  • 11. Data: 2018-06-30 22:07:47
    Temat: Re: Dentysta z powodu RODO/GDPR żąda numeru PESEL i adresu zamieszkania
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-30 o 21:50, sirapacz pisze:

    > Ponadto w RODO (lub preambule/motywach) jest zapis, że wdrożenie RODO
    > nie może być podstawą do zwiększenia zakresu zbieranych danych.

    I co z tego? Potem się zaczynają dopiero schody i lepiej zgromadzić,
    (dodać ten PESEL dla pewności o kogo chodzi), przetwarzać i zabezpieczać
    niż RODO olać bo wtedy jest się podejrzanym i można dostać karę ;-)
    Głupie NIE?

  • 12. Data: 2018-06-30 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Ponadto w RODO (lub preambule/motywach) jest zapis, że wdrożenie
    > RODO nie może być podstawą do zwiększenia zakresu zbieranych danych.

    Ale moze oni wczesniej tez mieli ten adres i PESEL a teraz tylko papierki
    uzupełniają?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 13. Data: 2018-06-30 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Eee tam - zawsze mozesz uzasadnic swoim interesem prawnym, czyli
    > celem marketingowym :-)

    PESEL celem marketingowym?

    > Ale jest potrzebny na zgodzie, zeby byla potem pewnosc, ze to ta
    > osoba zgode podpisala :-)

    Rozumiem, ze emotikon podkresla ze zartowałes?

    > A jak beda chcieli powiadomic o jakim zdarzeniu - np wycofano lek,
    > ktorego uzywali, czy mogli zarazic pacjenta zoltaczka ?

    To mozna wysłac smsa...
    Albo przetwarzac adres tylko przez krótki czas kiedy mozna podejrzewac,
    ze pacjent bedzie ten lek zażywał po wizycie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 14. Data: 2018-07-02 19:16:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >PESEL celem marketingowym?

    No, jest to jakis argument, ale moze potrafia uzasadnic :-)

    >Rozumiem, ze emotikon podkresla ze zartowałes?

    No nie bardzo.
    "wyrazam zgode na przechowywanie wylacznie moich danych medycznych",
    imie, nazwisko, adres, pesel, podpis - jak sobie wyobrazasz inaczej ?
    :)
    No - adres przy danych podpisujacego wydaje sie nadmiarowy :-)

    >To mozna wysłac smsa...

    A jak zmienisz nr ?

    >Albo przetwarzac adres tylko przez krótki czas kiedy mozna
    >podejrzewac,
    >ze pacjent bedzie ten lek zażywał po wizycie...

    Skutki moga byc opoznione w czasie ... i to nawet sporo ...

    J.

  • 15. Data: 2018-07-02 20:19:43
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <b...@a...email.pl>

    W dniu 2018-06-30 o 13:56, p...@o...pl pisze:
> [...]
    > a poza tym, że to może być 2 pacjentów o tym samym imieniu i nazwisku.
    >
    > Z góry dziękuję za informację zwrotną pe3no.

    jest ustawa o prowadzeniu dokumentacji medycznej

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 16. Data: 2018-07-02 21:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Skutki moga byc opoznione w czasie ... i to nawet sporo ...

    Jakis perzykład?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 17. Data: 2018-07-03 13:16:06
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-06-30, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Rozumiem, ze emotikon podkresla ze zartowałes?

    > To mozna wysłac smsa...
    > Albo przetwarzac adres tylko przez krótki czas kiedy mozna podejrzewac,
    > ze pacjent bedzie ten lek zażywał po wizycie...

    Tymczasem ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta przewiduje okresy
    obowiązkowego
    przechowywania dokumentacji medycznej wynoszące przykładowo:

    20) lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu -
    zasada ogólna,
    22) lata - w zakresie dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku
    życia,
    30) lat - w przypadku gdy dane są niezbędne do monitorowania losów krwi i jej
    składników lub
    też gdy nastąpił zgon pacjenta na skutek uszkodzenia ciała (w takim przypadku
    okres
    liczony jest od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon).

    Więc RODO sobie można podetrzeć, skoro mają obowiązek przechowywać.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com