  • 31. Data: 2018-02-08 18:43:33
    Temat: Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
    Od: j...@j...org

    On Thursday, February 8, 2018 at 10:24:46 PM UTC+9, m wrote:

    > Jak się mieszka na drugim końcu kontynentu? Ogromny.

    Najbliższa poczta na drugim końcu kontynentu? W którym to kraju?

    > No patrz Pan, a w Polsce jest to 6mc i nie dotyczy przesyłek sądowych i
    > przesyłek z US. Więc bez zaprzyjaźnionego skanowacza - nie obejdzie się.

    No to się zdecydujcie, czy ktoś się w Polsce przeprowadza, czy na inne kontynenty.

  • 32. Data: 2018-02-08 21:04:24
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.02.2018 o 18:43, j...@j...org pisze:
    > Najbliższa poczta na drugim końcu kontynentu? W którym to kraju?

    W innym niż ten z którego się ktoś wyprowadza.

    > No to się zdecydujcie, czy ktoś się w Polsce przeprowadza, czy na inne kontynenty.

    Jeżeli ktoś się przeprowadza z Polski np. do Hiszpanii, bądź w inne
    odległe miejsce, to chcąc mieć ciągłą dostawę przekierowanej poczty -
    musi co pół roku nawiązać stosunek z placówką poczty (na szczęście od
    niedawna da się przez internet - nie jest jednak powiedziane że wszędzie
    się tak da). Dodatkowo to przekierowanie jest psu na budę, bo nie
    dotyczy korespondencji urzędowej.

    p. m.

  • 33. Data: 2018-02-09 00:53:44
    Od: j...@j...org

    On Friday, February 9, 2018 at 5:04:26 AM UTC+9, m wrote:

    > W innym niż ten z którego się ktoś wyprowadza.

    No faktycznie, jak przyszli o 5 rano po tą hipotetyczną osobę, i przeprowadzili ją na
    inny kontynent... Można było nie zdążyć na pocztę.

  • 34. Data: 2018-02-09 13:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-02-08 o 10:21, J.F. pisze:
    >Nie wiem czy szybko? Ten na samym dole drabiny decyzyjnej w S.G. nie
    >ma dostępu do takich danych, ale już 2-3 szczeble wyżej może tak?

    W pare godzin i ciagle na lotnisku ... to chyba szybko :-)

    >To nie ich problem kto i za co zastrzegł w systemie jakiegoś
    >obywatela, nie koniecznie zresztą polskiego.

    >A skąd strażnik na granicy ma wiedzieć, że dowód zapłaty jest za ten
    >konkretny mandat, o ile to za mandat a nie za felgi od Golfa?

    Jesli wierzyc pismakom - ktos zaplacil i wypuscili.

    >Ale to są sprawy, które nie interesują S.G. W momencie gdy na granicy
    >lub w głębi kraju skontrolują obywatela wobec którego jakaś z
    >instytucji prowadzi postępowanie, to robią to co jest tam zalecane.

    No to powinno byc "zatrzymac i odeslac do aresztu w XX celem odbycia
    kary", skoro taka decyzje sad podjal i obywatelke powiadomil :-)

    >Czasem zalecenie jest jedynie informacja, że dana osoba opuściła lub
    >powróciła do kraju, a czasem że trzeba kogoś skuć i doprowadzić do
    >aresztu w Krużewnikach, ale nie ma tam informacji za co.

    No wlasnie ... to w koncu skazana na areszt, czy ciagle jedynie
    wiszacy mandat ?

    J.

  • 35. Data: 2018-02-09 13:55:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Słyszałem o doręczaniu jakiegoś pisma/wezwania przez SG przy
    >odprawie.

    No jakze to - bez podpisu, bez pieczatki, czy zatrzymano na 48 az
    pismo dotarlo ?

    Czy informatyzacja kraju poczynila postepy i daje sie to zalatwic w 5
    minut bez narzuszenia przepisow ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2018-02-20 11:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > Generalnie, to
    > oni tam na granicy nie wiedzą czy zatrzymują alimenciarza czy
    > wielokrotnego zabójcę.

    Czyli dostajac info o zatrzymaniu powinni wezwac antyterrorystów bo
    równie dobrze mogłby to być terrorysta?
    Bez zartów...
    Jeżeli nie maja takiej informacji to chyba powinni mieć...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.