  • 11. Data: 2021-10-27 12:23:19
    Temat: Re: Dlaczego firma z o.o. NIE JEST "tak po prostu" własnością właściciela? [casus z ChRL]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    > https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-chiny-chca-by-wla
    sciciel-evergrande-splacil-dlugi-firmy-z-wl,nId,5606
    308

    >Chodzi o to że jak jakiś skurwysyn chce mówić że firma z o.o.
    >"jest tak po prostu moja" gdy chodzi o zarządzanie lub wyciąganie
    >zysków
    >to niech się szykuje na odpowiadanie za nią własnym majątkiem
    >też "równie tak po prostu" (a wbrew temu co powinno znaczyć z o.o.).

    No coz, po to wymyslono o.o.
    Pytanie na ile powazne i naganne tam bylo "wyciaganie zyskow".

    A tu widzisz - wlasny majatek tez nie wystarczy, wiec pytanie co
    proponujesz:
    -zamknac do wiezienia, poki wszytkiego nie splaci,
    -zabrac caly majatek i puscic wolno,

    ?

    J.

  • 12. Data: 2021-10-27 13:03:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 października 2021 o 10:44:02 UTC+2 A. Filip napisał(a):

> [...]
    > to niech się szykuje na odpowiadanie za nią własnym majątkiem
    > też "równie tak po prostu" (a wbrew temu co powinno znaczyć z o.o.).

    Dawaj, gawędziarzu, zakładaj sp. z o.o. - obecnie wystarczy 5k, mogę Ci pożyczyć - i
    "wyciągaj z niej zyski" większe niż te 5k.
    Tylko musisz jeszcze znaleźć sporo frajerów, którzy albo Ci/tej spółce pożyczą kasę,
    którą zdefraudujesz (i jako członek zarządu pójdziesz za to siedzieć), albo takich,
    co będą na Ciebie/spółkę robić i te zyski przynosić.
    Ew. może szukać już słupa do zarządu wśród lokalnych meneli - ale wtedy 5k jednak
    będzie Twoje, mi się nie opłaca tyle wydać, żeby wsadzić do pierdla menela - ale żeby
    wsadzić Ciebie to bym tyle wydał ;P

  • 13. Data: 2021-10-27 13:49:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

> [...]
    >Ci pożyczyć - i "wyciągaj z niej zyski" większe niż te 5k.
    >Tylko musisz jeszcze znaleźć sporo frajerów, którzy albo Ci/tej

    Jak widac - w Chinach sie znalezli, w Polsce sie znalezli, i ogolnie w
    kazdej spolce, ktora banktutuje, sie znalezli.

    >którą zdefraudujesz (i jako członek zarządu pójdziesz za to
    >siedzieć),

    Ale czemu zaraz zdefraudowac - wyplacic sobie jako wynagrodzenie
    zgodnie z kontraktem :-)

    Za znalezenie tylu jeleni sie chyba nalezy ? :-)

    Mozna tez kupic samoloty, albo respiratory, albo dziela sztuki ...

    j.w.

    J.

  • 14. Data: 2021-10-27 13:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Wed, 27 Oct 2021 12:18:16 +0200, J.F. napisał(a):

    >No właśnie nie zapłacił

    No ale nic nie zbudowal, nie wydal, to dlaczego mialby cos placic ?

    >i jeszcze wziął kopertę z 50 tysiakami za podpis księdza.

    I to moze powinien zwrocic, tylko ... to w ogole brzmi dosc
    dziwacznie.
    B. sie nie zorienowal?

    A moze sie nalezalo ?

    J.

  • 15. Data: 2021-10-27 14:04:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Oct 2021 13:53:14 +0200, J.F. napisał(a):

    > dlaczego mialby cos placic ?

    Bo Birgfellner przez 1,5 roku pracował nad projektem budowy.

    > I to moze powinien zwrocic, tylko ... to w ogole brzmi dosc dziwacznie.

    Co jest dziwacznego w wymuszaniu łapówki?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2021-10-27 14:06:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > No ale nic nie zbudowal, nie wydal, to dlaczego mialby cos placic ?

    > I to moze powinien zwrocic, tylko ... to w ogole brzmi dosc

    <pełny-cynizm> Według cynicznej interpretacji zapłata w formie procentu
    od kosztów inwestycji "mogła by być" na pokrycie kosztów "smarowania",
    głównie urzędników PO-Warszawy. PO udupiło dwie wieże, nie ma
    inwestycji jest kłopot jak legalnie rozliczyć nieskuteczne
    posmarowanie. </pełny-cynizm> Oczywiście taki cynizm w duchu spiskowej
    teorii dziejów nie może być prawdą bo PO-Warszawa "nie bierze" jak każde
    dziecko wie.

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2021-10-28 15:49:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Oct 2021 14:04:27 +0200, Olin wrote:

    > Bo Birgfellner przez 1,5 roku pracował nad projektem budowy.

    Tylko zebysmy sie zrozumieli - to nie byl projekt budowlany budynku.

    Birgenfellner tam jakies funkcje organizacyjne pelnil.

    No ale co - umowe mial, wynagrodzenie za swoje dzialania ustalone?

    > Co jest dziwacznego w wymuszaniu łapówki?

    Spolka chce zbudowac budynek.
    A wynajety organizator musi księdza z zarzadu (RN?) przekonywac,
    ze to dobry pomysl? To w koncu spolka chce czy nie chce?
    A jak nie chce, to łapowke mu dac, zeby poglady zmienil?

    Czy to tylko kwintesencja naszego duchowienstwa - ofiara obowiazkowa,
    bez ofiary ksiadz nic nie zrobi.

    J.

  • 18. Data: 2021-10-28 15:56:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Oct 2021 14:06:22 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > <pełny-cynizm> Według cynicznej interpretacji zapłata w formie procentu
    > od kosztów inwestycji "mogła by być" na pokrycie kosztów "smarowania",
    > głównie urzędników PO-Warszawy.

    Nie mowie nie, moze nawet to ogolnie przyjety tryb :-)
    Tylko czemu Austryjaka zatrudniac do smarowania ?

    > PO udupiło dwie wieże, nie ma
    > inwestycji jest kłopot jak legalnie rozliczyć nieskuteczne
    > posmarowanie. </pełny-cynizm>

    A co - on nie zadbal o odpowiednia umowę?
    "Zaliczki" wyplacal z wlasnej kieszeni ?

    Przy czym chodzi mi po glowie, ze POej wiezy nie udupilo - tylko
    klimat polityczny byl taki, ze Kaczynski zrezygnowal z budowy.
    Wniosek o pozwolenie na budowe w ogole zlozyl?
    O miejscowy plan zagospodarowania, czy o warunki zabudowy spolka
    wystapila ?

    > Oczywiście taki cynizm w duchu spiskowej
    > teorii dziejów nie może być prawdą bo PO-Warszawa "nie bierze" jak każde
    > dziecko wie.

    No ale masz dowod - nie wziela :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-10-29 10:31:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Oct 2021 15:49:44 +0200, J.F napisał(a):

    > Birgenfellner tam jakies funkcje organizacyjne pelnil.

    I w ramach tych funkcji pracował sam i podwykonawcy, w tym architekci i
    prawnicy - dwie refaktury poniesionych kosztów wystawił 14 czerwca 2018 r.

    > Spolka chce zbudowac budynek.
    > A wynajety organizator musi księdza z zarzadu (RN?) przekonywac,
    > ze to dobry pomysl? To w koncu spolka chce czy nie chce?
    > A jak nie chce, to łapowke mu dac, zeby poglady zmienil?

    Kaczyński oszukał, bądź co bądź, co rodzinę, czego Birgfellner się zapewne
    nie spodziewał. Teraz już raczej nic nie postawi, chyba że Sasin podoła
    zadaniu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek