eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? › Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ?
    TAK :-)
    Date: Mon, 25 Jan 2010 09:16:15 +0100
    <hj1ses$p9s$1@news.onet.pl> <v...@s...brudna.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <%Ch5n.54924$Jg5.12390@newsfe02.ams2> <4...@n...home.net.pl>
    <xYt5n.61918$9A6.24832@newsfe07.ams2> <hj6dfs$lgi$2@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com> <hj6esk$or1$2@news.onet.pl>
    <4...@j...huge.strangled.net> <hj6gpv$vti$1@news.onet.pl>
    <HyA5n.112728$jT5.40288@newsfe12.ams2>
    <Pine.WNT.4.64.1001211923480.3744@quad>
    <3z26n.57535$NW.34112@newsfe08.ams2> <hjc088$reu$1@news.onet.pl>
    <Hgl6n.54312$At4.6528@newsfe04.ams2>

    pmlb pisze:

    > "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message

    > Byc moze w polsce hurtownie danych to cos nowego lub nawet nieznanego.
    > Kiedys tego nie bylo, to fakt.
    > W UK, byle bank powie ci o tobie wszystko, lacznie z konkretnymi zkupami
    > jakie zrobiles.

    No toś mnie rozbawił.... Wiesz ile miejsca takie informacje zajmują i
    ile kosztuje ich utrzymanie, że juz nie wspomnę, że wszyscy wystawcy
    kart musieli by mieć umowy o przekazywanie takich danych ze sklepów, a
    tamte musiałyby mieć odpowiednie wprowadzone w ten sam sposób dane do
    własnej bazy. To są koszty, a z takich danych i tak nic nie przyjdzie,
    więc patrząc na ogrom kosztów jest to bajka z filmów SF.

    > Nie tylko cene ale konkretne towary!
    > Ba! Jak bedzie to im do czegos potrzebne to nawet ci wylicza ile piwa
    > kupiles i co przewaznie przy okazji piwa kupowales.

    Tak, ale piwa nie dopiłeś bo ci mucha wpadła...

    > Wiearz mi, mowisz o jakims programiku dla malego banku, ja ci pisalem o
    > hurtowni danych. To tak jak bys porownal wiejska gmine do urzedu
    > premiera panstwa.

    Tak, i o lotach kosmicznych jeszcze napisz....

    > Naprwde, pisac programik dla banku a miec pojecie o systemie to dwie
    > rozne sprawy.

    Ja piszę o systemach bankowych, nie pojedynczych programikach.

    > Pokazje, pokazuje. Czlowieku ja to widzialem na wlasne oczy! Rozumiesz!?

    uhm no to wypiłem całe piwo, czy mi mucha wpadła i zostawiłem resztę?

    > Kolejna bzdura, bank dokladnie wie jakie masz dochody bo sa wplywy z
    > czekow, z przelewow z innych platnosci, na podstawie tego musisz sie
    > rozliczyc w Urzedzie Skarbowym.

    Z niczego takiego nie muszę się rozliczyć. To, że dostaję przelewy na
    jedno z kont, w drugim banku nie mają nawet pewności, że mam gdzie
    indziej konto, chyba, że mam w nim linię kredytową, wtedy maja szansę
    cokolwiek się dowiedzieć.

    > Serio?
    > No popatrz, znasz moje dane? Jeses p[ewny, ze ten a tamten jest moim
    > dostawca internetu a nie jest to bramka proxy? Znasz moj adres?
    > Nazwisko? Nawet nie mozesz prowonac dwuch tych samych maili z tego
    > samego identyfikatora. Zmienic IP mozna zawsze, przed kazdym postem. I
    > jaka kaszane dostaniesz w odpowiedzi?

    Widzisz - to tez jest pewna dana. Programy wysyłające posty, równiez
    zostawiają pewną informację. W zasadzie można napisać własny program i
    to ukryć, ale powiedz mi ile osób to robi?

    > Nawet jesli ktos nie zmieni to jaki informacjie dostaniesz przez usnet?
    > IP... i co sobie z nim zrobisz?

    To jest czasem konkretniejsza dana statystyczna, niż to, czy podczas
    tankowania kupiłeś batonika....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl