  • 11. Data: 2003-05-08 13:58:57
    Temat: Re: Domena internetowa
    Od: Meritus <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl>

    Czarny wrote:

    > Uzytkownik "Meritus" <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl>
    > napisal w wiadomosci news:d77b9b.7lt2.ln@ryba.kompakt.pl...
    > na
    >
    > Ok, tez ekspertem nie jestem ale oststnio jeden z klientów dla którego
    > robilem strone internetowa mial problem z wykupieniem domeny poniewaz jak
    > sie okazalo byl zarejstrowany znak towarowy o tej nazwie. W efekcie
    > zamiast domeny www.firma.pl ma www.firma-costam.pl

    Bzdura.

    Pewnie po prostu byla juz zarejestrowana w DNS'ie.

    Jesli jakas firma nazywa sie 'firma' i ma zastrzerzony znak towarowy i jesli
    nawet jest tak, ze nie mozna nigdzie uzywac 'firma' bez zgody, to nadal
    firma != firma.pl .

    A tak jako ciekawostka: czy ktos z Was kiedys wszedl na www.microsoft.pl ?

    Piotr Rybicki

  • 12. Data: 2003-05-08 17:11:41
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Meritus napisał(a) na pl.soc.prawo:
    > Bzdura.
    >
    > Pewnie po prostu byla juz zarejestrowana w DNS'ie.

    Była zarejestrowana firma.pl ale wolne były firma.com.pl firma.biz.pl
    firma.net.pl ale kłócił się nie będę ponieważ to nie ja przeprowadzałem
    rejestracje tej domeny. To co napisałem było oparte o własne
    doświadczenia i też bym się chętnie coś więcej na ten temat dowiedział.

    > Jesli jakas firma nazywa sie 'firma' i ma zastrzerzony znak towarowy i jesli
    > nawet jest tak, ze nie mozna nigdzie uzywac 'firma' bez zgody, to nadal
    > firma != firma.pl .

    .pl nalezy tu raczej traktować jako dodatek

    > A tak jako ciekawostka: czy ktos z Was kiedys wszedl na www.microsoft.pl ?

    Tak, otwiera się www.balta.pl ale ta firma ma chyba wiele wspólnego z
    Microsoftem, przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie po zapoznaniu się z
    działem "oprogramowanie"

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    Czas to nie droga szybkiego ruchu pomiędzy kołyską a grobem;
    czas - to miejsce na zaparkowanie pod słońcem. [Phil Bosmans]