    From: myszoor <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dowód osobisty - wymiana.
    Date: Thu, 07 Mar 2002 17:02:45 +0100

    > Moja żona od około roku ma nowy dowód osobisty. Na początku tego roku
    > przyszło pismo z urzędu gminy informujące, iż dom w którym mieszka żona
    > z tesciami ma zmienianą numerację z 16 na 26 (ulica zostaje ta sama). Po
    > wizycie w urzędzie gminy tesciowie (mają stare dowody) i żona dostali
    > kwitki zatytułowane "Poswiadczenie przemeldowania". W zwiazku z tym mam
    > pytanie:
    >
    > Czy żonie i tesciom przysługuje bezpłatna wymiana dowodu osobistego?
    > Pani w urzędzie zakomunikowała, iż nie ma takiej potrzeby. Można
    > oczywiscie wymieniać, ale na własny koszt.

    poświdczenie zameldowania jest ważne dwa miesiące od daty wystawienia, i
    jeżeli zostało wydane takie poświadczenie to muszą wymienić dowody, bo
    mogą za jakiś czas mieć kłopoty, a poza tym pani w urzędzi mogła teściom
    zrobić zmianę w starym dowodzie, to jeszcze można robić, a żona ma ten
    nowy dowód plastikowy? (jeżeli tak to na pewno przysługuje jej bezpłatna
    wymiana dowodu osobistego jeżeli zmaian numeru domu nastąpiła po -
    styczeń 2001r.)

    > W urzędzie gminy na tablicy informacyjnej znajduje się rozporządzenie
    > rady ministrów z dnia 30.11.2000 "w sprawie opłaty za wydanie dowodu
    > osobistego", w którym czytamy:
    > "Nie pobiera się opłaty za wydanie dowodu osobistego od osób:
    > ...2) zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu
    > administracyjnej zmiany nazwy miejscowosci, nazwy ulicy lub numeru
    > domu,"

    i te przepisy obowiązują do dziś, oczywiście jeżeli zmana ta nastąpiła
    tak jak pisałam powyżej, po roku "styczeń 2001"

    P.S.
    jeżeli cię interesuje jak to jest dokładnie z teściami to mogę to
    jeszcze sprawdzić (pracuje w urzędzie i trochę robiłam przy dowodach)
    M.