  • 1. Data: 2004-03-26 06:01:18
    Temat: Czy sąd może przesyłać dokumenty dla strony za granicę?
    Od: "Derek" <b...@s...ca>

    Jestem stroną o sprawę o uznanie spadku.
    Mieszkam zagranica na stałe, dlatego chciałem aby sąd przesyłał dokumenty
    sądowe pod mój adres zamieszkania.
    Okazało się to niemożliwe, dostałem taki oto faks, tak faks:

    "Sąd Rejonowy w ....., Wydział Cywilny informuje, iż Sąd może wysłać do Pana
    korespondencję do Kanady, ale w trybie doręczenia zagranicznego (drogą
    dyplomatyczną), co wydłuży postępowanie i zwiększy jego koszty. Ponadto
    będzie to tylko jedno doręczenie gdyż uczestnik będzie musiał wskazać
    pełnomocnika dla doręczeń w kraju pod rygorem pozostawiania przesyłek w
    aktach ze skutkiem doręczenia - art.1135 paragraf 1 i 2 kpc. Dlatego Sąd
    prosi o szybką informację w terminie 7 dni, czy uczestnik domaga się
    doręczenia zagranicznego...pod rygorem wdrożenia trybu doręczenia
    zagranicznego".

    Co mogę w tej sprawie zrobić, co radzicie?

    Dziękuję
    Derek
    --
    Return e-mail address have build in antispam "thiswillgonowhere", when
    replying remove it.