  • 11. Data: 2010-01-25 12:10:27
    Temat: Re: Dwie osoby prawne czy może być tym samym pracodawcą?
    Od: B <...@...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "B" <...@...pl> napisał w wiadomości

    a za to w ustawie o

    > A co do tego ma ustawa o prow. dział kulturalnej?
    No to ma, że na jej podstawie jest utworzony GOK. A jeżeli ustawa jasno
    precyzuje, że instytucje kultury są osobą prawną. I nie mówi wprost, że
    organizator (tu gmina) mogłaby sobie zażyczyć inaczej. To wg mnie nie
    może być inaczej.

    > Statut i uchwałę rady
    > gminy na podstawie której został powołany ten GOK przeczytaj.

    w uchwale jest:
    Tworzy się samorządową instytucje kultury pod nazwą Gminny Ośrodek
    Kultury w Tarłowie. Siedziba Gminnego Ośrodka Kultury znajduje się w
    Tarłowie.

    A w statucie

    § 2
    Organizatorem GOK w Tarłowie jest Rada Gminy Tarłów.
    § 3
    Nadzór nad działalnością GOK sprawuje Wójt Gminy Tarłów
    § 4
    GOK posiada osobowość prawną i samodzielnie prowadzi gospodarkę finansową.

    czyli żywcem z ustawy.

    > Można w ciemno stawiać, że jest samodzielna jednostka budżetowa
    > samorządu terytorialnego, czyli stanowi to własność urzędu gminy, przez ten
    > urząd jest zarządzana - poprzez mianowanego dyrektora i nie ma prawa do
    > czynności prawnych przekraczających zarząd zwykły. Tym się to różni od
    > wydziału w urzędzie gminy, że ma oddzielny budżet i własną księgowość
    > prowadzi.

    no wg ww. zapisów to chyba jednak nie. co?

    B.