  • 1. Data: 2003-11-24 13:42:20
    Temat: Darowizna dla rodziny zastepczej
    Od: piotrek77 <p...@f...onet.pl>

    Witam

    Jestem wraz z zona rodzina zastepcza dla dzieci niespokrewnionych. I
    planujemy w najblizszym czasie przyjac pod swoj dom jeszcze dwojke
    rodzenstwa z domu dziecka.

    A problem mam nastepujacy:
    Wyobrazmy sobie, ze znalazl sie prywatny sponsor ktory chetnie zafunduje
    wczasy dla "moich" dzieci ale oczywiscie chcialby to w jakies koszty
    wrzucic. Co ja musze zrobic aby moc wystawis jakis dokument? Rodzina
    zastepcza nie jest jakim tworem typu dzialalnosc gospodarcza. Dodatkowo
    chcialbym aby incydentalni ofiarodawcy mogli przeslac dowolna kwote na
    konto banmkowe.

    Czy musze zarejestrowac jakas firme lub cos w tym rodzaju
    (stowarzyszenie, fundacje...)?

    A jak bedzie z tego typu darowiznami w swietle przepisow US? Bede musial
    od tego zaplacic jakies podatki itp?

    pozdrawiam

    piotrek77