    From: "wiatrak" <w...@y...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Darowizna mieszkania.
    Date: Tue, 20 Nov 2007 12:53:35 +0100

    Mieszkam w tej chwili z ojcem w jednym mieszkaniu, jestem też w nim
    zameldowany. Ojciec chce za życia podarować mi notarialnie to mieszkanie.
    Myślimy o darowiźnie z umową dożywocia, służebności, czy jak się to nazywa.
    (wybaczcie, jestem laikiem). Podobno można taką klauzulę zawrzeć albo w
    akcie notarialnym, albo w księdze wieczystej. Tak poinformowano mnie w
    notariacie. Jakie róznice wynikają na przyszłość w jednym i drugim
    przypadku? ( akt notarialny, lub księga wieczysta) I jeszcze jedno. Czy w
    przypadku takiej umowy dożywocia mogę sprzedać lub zamienić to mieszkanie
    jeszcze za życia ojca, oczywiście za jego zgodą?

    nieświadomy