  • 1. Data: 2002-06-09 13:51:29
    Temat: Odszkodowanie w procesie karnym
    Od: Michal Jacykiewicz <m...@c...pl>

    Około roku temu miała miejsce próba włamania do mojego samochodu. Sprawca
    został zatrzymany na gorącym uczynku. Obecnie zostałem wezwany na rozprawę
    w charakterze świadka. Wiem, że jako pokrzywdzony mogę dochodzić
    odszkodowania. Jak to formalnie zrobić?

  • 2. Data: 2002-06-09 15:39:47
    Temat: Re: Odszkodowanie w procesie karnym
    Od: "Pawel Wierzchołowski" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    Pokrzywdzony moze do czasu rozpoczecia przewodu sadowego na rozprawie glownej
    wytoczyc przeciw oskarzonemu powodztwo cywilne w celu dochodzenia w
    postepowaniu karnym roszczen wynikajacych bezposrednio z popelnienia
    przestepstwa - art. 62 kpk
    Zrob to,albo zaczekaj do uprawomocnienia sie wyroku w sprawie karnej
    i jesli rozstzygniecie bedzie dla Ciebie korzystne zloz powodztwo
    cywilne w sadzie cywilnym, jako ze sad cywilny musi sie oprzec na ustaleniach
    sadu karnego wowczas bedzie Ci latwiej uzyskac odszkodowanie.
    Mozesz tez na koniec postepowania przed sadem karnym zlozyc wniosek o
    orzeczenie srodka karnego w postaci obowiazku naprawienia szkody - art. 46
    § 1 kk. Sad bedzie musial orzec taki srodek karny.
    HAXO