  • 1. Data: 2004-11-26 09:18:06
    Temat: nowy dowód ?
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    witam
    sytuacja wygląda tak: matka ma nazwisko inne niz dziecko w nowych dowodach
    nie ma wpisanych dzieci wiec jak w sytuacji awaryjnej udowodnic ,że to moje
    dziecko?
    wymysliłam aby nosic ze soba akt urodzenia dziecka .

    chcemy wyjechać za granice ja z dzieckiem ,czy na granicy nie beda sie
    czepiac o nazwisko ?po polskiej stronie pokazuje akt jest ok a co po drugiej
    stronie ?czy musze miec przetłumaczony akt urodzenia na jezyk kraju do
    którego jade?

    jak to wyglada w praktyce?gdzie się czego s na ten temat dowiedziec?
    p.

  • 2. Data: 2004-11-26 18:19:59
    Temat: Re: nowy dowód ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    Po polskiej stronie akt Ci nie będzie potrzebny, bo Straż Graniczna ma
    dostęp do bazy danych PESEL i ustali rodziców dziecka w kilka minut, jeśli
    będzie wątpliwość. A za granicą, to raczej mało kogo to interesuje.