  • 1. Data: 2007-03-07 15:34:23
    Temat: Dokumenty potrzebne do oclenia paczki?
    Od: Mad Max <e...@p...fm>

    Witam

    Otrzymałem paczkę ze sklepu internetowego z Chin
    Niestety trafiła do oclenia i mam z tym mały problem.
    Dostałem zawiadomienie o nadejściu paczki do tego załączony kwit
    nadania paczki z poczty EMS z Hong Hongu oraz trzy kopie faktury
    "Custom Invoice". W zawiadomieniu jest informacja o potrzebie
    dostarczenia przetłumaczonych dokumentów dokonania zakupu , a ja nie
    wiem czy musze przetłumaczyć sama fakturę czy również i kwit nadawczy
    powinien być przetłumaczony.

    Druga sprawa dotyczy adresata przesyłki.Paczka została źle zaadresowana.
    Zamiast imienia i nazwiska wpisano nazwę strony internetowej którą
    podałem w formularzu rejestracyjnym sklepu. Moje imie i nazwisko jest
    tylko na fakturze jako dane osoby odpowiedzialnej za odbiór.

    Czy moge miec problem z odbiorem tej przesyłki?

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2007-03-07 16:10:34
    Temat: Re: Dokumenty potrzebne do oclenia paczki?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Mad Max wrote:

> [...]
    > dostarczenia przetłumaczonych dokumentów dokonania zakupu , a ja nie
    > wiem czy musze przetłumaczyć sama fakturę czy również i kwit nadawczy

    Całkowicie wystarczy, jeśli po prostu skserujesz fakturę i na kopii
    napiszesz ręcznie np. "Tłumaczenie: Aparat fotograficzny cyfrowy.
    (podpis, nr dowodu)". Jeśli na fakturze nie ma podanej waluty, to dopisz
    jeszcze np. "Waluta: USD. Zapłacono kartą kredytową. (podpis)".
    I tyle. :-)

    Nie sądzę. :-)

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2007-03-07 16:36:22
    Od: Mad Max <e...@p...fm>

    Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > (podpis, nr dowodu)". Jeśli na fakturze nie ma podanej waluty, to dopisz
    > jeszcze np. "Waluta: USD. Zapłacono kartą kredytową. (podpis)".

    Nie musze tłumaczyć tego przez tłumacza przysiegłego?
    Czy moge zeskanowac i wprowadzic poprostu nowy tekst w miejsce oryginalnego.

    Oby tak było :).

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 4. Data: 2007-03-07 17:12:39
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Mad Max" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy moge zeskanowac i wprowadzic poprostu nowy tekst w miejsce
    > oryginalnego.

    Zera na potwierdzeniach przelewu też tak "wprowadasz"?
    Masz to przetłumaczyć a nie fałszować. Bierzesz drugą kartke, piszesz u góry
    tłumaczenie, potem piszesz po polsku to samo co na fakturze i się pod tym
    podpisujesz: "potwierdzam zgodność tłumaczenia z oryginałem".

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 5. Data: 2007-03-07 17:36:30
    Od: Mad Max <e...@p...fm>

    CZYŚCIWO napisał(a):
> [...]
    > tłumaczenie, potem piszesz po polsku to samo co na fakturze i się pod tym
    > podpisujesz: "potwierdzam zgodność tłumaczenia z oryginałem".

    A nie moge tak zrobic na przetłumaczonym skanie?

    Nie chodziło mi przecież o podrabianie tylko przetłumaczenie.

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 6. Data: 2007-03-07 18:49:30
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    > A nie moge tak zrobic na przetłumaczonym skanie?

    A dlaczego nie chcesz tego zrobić porządnie?

  • 7. Data: 2007-03-07 19:22:34
    Od: Mad Max <e...@p...fm>

    CZYŚCIWO napisał(a):
    > Użytkownik "Mad Max" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A dlaczego nie chcesz tego zrobić porządnie?

    Chodzi o to że chciałem to zrobić porządnie
    mysle ze wydruk wygladł by lepiej niz napisanie tego odręcznie.

    A moze pismo odreczne jest wymagane?

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 8. Data: 2007-03-07 19:34:29
    Od: Mad Max <e...@p...fm>

    CZYŚCIWO napisał(a):
    > Użytkownik "Mad Max" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A dlaczego nie chcesz tego zrobić porządnie?

    Chodzi o to że chciałem to zrobić porządnie
    mysle ze wydruk wygladł by lepiej niz napisanie tego odręcznie.

    A moge to napisac w Wordzie
    czy moze pismo odreczne jest wymagane?

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 9. Data: 2007-03-07 19:57:24
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Mad Max wrote:

    > Nie musze tłumaczyć tego przez tłumacza przysiegłego?

    Absolutnie nie. Tyle, że tłumacząc bierzesz na siebie odpowiedzialność
    za prawdziwość tłumaczenia. Zresztą jeśli na fakturze jest podany tylko
    jakiś symbol towaru np. "ABC-123", to i tak powinieneś w "tłumaczeniu"
    podać co to *konkretnie* jest (np. aparat foto) - wtedy Twoje
    tłumaczenie jest zarazem wyjaśnieniem dla urzędu.

    > Czy moge zeskanowac i wprowadzic poprostu nowy tekst w miejsce
    > oryginalnego.

    Teoretycznie możesz, ale zapewniam Cię, że będzie to dla celników
    wyglądało zdecydowanie mniej wiarygodnie niż metoda opisana wyżej.
    Zapewniam Cię też, że nie chcesz, aby celnicy nabrali wobec ciebie
    podejrzeń...

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2007-03-07 20:24:00
    Od: Mad Max <e...@p...fm>

> [...]
    > wyglądało zdecydowanie mniej wiarygodnie niż metoda opisana wyżej.
    > Zapewniam Cię też, że nie chcesz, aby celnicy nabrali wobec ciebie

    A moge to zrobić w Wordzie czy musze pisac odręcznie

    Pozdrawiam

    Maciek