  • 1. Data: 2002-03-07 11:27:49
    Temat: Umowa o dzielo - tantiemy?
    Od: g...@s...net

    Witam,
    Pisalem juz na liste, ale cos nie wyszlo. Moj problem jest taki:
    Jestem grafikiem i pracuje normalnie na umowe o dzielo. Teraz klient chce
    projekt etykiety i jako zaplate proponuje pewna sume od kazdej wydrukowanej
    etykiety. Jak to sie ma do umowy o dzielo? Czy za kazdym razem jak bedzie
    dodrukowywal etykiety musze spisywac nowa umowe o dzielo? Jesli nie to
    jakim tytulem ma mi przeslac pieniadze i kto od nich zaplaci zaliczke na
    poczet podatku dochodowego,
    Pozdrawiam
    Gonzaga

  • 2. Data: 2002-03-07 15:39:41
    Temat: Re: Umowa o dzielo - tantiemy?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 7 Mar 2002 g...@s...net wrote:

> [...]
    > etykiety. Jak to sie ma do umowy o dzielo? Czy za kazdym razem jak bedzie

    A to już zależy jak się umówicie w licencji. Wynagrodzenie dla twórcy może
    być jednorazowe, albo obliczone procentowo od zysku licencjobiorcy
    związanego ze sprzedażą lub eksploatacją dzieła - wasz wybór.

    > dodrukowywal etykiety musze spisywac nowa umowe o dzielo? Jesli nie to

    Nie musisz.

    > jakim tytulem ma mi przeslac pieniadze i kto od nich zaplaci zaliczke na
    > poczet podatku dochodowego,

    Tytułem tej samej umowy którą już podpisaliście - opodatkowanie też
    pozostaje bez zmian (IMNSHO).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.