  • 91. Data: 2010-01-22 16:52:27
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ?
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 19:20:13 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W przypadku "zapłaty kartą" dostaje *obietnicę*, że *ktoś* mu pieniądze
    > klienta *wpłaci* (w przyszłości) :P
    O! to prawie identycznie jak z tymi papierkami, na których kiedyś było
    napisane "bilety Barodowego Banku..."

    > Taka odmiana weksla (wystawcą jest "organizacja karciana").
    Na papierkach innego wytawcy z kolei zapewniali, że to potwierdzenie
    depozytu w skarbcu czy jakoś tak /this certifies that there is on deposit
    on te treasury of usa/ ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 92. Data: 2010-01-22 17:14:00
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Ano nie płacę. Za gotowy towar płacę.

    Wiec sprawdz z czego sklada sie cena koncowa...
    Normalnie nierozumiem takich osob jak ty!
    Co chcesz udowodnic, ze na metce nie ma wszyszczegolnionych kosztow calosci?

  • 93. Data: 2010-01-22 17:17:20
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > I z czego tu się cieszyć? Że komuś się wydaje, że im więcej pieniędzy w
    > budżecie tym lepiej? Jeśli obniżenie podatków nie spowoduje obniżenia cen
    > (a może tak się stać w branżach "luksusowych", gdzie cena nie jest
    > najważniejsza), to więcej pieniędzy zostanie w kieszeni przedsiębiorców.
    > Będą mogli więcej wydać na swoje luksusy, dając zarobić innym firmom (żeby
    > już nie popadać w demagogie, że przedsiębiorca co tylko oszczędzi, to
    > inwestuje).
    >
    > Ergo: obniżka podatków jest korzystna dla ludzi i gospodarki.

    Naturalnie!
    Nie zakup jednego luksusowego mercedesa miesiecznie wiecej, przynosi
    korzysci gospodarce ale 10 000 bulek dziennie juz tak.
    Jesli obnizy sie cene luksusowego mercedesa nawet o 50% to nie bedzie miec
    to najmniejszego wplywu na gospodarke i np[. bezrobocie. Ale jesli obnizy
    sie VAT na bulce to juz bedzie to widoczne.

  • 94. Data: 2010-01-22 17:30:11
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message
    > kliencie:)))
    >
    > Bajki możesz opowiadać. Pracowałem przy tworzeniu oprogramowania dla
    > banków...

    Byc moze w polsce hurtownie danych to cos nowego lub nawet nieznanego.
    Kiedys tego nie bylo, to fakt.
    W UK, byle bank powie ci o tobie wszystko, lacznie z konkretnymi zkupami
    jakie zrobiles.
    Nie tylko cene ale konkretne towary!
    Ba! Jak bedzie to im do czegos potrzebne to nawet ci wylicza ile piwa
    kupiles i co przewaznie przy okazji piwa kupowales.
    Wiearz mi, mowisz o jakims programiku dla malego banku, ja ci pisalem o
    hurtowni danych. To tak jak bys porownal wiejska gmine do urzedu premiera
    panstwa.
    Naprwde, pisac programik dla banku a miec pojecie o systemie to dwie rozne
    sprawy.

    > Bzdura, tylko tyle ile transakcja pokazuje - więc nie wiesz ani ile, ani
    > co zamawiasz, Wie tylko gdzie i na jaka kwotę

    Pokazje, pokazuje. Czlowieku ja to widzialem na wlasne oczy! Rozumiesz!?

    > Nie - wie tylko jakie masz dochody i to pod warunkiem, że dostajesz
    > przelewy z wypłat do tego banku. O wysokości podatku nie wie.

    Kolejna bzdura, bank dokladnie wie jakie masz dochody bo sa wplywy z czekow,
    z przelewow z innych platnosci, na podstawie tego musisz sie rozliczyc w
    Urzedzie Skarbowym. Kazdy wplyw na konto to przychod... no lae jak widze ty
    nie tylko piszesz programiki ale tez i ekspert od ksiegowosci jestes.

    > Dodatkowo - duzo więcej informacji zostawiasz komentując na forum czy w
    > usenecie...

    Serio?
    No popatrz, znasz moje dane? Jeses p[ewny, ze ten a tamten jest moim
    dostawca internetu a nie jest to bramka proxy? Znasz moj adres? Nazwisko?
    Nawet nie mozesz prowonac dwuch tych samych maili z tego samego
    identyfikatora. Zmienic IP mozna zawsze, przed kazdym postem. I jaka kaszane
    dostaniesz w odpowiedzi?
    Nawet jesli ktos nie zmieni to jaki informacjie dostaniesz przez usnet?
    IP... i co sobie z nim zrobisz?
    Karta wydana przez bank jest iminenna, identyfikujaca konkretnie ciebie.
    Internet nie!

  • 95. Data: 2010-01-22 18:03:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    poreba napisal:

> [...]
    > Na papierkach innego wytawcy z kolei zapewniali, że to potwierdzenie
    > depozytu w skarbcu czy jakoś tak /this certifies that there is on deposit

    Hm, przemysl dlaczego pieniadz papierowy nosi nazwe banknot.
    Banknot, banknote, bank note...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 96. Data: 2010-01-23 08:57:46
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com>

    > Wiec sprawdz z czego sklada sie cena koncowa...

    Po cholerę ? Jako klient nic nie zmienię, bo to nie moje koszty. Mogę kupić
    tańszy towar.

    > Normalnie nierozumiem takich osob jak ty!

    A ja takich jak Ty

    > Co chcesz udowodnic, ze na metce nie ma wszyszczegolnionych kosztow
    > calosci?

    A Ty co chcesz udowodnić ? Że koszty wytworzenia towaru mają wpływ na jego
    cenę ?

  • 97. Data: 2010-01-23 09:01:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > A Ty co chcesz udowodnić ? Że koszty wytworzenia towaru mają wpływ na
    > jego cenę ?

    Sugerujesz, że nie mają?

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2010-01-24 12:20:56
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Sugerujesz, że nie mają?

    Poważnie pytasz ?

  • 99. Data: 2010-01-24 19:46:27
    Od: BK <b...@g...com>

    On 22 Sty, 11:56, Tomasz Kaczanowski
> [...]
    >
    > Bzdura, tylko tyle ile transakcja pokazuje - więc nie wiesz ani ile, ani
    > co zamawiasz, Wie tylko gdzie i na jaka kwotę

    Dokladnie. Zwlaszcza, ze zazwyczaj system rozliczajacy karty jest
    niezalezny od systemu fiskalno-kasowego danego sklepu. Bank otrzymuje
    informacje jedynie o kwocie i dane konkrtenego POS.

    Trudno sobie tez wyobrazic system, ktory bylby potrzebny do ogarniecia
    takich danych.

    "Zwykla" bankowa hurtownia danych to juz ogromny kombajn sprzetowo-
    programowy obslugujacy mase procesow, zeby hipotetycznie dorzucic do
    tego takie dane o jakich mowa to...

    Mozna sobie wyobrazic probe zbierania takich danych na podstawie
    jakiegos porozumienia banku z siecia marketow majacych terminale
    zintegrowane z kasa fiskalna ale do czego to i komu mialoby byc
    potrzebne to nie do konca wiem. Zeby mialy one praktyczne zastosowanie
    trzeba zbudowac kolejny ogromny system do analizy danych wyciaganych z
    hurtowni i budowy odpowiednich ofert dla klientow. Bo jesli ktos
    mysli, ze kogos rajcowaloby zbieranie tych danych zeby wiedziec czy
    Kowalski pije 3 czy 4 piwa tygodniowo to.... badzmy powazni :)

    Tak na prawde bank interesuja dosc podstawowe dane - wiek/
    wyksztalcenie/miejsce zatrudnienia/saldo konta/ile wydajemy karta ect.
    Na podstawie tych danych mozna spokojnie kogos "podpiac" do jakiegos
    profilu i ew. spersonalizowac oferte, ze mozna mu dac od reki 5000
    limitu debetowego. Info co dokladnie kupilismy jest do niczego nie
    potrzebne.

  • 100. Data: 2010-01-25 08:16:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

> [...]
    > Kiedys tego nie bylo, to fakt.
    > W UK, byle bank powie ci o tobie wszystko, lacznie z konkretnymi zkupami

    No toś mnie rozbawił.... Wiesz ile miejsca takie informacje zajmują i
    ile kosztuje ich utrzymanie, że juz nie wspomnę, że wszyscy wystawcy
    kart musieli by mieć umowy o przekazywanie takich danych ze sklepów, a
    tamte musiałyby mieć odpowiednie wprowadzone w ten sam sposób dane do
    własnej bazy. To są koszty, a z takich danych i tak nic nie przyjdzie,
    więc patrząc na ogrom kosztów jest to bajka z filmów SF.

    > Nie tylko cene ale konkretne towary!
    > Ba! Jak bedzie to im do czegos potrzebne to nawet ci wylicza ile piwa
    > kupiles i co przewaznie przy okazji piwa kupowales.

    Tak, ale piwa nie dopiłeś bo ci mucha wpadła...

    > Wiearz mi, mowisz o jakims programiku dla malego banku, ja ci pisalem o
    > hurtowni danych. To tak jak bys porownal wiejska gmine do urzedu
    > premiera panstwa.

    Tak, i o lotach kosmicznych jeszcze napisz....

    > Naprwde, pisac programik dla banku a miec pojecie o systemie to dwie
    > rozne sprawy.

    Ja piszę o systemach bankowych, nie pojedynczych programikach.

    > Pokazje, pokazuje. Czlowieku ja to widzialem na wlasne oczy! Rozumiesz!?

    uhm no to wypiłem całe piwo, czy mi mucha wpadła i zostawiłem resztę?

    > Kolejna bzdura, bank dokladnie wie jakie masz dochody bo sa wplywy z
    > czekow, z przelewow z innych platnosci, na podstawie tego musisz sie
    > rozliczyc w Urzedzie Skarbowym.

    Z niczego takiego nie muszę się rozliczyć. To, że dostaję przelewy na
    jedno z kont, w drugim banku nie mają nawet pewności, że mam gdzie
    indziej konto, chyba, że mam w nim linię kredytową, wtedy maja szansę
    cokolwiek się dowiedzieć.

> [...]
    > Nazwisko? Nawet nie mozesz prowonac dwuch tych samych maili z tego
    > samego identyfikatora. Zmienic IP mozna zawsze, przed kazdym postem. I

    Widzisz - to tez jest pewna dana. Programy wysyłające posty, równiez
    zostawiają pewną informację. W zasadzie można napisać własny program i
    to ukryć, ale powiedz mi ile osób to robi?

    > Nawet jesli ktos nie zmieni to jaki informacjie dostaniesz przez usnet?
    > IP... i co sobie z nim zrobisz?

    To jest czasem konkretniejsza dana statystyczna, niż to, czy podczas
    tankowania kupiłeś batonika....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl