  • 1. Data: 2004-11-26 10:26:31
    Temat: Dzialania developera/zarzadcy na oddanym do uzytku osiedlu
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Witam,

    Jest osiedle a na osiedlu blok mieszkalny. Przy odbiorze mieszkan
    blok ten posiadal domofon oraz co za tym idzie drzwi wejsciowe
    na klatke byly z definicji zamkniete. Jakis czas temu developer
    (albo zarzadca) stwierdzil ze teraz to bedzie osiedle zamkniete
    i strzezone. Osiedle jest otoczone plotem, postawiono bude dozorcy
    przed brama i kazdy wchodzacy musi sie anonsowac przez dozorce.
    I teoretycznie niby wszystko byloby cacy gdyby nie fakt, ze
    zdemonotowano tez w tym bloku z tej wlasnie okazji domofony i zamek
    na klatke! Padl argument (a raczej "argument") ze teraz to przeciez
    osiedle strzezone i nikt niepowolany nie wlezie (sic! widac prezes
    developera byl jakis ulomny w mlodosci i przez plot to nie dal rady
    pewnie przeskoczyc ni razu). Skutek jest taki ze teraz kazdy moze
    wlezc na klatke a dodatkowo domofony w mieszkaniach lacza teraz
    tylko i wylacznie z budka stroza. Czyli przychodzi ktos do Ciebie
    z mieszkancow osiedla (wiec omija stroza), Ty mieszkasz na 4 pietrze
    wiec gosc musi dygac na gore zeby zobaczyc czy jestes. Oczywiscie
    moze tez dusci przycisk domofonu i uznac ze Cie nie ma (bo ten
    przycisk na klatce nie dziala rzecz jasna). I finalnie pytanie
    jak nalezy dzialac zeby przywrocono stare domofony?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 2. Data: 2004-11-26 11:06:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, Borszczuk wrote:
    [...]
    >+ przycisk na klatce nie dziala rzecz jasna). I finalnie pytanie
    >+ jak nalezy dzialac zeby przywrocono stare domofony?

    No toż IMHO proste jak drut kolczasty: zależy kim jesteś.
    Jak właścicielem - to zezpół w wespół (z innymi) dać zarządcy
    ultimatum, a jak nie chce "przywrócić" - to wywalić i wziąć innego.
    A jak najemcą - no to zmienić właściciela. Znaczy: przeprowadzić
    się do innego mieszkania... Chyba że w umowie najmu zapisałeś o tych
    domofonach, to zażądać "wykonania umowy" :]
    Tak, ja WIEM że to pewnie głupi pomysł :[
    Ale inne twoje działania *można ignorować* !

    pozdrowienia, Gotfryd