  • 11. Data: 2010-01-19 08:10:04
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 09:10:56 -0800, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych art 8 i 9. W umowach
    > miedzy bankiem a sklepem nie zawiera sie ograniczen kwotowych (bo po to
    > przeciez sa platnosci bezgotowkowe zeby zaplacic 9,97 jak pani
    > sklepikarka nie ma wydac 3 groszy). Artykul 9 mowi o tym kiedy NIE
    > przyjac platnosci. Koszt operacji ponosi sklep bo to dla niego koszt
    > poniesia przychodu i on to sobie odpisuje.

    Ale pytanie nie dotyczyło "czy mogą wprowadzać próg" lecz "czy mogą
    dorzucać prowizję za płatność kartą". Art. 9 EIP o tym nic nie mówi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 12. Data: 2010-01-19 09:12:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > A nie wystarczy *wyraźna* "wywieszka" np. przy kasie o opłatach za
    > płacenie kartą? Jak rozumiem sklep nie ma żadnego prawnego obowiązku
    > przyjmowania płatności kartą. Nie podejrzewam by istniał "zakaz wprost"
    > takich dodatkowych opłat *o ile* nie są "ukrywane" a jasno i wyraźnie
    > oznajmiane.

    Nie wiem jak obecnie, ale na pewno był wcześniej zapis w umowach z
    centrami autoryzacji. Sposób niektórych sklepów był taki że, jeśli
    płaciłeś gotówką, to dawały opusty.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2010-01-19 09:15:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 10:12:18 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Nie wiem jak obecnie, ale na pewno był wcześniej zapis w umowach z
    > centrami autoryzacji. Sposób niektórych sklepów był taki że, jeśli
    > płaciłeś gotówką, to dawały opusty.

    Nadal tak jest, zresztą rozliczeniowcy mają to przeniesione ze swoich
    umów z organizacjami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 14. Data: 2010-01-19 10:09:56
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 18 Jan 2010 18:04:10 +0100, januszek napisał(a):

    > Czasem jest to doprowadzone do absurdu bo w cennikach podano
    > ceny z adnotacja np taka: "podana cena zawiera 3% rabatu za
    > platnosc gotowka" ;)

    Czyli jest jedna cena w tym cenniku?
    Więc jest to oferta :)
    I płacę kartą tyle ile w cenniku :)
    Co jest w tej cenie - lata mi przy pycie, czy są tam rabaty, upusty,
    rozpusty, VATy, akcyzy, cła itp itd :)

  • 15. Data: 2010-01-19 10:11:26
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 17:24:00 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > A nie wystarczy *wyraźna* "wywieszka" np. przy kasie

    Przy kasie to już odrobinkę za późno ;)
    Przy oznakowaniu logami kart powinna być informacja.

    > o opłatach za płacenie kartą?

    Dyskryminacja ludzi używających karty? ;)

  • 16. Data: 2010-01-19 10:33:46
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie [niech KLIENT płaci prowizję operatora karty]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "op23" <o...@r...pl> pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl>

    > Z tego co mi wiadomo, ten sklep nie może nie "wziąć na siebie"
    > prowizji bo taka jest polityka firm zajmujących się płatnościami
    > kartowymi. Może co najwyżej w ogóle nie realizować płatności kartami.

    No wiec ile sklepów w Polsce "*skutecznie*ciągały po sądach"
    lub "wypowiedziały im" obsługę kart płatniczych organizacje
    obsługujące karty za takie praktyki "jak raportowane" w tym wątku?
    Czy któryś ze sklepów którym wypowiedziały umowę ciągał *je* po sądach?

    Deklarowana polityka to jedno, jej implementacja w praktyce najczęściej
    jest "(choć) nieco różna".

    > Pierdoły

    Być może w większości przypadków w których zostałaby użyte.
    Tylko że to są "demagogicznie nośne" "pierdoły" i nie tak łatwa do
    obalenia w sądzie argumentacja (IMHO).

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    My jesteśmy tu, gdzie wtedy. Oni tam, gdzie stało ZOMO.

  • 17. Data: 2010-01-19 10:36:56
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Ale pytanie nie dotyczyło "czy mogą wprowadzać próg" lecz "czy mogą
    > dorzucać prowizję za płatność kartą". Art. 9 EIP o tym nic nie mówi.

    W tym wątku twierdzono że prowizja za opłatę kartą jest "przedstawiana"
    jako rabat za płatność gotówką (za to że sklep nie musi płacić prowizji
    organizacji obsługującej karty).

    --
    Sile wrogów trzeba przeciwstawić własną siłę, trzeba ją wydobywać z narodu i
    organizować, na ich bezwzględność w walce odpowiedzią musi być nasza

  • 18. Data: 2010-01-19 11:24:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Herald napisał(a):

    > Czyli jest jedna cena w tym cenniku?
    > Więc jest to oferta :)
    > I płacę kartą tyle ile w cenniku :)
    > Co jest w tej cenie - lata mi przy pycie, czy są tam rabaty, upusty,
    > rozpusty, VATy, akcyzy, cła itp itd :)

    Przy pycie powiadasz... Hmm, to faktycznie bardzo dobry argument na
    prawniczej grupie dyskusyjnej. Nic jednak z tego konkretnego nie wynika.
    No moze po za tym, ze jest to moj pierwszy PLONK w tym roku ;P

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 19. Data: 2010-01-19 12:31:52
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Herald" <h...@o...eu> wrote in message

    > Przy kasie to już odrobinkę za późno ;)
    > Przy oznakowaniu logami kart powinna być informacja.

    > Dyskryminacja ludzi używających karty? ;)

    A jak bede chcial zaplacic muszelkami i nie przyjma to tez bedzie to
    dyskryminacja?

  • 20. Data: 2010-01-19 12:34:36
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > Hmm, to faktycznie bardzo dobry argument na prawniczej grupie dyskusyjnej

    Prawniczej?

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Chyba na grupie grona entuzjastow :)

    Marcepan