  • 1. Data: 2002-06-09 16:40:58
    Temat: Divx a prawo
    Od: "Raf" <j...@a...waw.pl>

    Mam kilka pytan.
    Po pierwsze, widze ze wiele osob reklamuje sie z wymiana divx. Ciekawy
    jestem czy nie boja sie jakis podstawionych ludzi. No bo przeciez jesli
    wymiana poczta to trzeba podac adres - no i tu mozna wpasc. Jesli wymiana
    bezposrednia to jeszcze gorzej, przylapanie na goracym uczynku. Jak
    zapatrujecie sie na publiczne oglaszanie swoich spisow na takim, dostepnym
    dla wszystkich forum? Czy to moze byc jakos niebezpieczne?

    A poza tym - list moze byc polecony lun zwykly. Czy ma to jakis wplyw nie
    tyle
    na bezpieczenstwo przesylki ale osoby ktora wysyla? Wezmy taki przypadek, ze
    ktos pomyli adres i wysle w zle miejsce, przesylka wejdzie w niepowolane
    rece, w dodatku bedzie tam jeszcze adres nadawcy... I co z tego moze
    wyniknac?

    Jeszcze jeden problem - z reguly na stronach ze spisem divx autorzy
    zamieszczaja adnotacje, ze niby "tylko dla celow edukacyjnych" albo "ze
    wszystkie filmy sa posiadana kopia oryginalu plyty DVD" albo ze "autor
    strony nie ponosi odpowiedzialnosci za zamieszczony material". Tak mi sie
    zdaje ze tego typu cytaty nie maja zadnej mocy...

    Czy prawda jest to, ze:
    1. publikacja spisow jest legalna
    2. wymiana nie jest, niewazne co pisze autor. jedyny wyjatek od tej zasady
    jest taki, gdy ktos nie pobiera za to oplat i wymienia sie ze znajomymi - to
    jest dozwolony uzytek prywatny
    3. kopia oryginalu - w swietle naszego prawa masz prawo skopiowac kazda
    rzecz - program, DVD, cokolwiek na inny nosnik w celu wykonania kopii
    bezpieczenstwa. mozesz nawet posluzyc sie w tym celu crackami i innymi temu
    podobnymi. Sprzedaz takich kopii juz nie jest legalna

    W takim razie wymiana poczta z ludzmi poznanymi np. na necie (z
    forum ogloszenie) jest legalna - w swietle tego co powiedziales to nie
    pobieram przeciez wtedy oplaty i sa to znajomi (jakby nie bylo) i jest to
    uzytek prywatny, wiec? Czy to oznacza, ze wymiany divxami sa dozwolone?

    Do napisania tego postu sklonil mnie taki przypadek - podobno (wydaje mi sie
    ze to jest jednak prawda, gdyz znam to z relacji kolegi) jeden gosc umowil
    sie na wymiane "z reki do reki" z kims poznanym w necie. Okazalo sie, ze
    byla to osoba podstawiona z Policji. Nie wiem jakie byly dalsze losy tego
    zajscia, szkoda.

    Do mojego watku dodam tylko osobny problem - co myslicie o sumiennosci i
    uczciwosci ludzi, z ktorymi sie wymieniacie? Dajmy na to wypadki, kiedy ktos
    wysyla zamiast cd cos innego, albo w ogole nic. No ale przeciez jest jego
    adres? Ale kto bedzie latal na 2 koniec Polski... Czasem przeciez gosc moze
    podac adres, ktory niedlugo juz bedzie nieaktualny? Jak w takim razie
    zabezpieczyc sie przed nieuczciwoscia ludzi? Czy zdarzylo sie Wam jakos
    "naciac"? Czy moze nie oplaca sie wymieniac od razu, z kimkolwiek?

    Pozdrawiam serdecznie

    Rafal
    ====
    Raf: MOJ_ID_CZYLIjacekraf(malpa)astercity(kropka)net_I_KO
    NIEC, gg 1704865,
    tlen - jacekraf

  • 2. Data: 2002-06-09 20:37:22
    Temat: Re: Divx a prawo
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >zapatrujecie sie na publiczne oglaszanie swoich spisow na takim, dostepnym
    >dla wszystkich forum? Czy to moze byc jakos niebezpieczne?
    Jest możliwość wysyłania tradycyjnej przesyłki bez adresu zwrotnego co
    oczywiście nie chroni delikwenta przed ściganiem przez policję.
> [...]
    >jest taki, gdy ktos nie pobiera za to oplat i wymienia sie ze znajomymi - to
    Wymiana w sensie przekazania jest legalna tak jak można pozbyć się
    starej książki. Nie jest legalne czerpanie korzyści z kopiowania i
    sprzedaży tak uzyskanych egzemplarzy utworów a dozwolony użytek
    dotyczy wyłącznie najbliższych osób i nie obejmuje duplikowania dla
    swobodniejszego korzystania przez wiele osób.
> [...]
    >podobnymi. Sprzedaz takich kopii juz nie jest legalna No tak, kopia jest możliwa
    wyłącznie w celu korzystania z utworu.
> [...]
    >pobieram przeciez wtedy oplaty i sa to znajomi (jakby nie bylo) i jest to
    >uzytek prywatny, wiec? Czy to oznacza, ze wymiany divxami sa
    Nie ma znaczenia czy za pieniądze czy nie o ile nie dochodzi do
    cudownego rozmnożenia.
> [...]
    >byla to osoba podstawiona z Policji. Nie wiem jakie byly dalsze losy tego
    Wątpię. Prowokację można zastosować tylko w wyjątkowych, określonych
    prawem przypadkach.
> [...]
    >zabezpieczyc sie przed nieuczciwoscia ludzi? Czy zdarzylo sie Wam jakos
    >"naciac"? Czy moze nie oplaca sie wymieniac od razu, z kimkolwiek?
    Ci ludzie są tak uczciwi jak działalność, którą prowadzą. W zależności
    od motywacji będą albo nie będą oszukiwali. Korzystanie z Internetu
    nie musi mieć z tym jakiegokolwiek związku choć zdarza się, że ma.

    --
    Wielki Plonk na Ciebie patrzy !

  • 3. Data: 2002-06-09 20:47:55
    Temat: nie pisz w html-u!!!
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

  • 4. Data: 2002-06-09 20:54:24
    Temat: Re: nie pisz w html-u!!!
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sun, 9 Jun 2002 22:47:55 +0200, [ piotr sut ] napisał/napisała:

    "usun_te_cztery_wyrazy" <- a co z kreseczkami ? :>

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 5. Data: 2002-06-09 20:56:59
    Od: "Raf" <j...@a...waw.pl>

    [ciach]

> [...]
    uzyskanych egzemplarzy utworów a dozwolony użytek dotyczy wyłącznie
    najbliższych osób i nie obejmuje duplikowania dla swobodniejszego

    Co oznacza termin "wylacznie najblizszych osob"? Robie kopie i "przekazuje"
    ja osobow z netu (tam poznanym). Kto udowodni mi ze nie sa to dla mnie
    najblizsze osoby? Czy chodzi o pokrewienstwo rodzinne?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2002-06-09 21:09:26
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnag7g67.v8l.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl

    | "usun_te_cztery_wyrazy" <- a co z kreseczkami ? :>

    ke?

    ->piotr

  • 7. Data: 2002-06-09 23:17:45
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sun, 9 Jun 2002 23:09:26 +0200, [ piotr sut ] napisał/napisała:

    > ke?

    pozwol,ze zademonstruje :
    "usun_te_cztery_wyrazy"

    " _ _ _ "

    hihihihihi

  • 8. Data: 2002-06-10 06:05:42
    Od: Rafal Kaczmarczyk <kajo@wytnij_mnie.nowydwor.wroc.pl>

    Witam,

    Dziwaczne kodowanie polskich znakow, html i jeszcze autor podpisac sie nie
    umie.

    *PLONK*

    --
    Kajo

  • 9. Data: 2002-06-10 08:51:52
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Raf" <j...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Mam kilka pytan.
    > Po pierwsze, widze ze wiele osob reklamuje sie z wymiana divx. Ciekawy
    > jestem czy nie boja sie jakis podstawionych ludzi. No bo przeciez jesli

    http://www.vagla.pl/skrypts/piractwo_komputerowe.htm

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 10. Data: 2002-06-10 10:40:34
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnag7oiu.1ad.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    | pozwol,ze zademonstruje :
    | "usun_te_cztery_wyrazy"

    slepy nie jestem, ale co z tego? domyslam sie, ze netykieta zabrania? tylko
    gdzie to jest napisane?

    ->piotr