  • 21. Data: 2018-02-08 09:35:33
    Temat: Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
    Od: ń <ń@ń.ń>

    IMHO nie można wydać zaocznego/nakazowego, jeżeli strona mieszka poza granicami, ale
    mogę się mylić.

    -----
    > Jak ktoś się przeprowadza co kilka lat do innego kraju, to powinien mieć choć
    trochę oleju w głowie

  • 22. Data: 2018-02-08 09:37:41
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W Poczcie Polskiej nie można przekierowywać listów z sądów.
    Mozna przekierowywać list od Cioci.

    -----
    > choć ten rok czasu z przekierowanymi listami mocno prawdopodobieństwo takiego
    zdarzenia zmniejsza.

  • 23. Data: 2018-02-08 10:21:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-02-07 o 18:30, A. Filip pisze:

    >Tylko, że strażnik na granicy nie wie za co jest zatrzymanie. W
    >momencie zeskanowania dowodu lub paszportu pokazuje mu się jedynie
    >informacja, że na polecenie jakiegoś tam sądu lub prokuratury trzeba
    >kogoś zatrzymać, czasem jest tam informacja z jakiego paragrafu,
    >czasem kogo należy niezwłocznie powiadomić ale na tym ich rola się
    >kończy. Generalnie, to oni tam na granicy nie wiedzą czy zatrzymują
    >alimenciarza czy wielokrotnego zabójcę.

    W cytowanym przykladzie jakos szybko sie dowiedzieli, ze wystarczy
    pokazac dowod zaplacenia mandatu i bedzie mozna uwolnic.

    No wlasnie, moment ... to w koncu sad zamienil grzywne na areszt czy
    nie zamienil ?
    Bo jak zamienil, to chyba obowiazuje procedura odwrotna, teraz trzeba
    zamienic areszt na grzywne :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-02-08 10:29:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-02-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Też jestem ciekaw, i jak daleko w czasie to sięga, bo sam fakt, że
    >ludzie są w tej chwili dużo bardziej mobilni moze sprzyjać różnym
    >problemom. A potem się dowiesz na granicy, że masz gdzieś dług sprzed
    >15tu lat.

    No przeciez czytasz sasiedni watek - jak US raz orzekl, tak co 5 lat
    kieruje do egzekucji i sie termin przedluza ... dopoki zapomna.
    Bo jak nie zapomna, to do smierci i przechodzi na spadkobiercow :-)

    Ale tu mamy wykroczenie, to inaczej dziala, gdzies tam jest zapis "a
    orzeczonej kary nie wykonuje" ... po 3 latach OIDP.
    ALe kto ich tam wie, moze np z systemu nie usuwaja i wisi.

    P.S. Mowicie Schengen ? To i Francuzi moga zamknac, jak ktos z Londynu
    promem/pociagiem wraca.

    J.

  • 25. Data: 2018-02-08 11:15:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No przeciez czytasz sasiedni watek - jak US raz orzekl, tak co 5 lat
    > kieruje do egzekucji i sie termin przedluza ... dopoki zapomna.
    > Bo jak nie zapomna, to do smierci i przechodzi na spadkobiercow :-)

    No właśnie czytam i stąd te liczby. Ale dobrze, żeś zwrócił na to uwagę,
    bo ja zwróciłem tylko na to, że im się przypomina przed końcem :)

    Pytanie, czy tak jest wszedzie. Drugie pytanie, może tego gościa z
    "podatków" tez szukają a on o tym nie wie, bo na podstawie linka do art.
    w tym wątku, to wynikałoby, że idziesz do aresztu, jedynie jak jesteś
    poszukiwany (czyli masz iść do aresztu).

    Swoją drogą, nie mogli jej doprowadzić? Zbieg okoliczności czy się nie
    opłacało?

    > Ale tu mamy wykroczenie, to inaczej dziala, gdzies tam jest zapis "a
    > orzeczonej kary nie wykonuje" ... po 3 latach OIDP.
    > ALe kto ich tam wie, moze np z systemu nie usuwaja i wisi.

    No właśnie, za co konkretnie mogą zatrzymać czy też zatrzymują, poza
    oczywistymi sytuacjami. Za co można pójść do tego aresztu z rzeczy w
    stylu mandatu karnego? Jak coś ktoś wisi US to może pójść?

    > P.S. Mowicie Schengen ? To i Francuzi moga zamknac, jak ktos z Londynu
    > promem/pociagiem wraca.

    Tak by wunikało.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-02-08 12:35:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-02-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >Swoją drogą, nie mogli jej doprowadzić? Zbieg okoliczności czy się
    >nie
    >opłacało?

    Podejrzewam, ze po prostu nie mieszka pod adresem zameldowania.
    Inaczej to by dzielnicowy raczej trafil, a tak to "osoba nieznana" i
    gdzie maja szukac ?

    A wczesniej by trafily pisma z sadu.
    No i takie mandaty to trafiaja do poborcy skarbowego, a ten ... po
    PESEL nie moze konta zlokalizowac ?
    Chyba ze konta nie ma, nie pracuje, PIT nie sklada ...

    >No właśnie, za co konkretnie mogą zatrzymać czy też zatrzymują, poza
    >oczywistymi sytuacjami.

    Tu chyba odpowiedz padla - SG nie interesuje za co - wisi "zatrzymac"
    to zatrzymuja.

    >Za co można pójść do tego aresztu z rzeczy w
    >stylu mandatu karnego? Jak coś ktoś wisi US to może pójść?

    Przestepstwa karno-skarbowe sa, to pewnie mozna, ale czy za jakis
    drobiazg to nie wiem.
    (Ha ha, drobiazg np na 50 tys :-))

    J.

  • 27. Data: 2018-02-08 13:53:30
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Słyszałem o doręczaniu jakiegoś pisma/wezwania przez SG przy odprawie.

    -----

  • 28. Data: 2018-02-08 14:24:44
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.02.2018 o 08:03, j...@j...org pisze:
    > Taki problem pójść na pocztę 3 razy w ciągu 5 lat? Przeprowadzka
    > rodzi pewne obowiązki, powinno się mieć tego świadomość.

    Jak się mieszka na drugim końcu kontynentu? Ogromny.

    > Zazwyczaj rok. Wystarczająco długo, aby otrzymać "zagubiony mandat".

    No patrz Pan, a w Polsce jest to 6mc i nie dotyczy przesyłek sądowych i
    przesyłek z US. Więc bez zaprzyjaźnionego skanowacza - nie obejdzie się.

    p. m.

  • 29. Data: 2018-02-08 14:36:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-02-08 o 10:21, J.F. pisze:

    > W cytowanym przykladzie jakos szybko sie dowiedzieli,

    Nie wiem czy szybko? Ten na samym dole drabiny decyzyjnej w S.G. nie ma
    dostępu do takich danych, ale już 2-3 szczeble wyżej może tak?
    To nie ich problem kto i za co zastrzegł w systemie jakiegoś obywatela,
    nie koniecznie zresztą polskiego.

    > ze wystarczy pokazac dowod zaplacenia mandatu i bedzie mozna uwolnic.

    A skąd strażnik na granicy ma wiedzieć, że dowód zapłaty jest za ten
    konkretny mandat, o ile to za mandat a nie za felgi od Golfa?

    > No wlasnie, moment ... to w koncu sad zamienil grzywne na areszt czy
    > nie zamienil ? Bo jak zamienil, to chyba obowiazuje procedura
    > odwrotna, teraz trzeba zamienic areszt na grzywne :-)

    Ale to są sprawy, które nie interesują S.G. W momencie gdy na granicy
    lub w głębi kraju skontrolują obywatela wobec którego jakaś z instytucji
    prowadzi postępowanie, to robią to co jest tam zalecane. Czasem
    zalecenie jest jedynie informacja, że dana osoba opuściła lub powróciła
    do kraju, a czasem że trzeba kogoś skuć i doprowadzić do aresztu w
    Krużewnikach, ale nie ma tam informacji za co.

  • 30. Data: 2018-02-08 17:38:29
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-02-08, j...@j...org <j...@j...org> wrote:

    [...]

    > Jak ktoś się przeprowadza co kilka lat do innego kraju, to powinien mieć
    > choć trochę oleju w głowie? Przykładowo, przed wyprowadzką można, a nawet
    > należy pójść na pocztę, wypełnić specjalny formularz, wskazać datę
    > wyprowadzki i pod jaki adres dostarczać pocztę i/lub czy ją skanować
    > i wysyłać na wskazany email. W części krajów da się to zrobić przez
    > internet.

    Dosyłanie nie dotyczy przesyłek sądowych, czy z urzędu skarbowego.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com