  • 1. Data: 2002-03-07 12:50:52
    Temat: Dowód osobisty - wymiana.
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    Witam.

    Moja żona od około roku ma nowy dowód osobisty. Na początku tego roku
    przyszło pismo z urzędu gminy informujące, iż dom w którym mieszka żona
    z tesciami ma zmienianą numerację z 16 na 26 (ulica zostaje ta sama). Po
    wizycie w urzędzie gminy tesciowie (mają stare dowody) i żona dostali
    kwitki zatytułowane "Poswiadczenie przemeldowania". W zwiazku z tym mam
    pytanie:

    Czy żonie i tesciom przysługuje bezpłatna wymiana dowodu osobistego?
    Pani w urzędzie zakomunikowała, iż nie ma takiej potrzeby. Można
    oczywiscie wymieniać, ale na własny koszt.

    W urzędzie gminy na tablicy informacyjnej znajduje się rozporządzenie
    rady ministrów z dnia 30.11.2000 "w sprawie opłaty za wydanie dowodu
    osobistego", w którym czytamy:
    "Nie pobiera się opłaty za wydanie dowodu osobistego od osób:
    ...2) zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu
    administracyjnej zmiany nazwy miejscowosci, nazwy ulicy lub numeru
    domu,"

    Więc jak to jest przysługuje bezpłatna wymiana, czy też nie.

    Za odpowiedz serdecznie dziękuję,

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-03-07 14:24:48
    Temat: Re: Dowód osobisty - wymiana.
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Mariusz Borowski" <
    > Czy żonie i tesciom przysługuje bezpłatna wymiana dowodu osobistego?
    > Pani w urzędzie zakomunikowała, iż nie ma takiej potrzeby. Można
    > oczywiscie wymieniać, ale na własny koszt.

    na wlasny koszt zawsze mozna - nie sklamala ;-))
    nie ma potrzeby wymieniac - moze mogla tak powiedziec,
    pewnie kary za brak wymiany nikt nie daje
    jesli zona wymieni to zgodnie z tym co napisane nic nie powinna zaplacic,
    ale tesciowie jak maja stary dowod to moga miec nowy wpis
    i nie musza wymieniac dowodu wiec za wyrobienie nowego dowodu moga kazac
    zaplacic
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-03-07 14:55:49
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    > ale tesciowie jak maja stary dowod to moga miec nowy wpis
    > i nie musza wymieniac dowodu wiec za wyrobienie nowego dowodu moga kazac
    > zaplacic

    No tak, ale wpisu do starego dowodu tesciowe też nie dostali ponieważ,
    cytuję panią z urzędu, "obecnie do starych dowodów nie wstęplowuje się
    nowego miejsca zamieszkania". Wszyscy dostali jedynie małą karteczkę
    informującą o zmianie zameldowania.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 4. Data: 2002-03-07 16:02:45
    Od: myszoor <m...@p...fm>

> [...]
    > Pani w urzędzie zakomunikowała, iż nie ma takiej potrzeby. Można
    > oczywiscie wymieniać, ale na własny koszt.

    poświdczenie zameldowania jest ważne dwa miesiące od daty wystawienia, i
    jeżeli zostało wydane takie poświadczenie to muszą wymienić dowody, bo
    mogą za jakiś czas mieć kłopoty, a poza tym pani w urzędzi mogła teściom
    zrobić zmianę w starym dowodzie, to jeszcze można robić, a żona ma ten
    nowy dowód plastikowy? (jeżeli tak to na pewno przysługuje jej bezpłatna
    wymiana dowodu osobistego jeżeli zmaian numeru domu nastąpiła po -
    styczeń 2001r.)

> [...]
    > ...2) zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu
    > administracyjnej zmiany nazwy miejscowosci, nazwy ulicy lub numeru

    i te przepisy obowiązują do dziś, oczywiście jeżeli zmana ta nastąpiła
    tak jak pisałam powyżej, po roku "styczeń 2001"

    P.S.
    jeżeli cię interesuje jak to jest dokładnie z teściami to mogę to
    jeszcze sprawdzić (pracuje w urzędzie i trochę robiłam przy dowodach)
    M.

  • 5. Data: 2002-03-08 21:55:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 7 Mar 2002 15:24:48 +0100, "blad"
    <b...@W...pl> napisałbył:

    >ale tesciowie jak maja stary dowod to moga miec nowy wpis

    Nie mogą. Od daty wprowadzenia nowych dowodów osobistych, w starych
    nie wolno dokonywać zmian.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)