    From: "vlo" <v...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dlaczego nikt nie chce pomoc ?
    Date: Sat, 24 Apr 2004 00:45:32 +0200

    Zostalem zatrzymany za wyminiecie w niedozwolonym
    miejscu.
    Sytuacja wygladala nastepujaco:
    http://www.vlo77.webpark.pl/wyprzedzanie.jpg
    Przedemna wyprzedzala skoda i zostala zatrzymana za przekroczenie szybkosci
    ja natomiast za wyprzedzanie.
    Od miejsca wyprzedzania do miejsca gdzie stala policja jest ok. 400 metrow.
    Z miejsca gdzie stoji ciezko dostrzec skrzyzowanie a co dopiero gdzie byl
    dokonywany manewr wyprzedzania.
    Kiedy zaczalem mowic ze przeciez zaczalem manewr w dozwolonym miejscu
    oburzony policjant od razu zaczal mowic ze skieruje sprawe do sadu ... nawet
    nie powiedzial jaki mandat mi grozi.
    Kiedy sie zapytalem o mandat drugi policjant powiedzial ze za to wykroczenie
    jest od 100 do 500zl wtedy pierwszy mowi ze on ma swoj taryfikator i
    wyciagnal ksiazeczke i pokazal 300zl i ze nie moze byc ani mniej ani wiecej.
    Nie zgodzilem sie z tym, poniewaz uwazam ze nie zlamalem przepisow.
    Tymbardziej ze jechal ze mna moj wujek i moze poswiadczyc. Policjant
    stwierdzil ze ma numery samochodu "żuka" i ze on poswiadczy jego wersje.
    Moje pytanie jest nastepujace czy mam jakies szanse przeciwstawieniu sie
    policji sadzie grockim? do czego moge sie odwolac.
    I jeszcze jedno do miejsca zdarzenia doszlo w Lesznie a ja jestem z Legnicy.
    Gdzie bede wzywany do zlozenia zeznan oraz gdzie sie odbedzie ewentualna
    rozprawa ? I jesli mam jechac do Leszna na zlozenie zeznan to czy moge
    przeniesc to do Legnicy ?

    Z gory bede wdzieczny za wszelkie sugestie

    Dziekuje ewentualna za pomoc