  • 11. Data: 2013-04-09 18:04:02
    Temat: Re: ...Dostał wyrok za brak hasła Wi-Fi
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2013-04-09 17:47, Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
    >

    > Jakbym chciał napisać, to bym napisał. Jesli ktoś faktycznie ma otwarte
    > WI-FI ci to sąsiad na jego rachunek działa, to spokojnie fachowiec to
    > stwierdzi. Natomiast nie chcę podpowiadać sprawcom, na co mają uważać :-)

    Ale tylko przy założeniu że logi routera wskazują sąsiada na aktywność w
    czasie popełnienia przestępstwa, niestety większość routerów nie loguje
    natywnie takich rzeczy jak ip i mac. Więc nie ma jak udowodnić że to nie
    Ty, tylko sąsiad :(
    Pozatym jak pisałeś wyżej routera nie ukarają, ale i tak jego właściciel
    będzie miał wielkie kłopoty, w postaci kilkuletniego nieudolnego
    śledztwa łącznie z posianiem materiałów dowodowych :/

    --
    PM

  • 12. Data: 2013-04-09 18:45:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PM" <p...@x...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasie popełnienia przestępstwa, niestety większość routerów nie loguje
    > natywnie takich rzeczy jak ip i mac. Więc nie ma jak udowodnić że to nie

    Blisko - ale nie akurat o to chodzi :-)

    > Pozatym jak pisałeś wyżej routera nie ukarają, ale i tak jego właściciel
    > będzie miał wielkie kłopoty, w postaci kilkuletniego nieudolnego śledztwa
    > łącznie z posianiem materiałów dowodowych :/

    Wiesz, coraz częściej zagadnienie zmierza do normalności, czyli zabezpiecza
    się dane z nośników, a nie komputery. - no przynajmniej w mojej "wsi" :-)
    Może z tego powodu, że coraz częściej sie a=okazywało, że trzeba te
    komputery oddawać? Dawniej wystarczyło "po kabelku" wpaść i prawie na pewno
    miał się sprawcę. Teraz na końcu kabelka najczęśćiej stoi bezprzewodowy
    router. Trzeba chwilę pogówkować, jak złapać sprawcę :-)

  • 13. Data: 2013-04-10 00:20:46
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-04-09 17:11, h.w.d.p. pisze:
    > niby co?

    np. pamiec wewnetrzna z tablica mac-adresow (poniekąd, o ile sprawca
    dysponuje urzadzeniem za pomoca ktorego dokonal przestepstwa), chociaz
    uwazam, ze ktos kto mialby zamiar zrobic jakis szwindel tym sposobem
    dokladnie wie jak przeprowadzic go bez pozostawiania sladow.

  • 14. Data: 2013-04-10 01:06:28
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2013-04-09 18:45, Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "PM" <p...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Blisko - ale nie akurat o to chodzi :-)

    Oraz na kompie właściciela routera nie mogą nic znaleźć, bo wtedy klops.

    > Wiesz, coraz częściej zagadnienie zmierza do normalności, czyli
    > zabezpiecza się dane z nośników, a nie komputery. - no przynajmniej w
    > mojej "wsi" :-) Może z tego powodu, że coraz częściej sie a=okazywało,

    I tak powinno być, ale jak widać Kraków to niestety wiocha i tu nic nie
    jest normalne :/

    > że trzeba te komputery oddawać? Dawniej wystarczyło "po kabelku" wpaść i

    Sprzętu nie posiali, ale to co z niego odzyskali, nie mówiąc już
    wysłaniu oskarżenia do sądu z dowodami przeciwko innej osobie, oraz
    wydaniu wyroku i uzasadnienia na podstawie tych danych.
    Wczoraj złożyliśmy apelacje :)

    --
    PM

  • 15. Data: 2013-04-10 01:09:11
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2013-04-10 00:20, news napisał(a):

> [...]
    > uwazam, ze ktos kto mialby zamiar zrobic jakis szwindel tym sposobem
    > dokladnie wie jak przeprowadzic go bez pozostawiania sladow.

    Zapominasz że adres MAC nie przechodzi przez router, nie mówiąc już o
    tym że można go łatwo zmienić, więc to nie tędy droga.

    --
    PM

  • 16. Data: 2013-04-10 01:13:07
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-04-10 01:09, PM pisze:
    > Zapominasz że adres MAC nie przechodzi przez router, nie mówiąc już o
    > tym że można go łatwo zmienić, więc to nie tędy droga.

    a wiesz to to tablica mac routera ? nie chodzi mi o pakiety IP bo to nie
    ta warstwa.

  • 17. Data: 2013-04-10 01:26:14
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2013-04-10 01:13, news napisał(a):

    > a wiesz to to tablica mac routera ? nie chodzi mi o pakiety IP bo to nie
    > ta warstwa.

    Ale co da ci tablica arp z routera? Już pomijam fakt że ona jest również
    czyszczona dosyć często, więc musieli by ją sprawdzić w niedługim czasie
    po fakcie zaistnienia przestępstwa. Inne logi routera też nic ci nie
    dadzą. Po mac nie dojdziesz do kolesia, no chyba że zaczniesz skanować
    wszystko w okolicy :)

    --
    PM

  • 18. Data: 2013-04-10 02:16:33
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > np. pamiec wewnetrzna z tablica mac-adresow

    i co milicjant zrobi tym mac-adresem ?

  • 19. Data: 2013-04-10 19:53:36
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    > i co milicjant zrobi tym mac-adresem ?