  • 41. Data: 2017-11-20 14:49:15
    Temat: Re: Doręczenie pozwu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 13:57, J.F. pisze:

    > Na kogo naklada ?

    To zależy o jakiej sprawie dyskutujemy. Jeśli nadal o roszczeniu o
    zapłatę, to na powodzie.

    > Czy mi sie wydaje, czy poprzednio pisales, ze musi ?

    Co to znaczy musi? Może nie wysyłać, ale skąd wówczas będzie wiedział,
    że nie może uznać zwrotki za doręczonej, tylko musi wzywać o inny adres?

    > Czyli powod podaje znany mu adres, sad stwierdza niedoreczenie, pyta w
    > PESEL o adres zameldowania, odpisuje powodowi, ze pisma nie doreczono
    > pod wskazany adres,
    > a adres zameldowania jest inny, powod prosi sad o podanie adresu
    > zameldowania, po czym poprawia swoj pozew podajac nowy adres ...

    Tak się to odbywa.

    > jak PiS chce cos w sadach poprawic, to czemu od tego nie zacznie :-P
    > I jeszcze pare prostych rzeczy do naprawy bym podal ...

    Od czego konkretnie miałby zacząć?

    > I co teraz - zbić żone, pozwać czy sie rozwieść ?
    > No i jakie "niedbalstwo", jesli żona nic przekazała.

    Najlepiej się nie żenić - brak małżeństwa to najlepszy brak formalny,
    który uniemożliwia rozwód :)

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2017-11-20 16:44:24
    Od: ń <ń@ń.ń>

    I brak pewności, że adresat w ogóle widział awizo na oczy.

    -----

  • 43. Data: 2017-11-20 19:17:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 16:44, ń pisze:
    > I brak pewności, że adresat w ogóle widział awizo na oczy.
    >

    > -----

    Tak może być. Reklamacje do poczty polskiej.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2017-11-20 19:52:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 07:43, Liwiusz pisze:

    > No jasne, bo nie dalej jak w tym tygodniu znów czytałem akta sprawy,
    > gdzie sąd się przez rok woził z powodem, aby znalazł adres, bo na ten,
    > co podał, to tylko "nie odebrano w terminie". Wówczas sprawdził w bazie
    > pesel, że ten adres nie jest adresem zameldowania,

    To znaczy, że sąd to sprawdza przed merytorycznym rozpatrzeniem pozwu?

    > i wezwał powoda do
    > wskazania adresu zamieszkania.

    A jak powód może się dowiedzieć, jaki jest ten adres?

    MJ

  • 45. Data: 2017-11-20 19:55:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 19:52, Michal Jankowski pisze:

    > To znaczy, że sąd to sprawdza przed merytorycznym rozpatrzeniem pozwu?

    Po - nakaz zapłaty lub wezwanie na rozprawę jest wysyłane na ten adres,
    który poda powód.

    > A jak powód może się dowiedzieć, jaki jest ten adres?

    W każdy możliwy sposób.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2017-11-20 21:55:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Niekoniecznie, awizo mógł odebrać inny domownik (np. będący stroną przeciwną).

    -----

  • 47. Data: 2017-11-20 21:57:18
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Kradnąc portfel pozwanego i czytając adres (a moze i pesel) z dokumentów, czy
    podsłuchując pozwanego pod jaki adres zamawia on taksówki?

    -----

  • 48. Data: 2017-11-20 22:19:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 21:57, ń pisze:
    > Kradnąc portfel pozwanego i czytając adres (a moze i pesel) z dokumentów, czy
    podsłuchując pozwanego pod jaki adres zamawia on taksówki?

    Nie wolno, ale może.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2017-11-20 22:21:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 21:55, ń pisze:
    > Niekoniecznie, awizo mógł odebrać inny domownik (np. będący stroną przeciwną).

    Wedle przepisów taki domownik nie może odebrać.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2017-11-20 22:24:13
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No to najprosciej nóż przyłozyć w ciemnym zaułku "jaki masz adres i pesel" ;-)))

    -----