  • 31. Data: 2013-10-19 09:11:11
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
    news:5260f4f7$0$2177$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chciałem tylko wskazać podłoże "wcześniejszych emerytur", bo wielu właśnie
    > burzy się, że co poniektórzy mają lepiej. Więc niech ci burzący się idą do
    > pracy do armii, policji, kopalni. Wiem - trzeba zdać testy sprawnościowe
    > (albo badania lekarskie i próby kondycyjne - byłem ratownikiem górniczym),
    > IQ itp, a wtedy zostanie tylko Straż Miejska. (Kabaret Formacja Chatlet)

    Dobre :D

    pozdr

  • 32. Data: 2013-10-19 09:22:04
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > On Fri, 18 Oct 2013, Danusia wrote:
    > [...]
    > Nie zapominam również, że taka wdowa ma wybór "własna emerytura
    > albo renta po mężu", co również rozbiega się ze stroną
    > ekonomiczną. AFAIR co najmniej niektóre kraje (Niemcy)
    > co najmniej *miały* zasadę przynajmniej częściowego doliczania
    > przysługujących świadczeń.

    OK. Ja też bedę miała prawo wyboru własnej emerytury czy renty rodzinnej po
    mężu (w zależnosci od tego co bedzie wyższe).
    Proponuję abyś pozbawił mnie tej mozliwości i najlepiej wsadził do
    więzienia. Tam koszty pobytu bedą znacznie wyższe niż moja emerytura lub
    renta. Ale wyjdzie na Twoje. Bo chyba o to Ci chodzi.

    pozdr

  • 33. Data: 2013-10-19 10:02:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Oct 2013, sqlwiel wrote:

    > Chciałem tylko wskazać podłoże "wcześniejszych emerytur", bo wielu właśnie
    > burzy się, że co poniektórzy mają lepiej.

    W poście obok wyjaśniłem, w czym problem powodujący "burzenie się".
    I akurat nie jest on związany z żołnierzami itede, bo ci w "systemie"
    emerytur ZUS nie mają miejsca.

    Problem w tym, że dotacje (bo tak to trzeba nazwać) nie są pobierane
    z podatków, lecz z funduszu emerytalnego.
    De facto jest to KOLEJNY ukryty dług, generowany tą metodą, że
    NIE WYKAZUJE się faktycznych płac, które potrzebne byłyby, aby
    składki pokrywały przyszłe emerytury.
    Tyle, że pokrycie tego długu państwo ukrywa w funduszu emerytalnym.
    I potem znienacka jest sporo większa "dziura w ZUSie".

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2013-10-19 22:20:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-18, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

    > Chciałem tylko wskazać podłoże "wcześniejszych emerytur", bo wielu
    > właśnie burzy się, że co poniektórzy mają lepiej.

    Sorry, ale podłożem "wcześniejszych emerytur" jest polityczne włazidupstwo
    zastosowane względem wybranych grup społecznych. Nie ma ku temu żadnych
    przesłanek merytorycznych, a górnolotne hasła o poświęceniu i ciężkich
    warunkach można sobie wsadzić. Wiele grup zawodowych ma ciężko, a nie
    mają żadnych przywilejów (np. pracownicy w kanałach ściekowych).

    Już nie mówiąc o tym, że o bezpieczeństwo (także finansowe) pracowników
    powinien dbać ich własny zakład pracy (chociażby ubezpieczeniem grupowym),
    a nie podatnik.

> [...]
    > Wiem - trzeba zdać testy sprawnościowe (albo badania lekarskie i próby
    > kondycyjne - byłem ratownikiem górniczym), IQ itp, a wtedy zostanie

    Rozumiem w takim razie, że krytyka jest dozwolona tylko dla przedstawicieli
    własnego zawodu, tak? Czyli np. polityków krytykować nie wolno, o ile nie
    jest się politykiem? Nie czujesz naiwności takiego argumentu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2013-10-20 17:43:49
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-15 02:41, witek wrote:

    > na tym polega idea wspolnego worka.
    > jak kupujesz OC to tez nie wszyscy sie rozbiją.
    > Przy innych założeniach składki musiałby być większe.
    >
    > Tu nie chodzi o to, ze się zrzucamy bo to akurat jest dobre.
    > Tu chodzi o to, że urzędnicy, ktorzy się tym zajmują już dawno
    > zapomnieli do czego są, a politycy wykorzystują ZUS do zupełnie innych
    > celów.
    >
    > Jak bym ZUS zostawił a wywalił urzedników i polityków.

    Nieco demagogicznie, - dlaczego chciałbys jednak zostawic ZUS? -troska o
    zapewnienie sobie spokojnej, dostatniej starości jest wprawdzie
    chwalebna i pożądana, ale tylko w pewnym systemie wartości, wcale nie
    jedynym i nie obowiązkowym!
    Ktoś np. uważa, że szczęscie może mu dac tylko zycie szumne i wesołe
    tutaj i teraz, a potem, gdy zauwazy, ze robi się starszy, np. zamierza
    poddac się modnej teraz eutanazji. Dlaczego narzucac mu obowiazek
    oszczędzania, z owoców którego nie chce i nie będzie korzystać.
    Dlaczego pozbawiac ludzi swobody wyboru,- ci co chca odkładac na starość
    niechaj to robią (ale ZUS do tego niepotrzebny), ci co nie chcą niech na
    starość śpią pod mostem, albo, tak jak bywało (i wciąz na świecie bywa),
    niech utrzymują ich ICH dzieci, spłacając dług z dzieciństwa!

  • 36. Data: 2013-10-20 17:53:01
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-15 08:11, z wrote:

    > W zasadzie to każdy myślący obywatel wie, że to piramida.
    >
    > Mam nadzieję, że jak ZUS powysyła już wszystkim te świstki z
    > prognozowaną emeryturą to nawet tym głąbom, nieukom szara komórka się w
    > głowie poruszy.
    >
    > Może i ten system jest dobry, może do uratowania. :-) ale ta piramida za
    > chwilę runie.
    > Nacjonalizacja OFE czy podwyższanie wieku emerytualnego ma być na to
    > lekarstwem?
    > ŻAŁOSNE!!!

    > PS. Może jakieś referendum żeby zmusić wadze do roboty? :-)

    Utrzmywaie emerytów nie bierze się z powietrza, - to KTOŚ (czyli
    następne generacje) musi ich utrzymywać, wytwarzać dobra, które emeryci
    konsumują!!
    Od samych zmian organizacyjnych, zamiany OFE na ZUS, zmiany cyferek na
    różnych kontach itp tych dóbr nie przybedzie!
    Władze swoją polityką spowodowały ubytek już kilka milionów najbardziej
    produktywnych obywateli z kraju! Zniszczyły tez całe gałęzie gospodarki.
    Straty demograficzne polskiego narodu porówywalne są ze stratami w II WŚ.
    Naród jest ogłupiony,- nie rozliczył komuny z zapaści cywilizacyjnej
    Polski, wciąz też na najwyższe stanowiska wybiera np. niejakiego
    Buzka, Lewandowskiego, Steinhoffa i ich kolesi, bo zupełnie nie pamieta
    ich działania i skutków tego ( choćby przy Narodowych Funduszach
    Inwestycyjnych (jak kraj i obywatele na tym "wspaniale" zarobili;-), czy
    tych reform zdrowia, emerytur, administracji itp.

  • 37. Data: 2013-10-20 18:11:54
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramid? finansow??
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-18 10:01, Danusia wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1310180022310.2288@quad...

    > Nie rozwinełeś tematu bo powtarzasz "prawdy zasłyszane"
    > Aktualnie poniżej 60 lat na emeryture idą tylko górnicy.

    Dla scisłosci,- napisałas nieprawdę! A np. tancerze baletowi;-)
    Zresztą z (w ogólności) tych samych powodów, co górnicy.

    W wieku 60 lat
> [...]
    > szkodliwych (np. przy azbeście). Możesz mieć pretensje do kobiet że nie
    > wszystkie już teraz pracują do 67 lat (okres przejsciowy).
    > Ale to nie są żadne bonusy więc nie powtarzaj bzdur.

    > Idż popracuj w kopani na dole przez jeden rok i wtedy możesz pisać takie
    > brednie.

    > Kolejny raz piszesz "prawdy zasłyszane" nie mając zielonego pojęcia o
    > czym piszesz i jak jest naprawdę. Jak wydaje Ci sie że państwo na lewo i
    > prawo rozdaje kase z ZUS to spróbuj ją dostać. Dowiedz sie kiedy możesz
    > dostać rente rodzinną jako dziecko, kiedy jako wdowa. Nie zapomnij przy

    Niemniej nie "prawdą zasłyszaną" jest to, ze ZUS (tj budynki, urzednicy,
    zarzad itp) kosztuje!
    Czy nie lepiej pozostawic obywatelowi decyzje czy i jak zabezpieczac się
    na starość , kłopoty ze zdrowiem itp. a nie zmuszać go, aby oddał
    przymusowo te sprawy machinie urzedniczej, która jakoby wie od niego
    samego lepiej, co jest dla niego najlepsze. No i z tej "wiedzy" wcale
    sobie nienajgorzej żyje i wciąz się rozrasta..

  • 38. Data: 2013-10-20 18:14:22
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-19 09:22, Danusia wrote:

> [...]
    > więzienia. Tam koszty pobytu bedą znacznie wyższe niż moja emerytura lub
    > renta. Ale wyjdzie na Twoje. Bo chyba o to Ci chodzi.

    Podaj jaką tezę tym, jakże merytorycznym postem, chciałas dowieść...
    ;-)

  • 39. Data: 2013-10-21 08:15:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samego lepiej, co jest dla niego najlepsze. No i z tej "wiedzy" wcale
    > sobie nienajgorzej żyje i wciąz się rozrasta..

    Wtrącasz sie do dyskusji ale nie przeczytałeś wcześniejszych postów.
    Jest taki kraj na świecie gdzie nie ma ZUSu. 30% ludzi w tym kraju nie ma
    żadnego ubezpieczenia. Kolejne 30% ubezpieczone jest na 3-dniowy pobyt w
    szpitalu w ciągu roku. Tylko pozostałe 40% stać na wykupienie pełnego
    ubezpieczenia łącznie z emeryturą (czyli tak jak w Polsce ma każdy pracujący
    i płacący składki [przymusowo]). Polak który tam trafi ma opad szczęki kiedy
    sie dowiaduje że nikt go nie pogrzebie, bo tam nie ma w ramach
    ubezpieczenia zasiłku pogrzebowego, trzeba sie dodatkowo ubezpieczyć. Ten
    kraj to USA a Ty oczywiście chcesz te zwyczaje przenieść do Europy,
    przenieść do Polski. W końcu wyborcy Obamy jednoznacznie powiedzieli że tak
    źle nie ma nigdzie na świecie i trzeba to zmienić na tak jak jest w
    cywilizowanej Europie, czy Polsce (gdzie obowiązuje przymus ubezpieczenia).

    Gdybyś w tej chwili w Polsce zabrał ubezpieczenie ZUS i NFZ 30% obywateli,
    to wybuchłaby natychmiast rewolucja, a Ty zwisł byś na głównym drzewie w
    Warszawie i to pewnie do góry nogami, abyś mógł przed śmiercią przemyśleć
    jak byłeś głupi.

    pozdr

  • 40. Data: 2013-10-21 09:06:44
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-21 08:15, Danusia pisze:

> [...]
    > obywateli, to wybuchłaby natychmiast rewolucja, a Ty zwisł byś na
    > głównym drzewie w Warszawie i to pewnie do góry nogami, abyś mógł przed

    Danusiu! (Z całym szacunkiem dla Twej wiedzy i wkładu w tutejsze dyskusje)
    Prezentujesz myślenie lewicowe. Najgorszą zarazę, która dotknęła
    ludzkość na przestrzeni minionych dwóch wieków, obciążoną grzechami
    ludobójstwa. Jedynym skutecznym środkiem na tę zarazę jest siekiera,
    albo sznur i latarnia.

    System demokratyczny, gdzie jeden człowiek = jeden głos daje taką samą
    "władzę" (raczej: prawo podejmowania doraźnych, ni ch.a nie
    przemyślanych decyzji) każdemu, "per capita", niezależnie od jego
    wiedzy, świadomości, zaangażowania itp. To zły system.

    "Jedzcie gówno! Miliony much nie mogą się mylić!"

    Dokładnie tak działa demokracja. Te decyzje podejmuje motłoch, czyli
    miliony much smakujących w gównie. To muchy jedzące gówno wybrały Obamę
    w USA, a PiS i PO u nas. Te muchy rzucą się na każde gówno, które im się
    podsunie. A bandy złodziej wyspecjalizowały się już w przyprawianiu i
    ozdabianiu tego gówna, aby tylko się tym milionom much podobało.
    Takim gównem jest UE, przymusowy system ZUS czy NFZ oraz każdy pomysł
    "zabrać bogatym i rozdać biednym" (przy okazji: ukraść 40%, ale o tym
    się nie mówi).

    Jestem zdecydowanie za tym, aby zabrać wszystkim ZUS i NFZ (w tym mnie,
    bo jestem na etapie bycia beneficjentem obu tych systemów), ale z
    zachowaniem zasady "oddać każdemu co należne", czyli: dać mi do garści
    te pieniądze, które (choćby ze statystyki) wydano by na mnie. Sam lepiej
    się nimi zajmę, niż ta banda złodziei i zarządców niewolników.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.