  • 1. Data: 2004-05-05 06:26:24
    Temat: Dz.U. nr 92 z 2004 (o ruchu drogowym):ktos ma?
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    Witam,
    poszukuje Dz.U. Nr 92 z 30.04.2004r. o zmianach w ruchu drogowym.
    Szukalam w necie, ale nigdzie jeszcze nie ma tego Numeru.
    Moze ktos moze znalazl z grupowiczow i podesle link?
    Pozdrawim,
    - asia

  • 2. Data: 2004-05-05 06:54:14
    Temat: Re: Dz.U. nr 92 z 2004 (o ruchu drogowym):ktos ma?
    Od: "Mr_wtyczka" <m...@g...pl>

    Hej

    Użytkownik "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > poszukuje Dz.U. Nr 92 z 30.04.2004r. o zmianach w ruchu drogowym.
    > Szukalam w necie, ale nigdzie jeszcze nie ma tego Numeru.

    http://www.infor.pl/dzienniki_ustaw/index.html

    Tam znajdziesz.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-05-05 08:17:40
    Temat: 50 km/h
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Szukalam w necie, ale nigdzie jeszcze nie ma tego Numeru.
    > Moze ktos moze znalazl z grupowiczow i podesle link?

    czy to a propos .... ?

    Przepis, o którym mało kto wie - 50 km/h już obowiązuje
    "Rzeczpospolita": Od pięciu dni obowiązują nowe przepisy o ograniczeniu
    prędkości na obszarze zabudowanym. W dzień jeździmy do 50 km na godzinę; nocą
    szybciej - do 60 km na godzinę. Przepisy są, ale prawie nikt o nich nie wie.

    Wprowadzający owo ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę na obszarze
    zabudowanym projekt zmian w kodeksie drogowym przeszedł przez Sejm jak burza.
    Wystarczyły dwa miesiące prac i 20 kwietnia Sejm uchwalił nowelizację. Pomysł
    padł ze strony rządu. Ten, do tej pory trzykrotnie, bezskutecznie próbował
    wprowadzić ustawowe ograniczenie prędkości na obszarze zabudowanym do 50 km na
    godzinę. Propozycja ta wywoływała nie lada emocje - podaje gazeta.

    Przepis jest i choć niewiele osób o tym wie, obowiązuje od kilku dni. Treść
    nowelizacji ukazała się w Dzienniku Ustaw nr 92 opublikowanym z datą 30
    kwietnia. Mimo całego zamieszania kierowcy nie mają co liczyć na łaskawe oko
    funkcjonariuszy z drogówki. "Muszą się liczyć z pouczeniem albo mandatem
    wymierzonym według taryfikatora, tj. w zależności od tego, o ile kierowca
    przekroczy dozwoloną prędkość, zapłaci mandat od 50 zł do 500 zł" - podaje
    Marcin Szyndler z Komendy Głównej Policji - czytamy na
    łamach "Rzeczpospolitej".

  • 4. Data: 2004-05-05 14:26:55
    Temat: Re: 50 km/h
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > przekroczy dozwoloną prędkość, zapłaci mandat od 50 zł do 500 zł" - podaje
    > Marcin Szyndler z Komendy Głównej Policji - czytamy na

    Tak przy okazji - ile tych przepisów wchodzących w zycie 1 maja,
    opublikowanych formalnie w dzienniku ustaw z 30 kwietnia (w
    rzeczywistości nie ma szans by się z nimi zapoznać) nie wytrzymałoby
    próby przed TK? A już wprowadzanie w podobny sposób przepisów karnych
    (nowelizacja kk) lub ściśle z nimi związanych (np. to ograniczenie
    prędkości) jest skandaliczne.

    KG

  • 5. Data: 2004-05-05 17:33:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > próby przed TK? A już wprowadzanie w podobny sposób przepisów karnych
    > (nowelizacja kk) lub ściśle z nimi związanych (np. to ograniczenie

    Myślę, że w razie zatrzymania spokojnie przed sądem można by było się
    tłumaczyć niezawinioną nieznajomością prawa. Vacacie legis 1 dzień i to
    dzień wolny od pracy, to moim zdaniem rzeczywiście przegięcie.

  • 6. Data: 2004-05-06 08:37:31
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Myślę, że w razie zatrzymania spokojnie przed sądem można by było się
    > tłumaczyć niezawinioną nieznajomością prawa. Vacacie legis 1 dzień i
    > to dzień wolny od pracy, to moim zdaniem rzeczywiście przegięcie.

    Ja bym zatrzymywał tych posłów co to uchwalili jak spokojnie przekraczają
    ograniczenie prędkości do 50
    Z pewnoscią byloby to proste bo jazda z taka predkością jest fikcją :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-05-06 09:14:56
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    dzieki za pomoc, znalazlam.