  • 1. Data: 2007-03-07 16:21:03
    Temat: Nie przyjecie mandatu, wygrana sprawa - jak odzyskać pieniądze
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    Witam.

    X czasu temu miałem stłuczkę. Policja stwierdziła że ja byłem sprawcą z
    uwagi że nie poczuwałem się do winy nie przyjąłem mandatu. Sprawa
    trafiła do grodzkiego i tam sąd po zapoznaniu się z zeznaniami moimi,
    drugiego uczestnika kolizji, świadka oraz opinii biegłego orzekł że nie
    ponoszę winy. Co mam zrobić aby ubezpieczyciel tego drugiego auta
    wypłacił mi pieniądze za naprawę (ok 7500, jest opinia rzeczoznawcy oraz
    faktury)? Jakie kroki podjąć i czy to jest w ogóle możliwe.

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2007-03-07 18:32:53
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wójcik" <w...@b...sp.amu.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:esmopb$dp8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > pieniądze za naprawę (ok 7500, jest opinia rzeczoznawcy oraz faktury)?
    > Jakie kroki podjąć i czy to jest w ogóle możliwe.

    To, że "wygrałeś" sprawę czyli zostałeś uniewinniony oznacza być może tylko
    tyle, że brak jest wystarczających dowodów. Nie oznacza wcale, że to drugi
    uczestnik jest winny. A więc jak na razie remis;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2007-03-07 20:44:37
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    Nostradamus napisał(a):
    > To, że "wygrałeś" sprawę czyli zostałeś uniewinniony oznacza być może
    > tylko tyle, że brak jest wystarczających dowodów. Nie oznacza wcale, że
    > to drugi uczestnik jest winny. A więc jak na razie remis;))

    Czyli co mam zrobić?

    p,M

  • 4. Data: 2007-03-07 20:50:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wójcik" <w...@b...sp.amu.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:esn87h$f0v$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli co mam zrobić?

    Najpierw złożyć u tamtego ubezpieczyciela wniosek o wypłatę odszkodowania. Ale w
    razie odmowy trzeba będzie się liczyć z koniecznością pozwania ich do sądu.

  • 5. Data: 2007-03-08 15:23:11
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wójcik" <w...@b...sp.amu.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:esn87h$f0v$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli co mam zrobić?

    Opisz przebieg zdarzenia. Jaki miałeś zarzut?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2007-03-08 17:25:50
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    Nostradamus napisał(a):
    > Opisz przebieg zdarzenia. Jaki miałeś zarzut?

    art 86 paragraf 1 k.w.
    Wykonując manewr skrętu w prawo od środka jezdni nie zachował
    szczególnej ostrożności, nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi jadącemu
    przy prawej krawędzi jezdni.

    A wyglądało to tak:
    Miałem zamiar wjechać w bramę. Brama wąska więc manewr wykonywałem od
    osi jezdni. Z bramy akurat wychodzili piesi wiec nie wjechałem w bramę
    tylko sie zatrzymałem. Chwile potem (3-4 sek tyle co wyjście pieszych z
    bramy) usłyszałem klakson trwający ok 4-5 sek (potwierdził to kierowca
    tego auta co we mnie przywaliło) i chwile potem BUM.

    p,M

  • 7. Data: 2007-03-08 18:25:04
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wójcik" <w...@b...sp.amu.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:espguq$c25$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > usłyszałem klakson trwający ok 4-5 sek (potwierdził to kierowca tego auta
    > co we mnie przywaliło) i chwile potem BUM.

    Biorąc pod uwagę to, że ciężko będzie po zdarzeniu orzec czy i który
    kierunkowskaz miałeś włączony ( ten "drugi" pewnie twierdzi, że lewy) oraz
    przyjmując, że ten drugi jechał jezdnią przy prawej krawędzi a nie
    chodnikiem to wina jest ewidentnie twoja. To ty zmieniając pas ruchu
    (oznaczony lub nie, a jeśli ten drugi jechał jezdnią to jechał prawym a ty
    znalazłeś się na lewym) lub kierunek jazdy (a wykonywałeś go nieprawidłowo
    bo nie od prawej krawędzi ) masz zachować szczególną ostrożność czyli między
    innymi patrzeć w lusterko.

  • 8. Data: 2007-03-08 20:22:23
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    Nostradamus napisał(a):
> [...]
    > nieprawidłowo bo nie od prawej krawędzi ) masz zachować szczególną
    > ostrożność czyli między innymi patrzeć w lusterko.

    Jeżeli bym wjechał przed faceta nawet bym policji nie wzywał tylko
    oświadczenie wypisał.
    Widzę że musze napisać szczegółowo. Jechałem ulicą, włączyłem prawy
    kierunek (potwierdzone przed tego drugiego), spojrzałem w lusterko
    prawe, nic nie było, rozpocząłem skręt w bramę, zatrzymałem się jeszcze
    na jezdni gdyż z bramy wychodzili ludzie, stałem tak 3 - 4 sekundy,
    usłyszałem klakson, długi 4-5 sekund po którym nastąpiło uderzenie. Auto
    przy prędkości 40 km/h (dopuszczalnej w tamtym miejscu)w 7 sekund
    przejedzie ponad 75 metrów nie wspominając o tym że droga hamowania
    wynosi ok 35-40m a czas to jakieś 3-4 sekundy. Zresztą biegły napisał że
    biorąc pod uwagę że ja stałem kilka sekund przed bramą wina jest po
    stronie tamtego gdyż nie powinien liczyć na to że ja wjadę do bramy.
    Ale to już nieważne, mam prawomocny wyrok, który mnie uniewinnia. Chcę
    odzyskać kasę którą wsadziłem w naprawę auta. Jak to zrobić?

    p,M

  • 9. Data: 2007-03-09 05:26:47
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wójcik" <w...@b...sp.amu.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:espr9r$1ln$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > klakson, długi 4-5 sekund po którym nastąpiło uderzenie. Auto przy
    > prędkości 40 km/h (dopuszczalnej w tamtym miejscu)w 7 sekund przejedzie

    Te sekundy potwierdzone są jakimś nagraniem czy tylko "na gębę" ?
    Wykonując manewr skrętu w prawo nie od prawej krawędzi jesteś winny
    popełnienia wykroczenia.

    > Ale to już nieważne, mam prawomocny wyrok, który mnie uniewinnia.

    Nie masz żadnego wyroku obciążającego winą drugiego uczestnika. jak na razie
    jest remis czyli dwóch niewinnych.
    Ubezpieczalnia i tak może ciebie uważać za winnego spowodowania szkody.

  • 10. Data: 2007-03-09 08:49:08
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    Nostradamus napisał(a):
    > Te sekundy potwierdzone są jakimś nagraniem czy tylko "na gębę" ?

    "Na gębę" moja, świadka oraz tego drugiego.
    Rozumujesz jak tamci policjanci - po najniższej linii oporu

    EOT