20:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-12 00:32, Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > sensie prawnym.
    >
    > Nie piszemy na jakimś blogu, tylko na grupie prawnej.

    To dlaczego zadajesz pytanie jak z poziomu kiepskiego blogu ?
    Zgodnie z policyjnymi procedurami jak będą pewni że popełniłeś
    przestępstwo to cię zamkną. I nie wypuszczą do czasu ustalenia
    personaliów. Jak formalnie nie żyjesz to może się okazać
    że posiedzisz u nich to faktycznej śmierci. No chyba że w czasie
    "siedzenia" odkręcisz oficjalną śmierć.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2014-12-12 07:31:15
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 11.12.2014 o 22:14, RadoslawF pisze:

> [...]
    > a ten przyznaje się do popełniania opisanego czynu i
    > prosi aresztowanie bo rodzina i znajomi pokrzywdzonego

    Tylko proca ma trzy :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 19. Data: 2014-12-12 07:36:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-11 20:36, Adam pisze:
    > W momencie śmierci osoba traci zdolność podejmowania czynności prawnych.
    > Zostaje też pozbawiona praw publicznych.

    Czynności prawnych i praw może tak, ale nie obowiązków... Czyli nie ma
    prawa do obrony, ale zgodnie z KK MUSI odpowiedzieć za przestępstwo.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 20. Data: 2014-12-12 07:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > sensie prawnym.
    >
    > Nie piszemy na jakimś blogu, tylko na grupie prawnej.

    A jak myslisz? Sadzisz, ze jak się okaze ze napadu dokonał "truposz" to
    pomimo tego, ze przed policja bedzie stał zdrowy człowiek to go puszcza?

    Albo odwrotnie - jak ktos zastrzeli człowieka ktory formalnie nie żył to
    nie bedzie odpowiadał za morderstwo tylko za zniewazenie zwłok?

    Jestes jakims nawiedzonym wielbicielem teorii ala Macierewicz ze byłbys w
    stanie uwierzyc w tego typu historie?