    From: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re:
    Date: Wed, 2 Aug 2006 18:57:51 +0200

    Użytkownik "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:eaql05$atc$1@inews.gazeta.pl...
    > Zatem
    > 30
    >
    > W jaki sposób mogę wystąpić o zasiedzenie jeśli mieszkam w tym miejscu od
    > 26
    > lat, to znaczy prawie od urodzenia?

    Biorac pod uwage, ze wykluczam posiadanie przez Ciebie przez okres 30 lat
    nalezy wystapic o zasiedzenie swojego "udzialu spadkowego" i skorzystac z
    mozliwosci doliczenia okresu poprzednika. W ten sposob zasiedzisz /przy
    zalozeniu, ze spadkobiercow bylo 2/ polowe nieruchomosci. Natomiast gdyby
    sie okazalo, ze jestes posiadczem calosci przez 30 lat od smierci
    poprzednigo posiadacza moglbys zasiedziec rowniez czesc pozostala.

    > Czy w wypadku zasiedzenia jako kontynuacja okresu, w którym mieszkali tu
    > moi
    > dziadkowie i ojciec, dom nadal nie będzie zaliczany do spadku?

    Czesc zasiedzona przez Ciebie jest Twoja i nic do tego spadkobiercom.
    Powysze napisalem w duzym uproszczeniu. Przepisy odnosnie zasiedzenia
    zmienialy sie i w pewnym okresie nie mozna bylo zasiadywac przeciwko SP
    /teraz mozna sobie zaliczyc pwien okres z tamtego czasu/