  • 11. Data: 2013-10-15 08:48:22
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bd953034-3ae6-477e-a3dc-1e953bcab0a7@googlegrou
    ps.com...
    > [...]
    Dlaczego ZUS nie jest piramidą?
    Dlatego bo aby był piramidą to Ci którzy są na szczcie piramidy musieliby
    osiągać gigantyczne nienależne zyski. To jest podstawowy warunek piramidy
    finansowej. Nikt nie zakłada piramidy finansowej po to aby na niej tracić.
    Natomiast Ci którzy są lub byli na tym szczycie w ZUS dostawali emerytury
    lub renty zaledwie wystarczające na jakie takie przeżycie miesiąca.

    pozdr

  • 12. Data: 2013-10-15 08:57:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-15 08:30, sqlwiel pisze:

    > Odkrywca, k.... .ać :)

    Jeśli to k.... .ać takie oczywiste to dlaczego ciągle głosujesz na
    debili co tego nie dostrzegają? ;-)

  • 13. Data: 2013-10-15 09:00:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-15 08:48, Danusia pisze:
> [...]
    > aby na niej tracić. Natomiast Ci którzy są lub byli na tym szczycie w
    > ZUS dostawali emerytury lub renty zaledwie wystarczające na jakie takie

    Ale to znaczy, że to jest nieświadome budowanie piramidy z _GŁUPOTY_.

    To jeszcze gorsza gorszość :-)

    Chyba że to usprawiedliwienie. Sprytne.

  • 14. Data: 2013-10-15 09:16:43
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli to k.... .ać takie oczywiste to dlaczego ciągle głosujesz na
    > debili co tego nie dostrzegają? ;-)

    Bo tylko tacy są?

  • 15. Data: 2013-10-15 09:50:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 18:44, Piotrek pisze:
    > Oczywiście nie satysfakcjonuje mnie odpowiedź:
    > "bo gdyby był uznany za piramidę, musiałby być
    > zdelegalizowany, ponieważ w Polsce piramidy finansowe
    > są nielegalne" (chyba że to faktycznie jedyny powód).
    > Konkretnie jakich warunków koniecznych do uznania go
    > za piramidę finansową nie spełnia ZUS?

    ZUS jest państwem w państwie, sam pamiętam czas, gdy pracowałem przy
    systemach bankowych, wchodziły numery kont ustandaryzowane, wszystko
    miało się walidować i w tym momencie ZUS zmienił bank, nie zmieniając
    numerów kont i to musiało działać mimo, że nic się nie zgadzało....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 16. Data: 2013-10-15 10:08:46
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-10-15 02:41, witek pisze:
    > na tym polega idea wspolnego worka.
    > jak kupujesz OC to tez nie wszyscy sie rozbiją.
    > Przy innych założeniach składki musiałby być większe.
    Przy OC masz rację, ale w przypadku emerytury jest prawie pewne, że
    określony procent do niej dożyje :->

    Maciek

  • 17. Data: 2013-10-15 11:47:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Oct 2013, Danusia wrote:

> [...]
    > Dlaczego ZUS nie jest piramidą?
    > Dlatego bo aby był piramidą to Ci którzy są na szczcie piramidy musieliby

    Hm. Chyba tak jest.
    Mają je korzystający z przyznanych "bonusów".
    Statystyczna wpłata nie pokrywa statystycznej wypłaty.

    > To jest podstawowy warunek piramidy finansowej.
    > Nikt nie zakłada piramidy finansowej

    Ale to jest inny warunek - że to założyciel będzie osobiście
    ciągnął korzyść. A co, jeśli robi to przez "słupa", to
    już nie piramida?

    > Natomiast Ci którzy są lub byli na tym szczycie w ZUS dostawali emerytury lub
    > renty zaledwie wystarczające na jakie takie przeżycie miesiąca.

    Oni nie byli na szczycie!
    Wysokość na ZUSowskiej piramidzie wyznacza "wyprzedzenie" progu
    ustalonego dla wszystkich.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-10-15 12:33:42
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-15 08:57, z pisze:

    > Jeśli to k.... .ać takie oczywiste to dlaczego ciągle głosujesz na
    > debili co tego nie dostrzegają? ;-)

    Wypraszam sobie takie insynuacje! Od 20 lat głosuję na takich co właśnie
    twierdzą, że ZUS p..nie, a obecnych (od 20 lat) rządzących należy
    wsadzić do pudła. Żaden POPISLD.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 19. Data: 2013-10-15 13:57:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-15 12:33, sqlwiel pisze:
    > Wypraszam sobie takie insynuacje! Od 20 lat głosuję na takich co właśnie
    > twierdzą, że ZUS p..nie, a obecnych (od 20 lat) rządzących należy
    > wsadzić do pudła. Żaden POPISLD.

    Witaj w klubie :-)

  • 20. Data: 2013-10-16 08:36:47
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    ps.com...

    > Hm. Chyba tak jest.
    > Mają je korzystający z przyznanych "bonusów".
    > Statystyczna wpłata nie pokrywa statystycznej wypłaty.

    Bredzisz Waść. Jakie bonusy? Piramida to jest piramia. Ma szczyt bardzo
    wąski i podstawę bardzo szeroką. Ci co są na szczycie tylko zarabiają, Ci co
    na podstawie tylko tracą, a w przypadku ZUS nie ma ani szczytu ani podstawy.
    Nie ma takich co tylko tracą i takich co tylko zarabiają, wogółe nie ma
    takich co zarabiają i takich co tracą. To nie ta kategoria rozumowania.
    Była już tu na grupie taka dyskusja, że gdyby wpłacał składki do banku to
    miałby większą emeryture. Proponuję to przeczytać jeszcze raz i pomyśleć co
    byłoby gdyby taka osoba znalazła sie nagle wśród 4 mln rencistów, sama będąc
    w wieku np. 50 lat niezdolna do pracy. Dla takich chętnych jest tylko jedna
    rada: przenieś się do USA tam będziesz miał zaszczt zdychać pod płotem (ale
    w wolnym kraju w którym nie płaci sie ZUSu)

    pozdr