    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domofon, administracja i K.C.
    Date: Tue, 27 Dec 2005 21:10:45 +0100

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:43b18fce$0$17925$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > 1. Pytanie - czy doszło tu do zawarcia umowy?

    No trudno twierdzic , ze kwitujesz odbior domofonu, okreslasz warunki
    platnosci , a potem twierdzisz, ze nie bylo umowy. Cena powinna byc
    odpowiednia do wykonanej uslugi.

    > 2. Czy firma ta może skutecznie wyegzekwować płatność zakładając, ze ja
    > jako główny lokator działałem pod wplywem błędu, będąc przekonany że
    > jedynie odbieram sprzęt a płacić ma administracja?

    Nie sadze, zebys b yl w stanie wykazac blad.

    > 2a. Co w sytuacji, jeśli nie jestem głównym lokatorem i podpisałem bez
    > jego wiedzy/zgody?

    Dopiero pisales , ze nim jestes. A nawet jesli nie, to z okolicznosci
    wynika, ze umowe zawarles, przedmiot odebrales to powinienes zaplacic.
    Natomiast nie bedziesz mogl domagac sie ewentualnego zwrotu nakladow od
    wynajmujacego (jesli umowa nakazywala uzyskan ie zgody wynajmujacego na
    ulepszenie przedmiotu najmu)

    > 3. Czy spółdzielnia ma prawo naliczyć i egzekwować te opłaty? (zakladając,
    > że lokator nic innego w tej kwestii nie podpisywał)

    Raczej wykonawca, chyba ze to spoldzielknia zawarla umowe a montaz nastapil
    na rzecz tych ktorzy wyrazili na to zgode przez podpisanie protokolu
    odbioru. Wtedy spoldzielnia pobierze oplaty od lokatorow i rozliczy sie z
    wykonawca.

    > 4. Czy zmienia w tej kwestii wiele wywieszona na drzwiach klatki schodowej
    > kartka z pieczątką spółdzielni (ale bez podpisu) ?

    Bez podpisu to nie oswiadczenie.

    Dan.