  • 1. Data: 2005-12-27 19:05:38
    Temat: Domofon, administracja i K.C.
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Wyobraźmy sobie - puka Pan z jakiejś firmy co wymienia domofony, mówi,
    że na całej klatce wymieniają. Pytam się go - czy aby z administracji -
    on, ze tak, pytam, czy coś trzeba podpisac - on, że tylko protokół
    odbioru. Następnie montuje ten domofon, a potem daje do podpisu, cytuję
    "potwierdzenie odbioru i deklaracja sposobu płatności" - kwota nie jest
    wymieniona. Podpisuję, niczego nie deklarując (powiedzmy, w chwilowej
    pomroczności).

    1. Pytanie - czy doszło tu do zawarcia umowy?

    2. Czy firma ta może skutecznie wyegzekwować płatność zakładając, ze ja
    jako główny lokator działałem pod wplywem błędu, będąc przekonany że
    jedynie odbieram sprzęt a płacić ma administracja?

    2a. Co w sytuacji, jeśli nie jestem głównym lokatorem i podpisałem bez
    jego wiedzy/zgody?

    3. Czy spółdzielnia ma prawo naliczyć i egzekwować te opłaty?
    (zakladając, że lokator nic innego w tej kwestii nie podpisywał)

    4. Czy zmienia w tej kwestii wiele wywieszona na drzwiach klatki
    schodowej kartka z pieczątką spółdzielni (ale bez podpisu) ?

  • 2. Data: 2005-12-27 20:10:45
    Temat: Re: Domofon, administracja i K.C.
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Pytanie - czy doszło tu do zawarcia umowy?

    No trudno twierdzic , ze kwitujesz odbior domofonu, okreslasz warunki
    platnosci , a potem twierdzisz, ze nie bylo umowy. Cena powinna byc
    odpowiednia do wykonanej uslugi.

    > 2. Czy firma ta może skutecznie wyegzekwować płatność zakładając, ze ja
    > jako główny lokator działałem pod wplywem błędu, będąc przekonany że
    > jedynie odbieram sprzęt a płacić ma administracja?

    Nie sadze, zebys b yl w stanie wykazac blad.

    > 2a. Co w sytuacji, jeśli nie jestem głównym lokatorem i podpisałem bez
    > jego wiedzy/zgody?

    Dopiero pisales , ze nim jestes. A nawet jesli nie, to z okolicznosci
    wynika, ze umowe zawarles, przedmiot odebrales to powinienes zaplacic.
    Natomiast nie bedziesz mogl domagac sie ewentualnego zwrotu nakladow od
    wynajmujacego (jesli umowa nakazywala uzyskan ie zgody wynajmujacego na
    ulepszenie przedmiotu najmu)

    > 3. Czy spółdzielnia ma prawo naliczyć i egzekwować te opłaty? (zakladając,
    > że lokator nic innego w tej kwestii nie podpisywał)

    Raczej wykonawca, chyba ze to spoldzielknia zawarla umowe a montaz nastapil
    na rzecz tych ktorzy wyrazili na to zgode przez podpisanie protokolu
    odbioru. Wtedy spoldzielnia pobierze oplaty od lokatorow i rozliczy sie z
    wykonawca.

    > 4. Czy zmienia w tej kwestii wiele wywieszona na drzwiach klatki schodowej
    > kartka z pieczątką spółdzielni (ale bez podpisu) ?

    Bez podpisu to nie oswiadczenie.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-12-28 17:11:52
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    dan wrote:

> [...]
    > na rzecz tych ktorzy wyrazili na to zgode przez podpisanie protokolu
    > odbioru. Wtedy spoldzielnia pobierze oplaty od lokatorow i rozliczy sie z

    Moment moment, a na jakiej podstawie ja miałbym mieć zobowiązanie wobec
    spółdzielni jeśli umowę zawarłem (jak sam piszesz wcześniej) z wykonawcą?