  • 31. Data: 2017-11-20 10:48:11
    Temat: Re: Doręczenie pozwu
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli co - moze spytac w PESEL ?
    > bo "biur meldunkowych" chyba juz nie ma.

    A tu?
    https://www.mswia.gov.pl/pl/sprawy-obywatelskie/udos
    tepnianie/12993,Udostepnianie-danych-z-rejestru-PESE
    L.html

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 32. Data: 2017-11-20 10:48:25
    Od: ń <ń@ń.ń>

    IMHO może załączając odpis postanowienia sądu zobowiązującego go do wskazania adresu.
    Kłopot taki, że MSWiA jeśli odpowie to zwykle po 6-8 tygodniach, a sad wyznaczy
    termin np. 7-dniowy pod jakimś rygorem.
    BTW w pozwie nie trzeba podać peselu, może być nip.
    Sądowi oczywiście łatwiej, bo mają dostęp on-line, ale najwięcej zależy od ilości
    (liczby?) much w nosie sądu.

    Ciekawe jest, jak doręczyć pozew/pismo tymczasowo aresztowanemu :-o

    -----

  • 33. Data: 2017-11-20 10:48:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 10:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Czyli co - moze spytac w PESEL ?

    Może.

    > A czy tego nie powinien zrobic sad samodzielnie, jesli ma nr pesel
    > pozwanego ?

    KPC nakłada obowiązek podania adresu zamieszkania pozwanego powodowi.
    Sąd może wysłać zapytanie we własnym interesie (aby sprawdzić, czy list
    ze zwrotką był awizowany pod adresem zameldowania), a z takiej
    odpowiedzi do sądu potem może skorzystać powód.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2017-11-20 10:49:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 10:43, ń pisze:
    > "I_co_nam_zrobicie"?

    Zażalenie na postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności.

    > Walka z sądem po zajęciu całego majątku bezcenna...

    To akurat wiele nie kosztuje, a błąd widać z samych akt sprawy, więc nie
    trzeba się bawić w jakieś udowadniania gdzie się mieszka (bez meldunku),
    czy coś takiego.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2017-11-20 10:51:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 10:48, ń pisze:
    > IMHO może załączając odpis postanowienia sądu zobowiązującego go do wskazania
    adresu.
    > Kłopot taki, że MSWiA jeśli odpowie to zwykle po 6-8 tygodniach,

    W praktyce miesiąc.

    > a sad wyznaczy termin np. 7-dniowy pod jakimś rygorem.

    Jeśli pod rygorem zawieszenia, to nie ma problemu. Jeśli pod rygorem
    zwrotu pozwu, to najwyżej się złoży pozew jeszcze raz. Albo napisze do
    sądu prośbę o przedłużenie terminu z uzasadnionej przyczyny, jeśli zwrot
    pozwu zrobiłby jakieś kuku związane z przedawnieniem.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2017-11-20 11:06:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Powiedzmy, że sąd nie wstanie lewą nogą i uchyli wcześniejszą klauzulę i co, myślisz
    że komornik zwróci koszty???

    -----

  • 37. Data: 2017-11-20 11:11:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 11:06, ń pisze:
    > Powiedzmy, że sąd nie wstanie lewą nogą i uchyli wcześniejszą klauzulę i co,
    myślisz że komornik zwróci koszty???

    Wierzyciel.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2017-11-20 11:37:48
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Po zakończonej egzekucji? Będziesz pisał na Berdyczów, do komornika znaczy (bo
    przecież nie do wierzyciela)? Zlewka...

    -----

  • 39. Data: 2017-11-20 11:39:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 11:37, ń pisze:
    > Po zakończonej egzekucji? Będziesz pisał na Berdyczów, do komornika znaczy (bo
    przecież nie do wierzyciela)? Zlewka...

    > -----

    No cóż, wiemy już, że jak ktoś ma taki problem, to do końskiego biura
    pisania podań nie ma co uderzać, bo tam pomocy nie uzyska ;)

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2017-11-20 13:57:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Może.

    >KPC nakłada obowiązek podania adresu zamieszkania pozwanego powodowi.

    Na kogo naklada ?

    >Sąd może wysłać zapytanie we własnym interesie (aby sprawdzić, czy
    >list ze zwrotką był awizowany pod adresem zameldowania), a z takiej

    Czy mi sie wydaje, czy poprzednio pisales, ze musi ?

    >odpowiedzi do sądu potem może skorzystać powód.

    Czyli powod podaje znany mu adres, sad stwierdza niedoreczenie, pyta w
    PESEL o adres zameldowania, odpisuje powodowi, ze pisma nie doreczono
    pod wskazany adres,
    a adres zameldowania jest inny, powod prosi sad o podanie adresu
    zameldowania, po czym poprawia swoj pozew podajac nowy adres ...
    jak PiS chce cos w sadach poprawic, to czemu od tego nie zacznie :-P
    I jeszcze pare prostych rzeczy do naprawy bym podal ...

    J.

    P.S.
    http://malydziennik.pl/tomasz-lis-rzucony-na-kolana-
    wyrok-sadu-go-zmasakrowal,8200.html

    I co teraz - zbić żone, pozwać czy sie rozwieść ?
    No i jakie "niedbalstwo", jesli żona nic przekazała.