    From: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dowód osobisty - wymiana.
    Date: Thu, 07 Mar 2002 13:50:52 +0100

    Witam.

    Moja żona od około roku ma nowy dowód osobisty. Na początku tego roku
    przyszło pismo z urzędu gminy informujące, iż dom w którym mieszka żona
    z tesciami ma zmienianą numerację z 16 na 26 (ulica zostaje ta sama). Po
    wizycie w urzędzie gminy tesciowie (mają stare dowody) i żona dostali
    kwitki zatytułowane "Poswiadczenie przemeldowania". W zwiazku z tym mam
    pytanie:

    Czy żonie i tesciom przysługuje bezpłatna wymiana dowodu osobistego?
    Pani w urzędzie zakomunikowała, iż nie ma takiej potrzeby. Można
    oczywiscie wymieniać, ale na własny koszt.

    W urzędzie gminy na tablicy informacyjnej znajduje się rozporządzenie
    rady ministrów z dnia 30.11.2000 "w sprawie opłaty za wydanie dowodu
    osobistego", w którym czytamy:
    "Nie pobiera się opłaty za wydanie dowodu osobistego od osób:
    ...2) zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu
    administracyjnej zmiany nazwy miejscowosci, nazwy ulicy lub numeru
    domu,"

    Więc jak to jest przysługuje bezpłatna wymiana, czy też nie.

    Za odpowiedz serdecznie dziękuję,

    pozdrawiam
    Mariusz