  • 1. Data: 2004-01-15 12:44:31
    Temat: Dowód osobisty....
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    Witam :)
    Czy pobieranie opłat za zaświadczenie (16,00 zł) o zameldowaniu jest zgodne
    z prawem w wypadku gdy urząd miasta nie jest wstanie dotrzymać ustawowego
    terminu (30 dni) wydania dowodu osobistego ? Wymiana dowodu osobistego
    następuje w związku ze zmianą miejsca zamieszkania, zaświadczenie straciło
    ważność a czas oczekiwania ponownie wydłużono o 2 miesiące (do końca
    lutego). W związku z brakiem dowodu osobistego nie mogę korzystać z banków,
    nie mogę zarejestrować działalności gospodarczej itp.
    Z pozdrowieniami
    Marcin, Poznań

  • 2. Data: 2004-01-15 19:24:07
    Temat: Re: Dowód osobisty....
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    banków,
    > nie mogę zarejestrować działalności gospodarczej itp.

    Jesli dobrze pamietam w ustawie jest, ze termin wydania osobistego moze sie
    wydluzyc ponad ustawowe 30 dni jesli powod jest niezalezny od organu
    wydajacego...

    Pozdrawiam,
    N.

  • 3. Data: 2004-01-15 21:47:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Neutrino" <c...@W...op.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli dobrze pamietam w ustawie jest, ze termin wydania osobistego moze
    sie
    > wydluzyc ponad ustawowe 30 dni jesli powod jest niezalezny od organu
    > wydajacego...

    No dobrze, ale skoro się wydłuży, to czy mogą mnie skasować na 16 zł tylko
    dla tego, że chciał bym, by mnie o tym poinformowali? Moim zdaniem nie.

  • 4. Data: 2004-01-15 22:40:55
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    > No dobrze, ale skoro się wydłuży, to czy mogą mnie skasować na 16 zł tylko
    > dla tego, że chciał bym, by mnie o tym poinformowali? Moim zdaniem nie.

    A moim tak. bo zastrzegli sie przed taka ewentualnoscia. o dowod zawsze
    mogles postarac sie wczesniej ;P

    Pozdrawiam,
    N.

  • 5. Data: 2004-01-16 07:01:29
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    wiadomości

    > A moim tak. bo zastrzegli sie przed taka ewentualnoscia. o dowod zawsze
    > mogles postarac sie wczesniej ;

    Wydali mi zaświadczenie ważne 2 miesiące, (wymiana dowodu następuje w
    związku ze zmianą miejsca zamieszkania), ale nie zmieścili się w owych dwóch
    miesiącach i każą czekać następne dwa .. i oczywiście płacić 16 złotych ..
    To jak mogłem się postarać wcześniej ? To pewnie wina murarzy będzie, bo
    wolno dom budowali.......
    Marcin

  • 6. Data: 2004-01-16 12:51:24
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    napisał w
> [...]
    > miesiącach i każą czekać następne dwa .. i oczywiście
    płacić 16 złotych ..
    > To jak mogłem się postarać wcześniej ? To pewnie wina

    Wyślij do prokuratury (z kopią do odpowiednich ministerstw)
    doniesienie o usiłowanie wyłudzenia!
    ;-)))

    Pozdrawiam
    Qwax