  • 1. Data: 2003-11-24 13:18:58
    Temat: Spolka cywilna a ZUS
    Od: "KF" <k...@g...pl>

    Witam, mam nastepujacy problem:

    Swego czasu powstala spolka cywila - to znaczy zalozylem d.g.
    moj kolega rowniez i powiazalismy to umowa spolki cywilnej.
    Po pewnym czasie spolka zostala rozwiazana, ja zawiesilem dg, moj wspolnik
    prowadzil biznes dalej...
    Po pewnym czasie otrzymalem wezwanie do zaplaty z ZUSu za nieoplaconą moją
    czesc skladek, zapewniany przez urzednika zus ze splace skoro dostalem
    informacje tylko o swojej czesci, to nzasptilo rodzielenie na czesc moja i
    wspolnika, dogaduje sie z zusem i splacam naleznosc w przeciagu paru
    miesiecy.
    Co sie jednak dzieje? Otoz ZUS dochodzi do wniosku ze skoro ja tak szybko
    splacilem
    swoja naleznosc to obciazy mnie rowniez nieplaconymi skladkami bylego
    wspolnika, mimo tego ze wezwanie do zaplaty dotyczylo tylko scisle
    okreslonej, (mojej) kwoty a od czesci wspolnika caly czas sa naliczane
    odsetki :|

    Pytania sa wiec oczywiste:
    1. Czy wspolnicy spolki cywilnej rowniez wobec ZUS'u odpowidaja wspolnie ?
    2. Czy mozna jakos walczyc z tym powolujac sie na wczesniejszza informacje o
    koniecznosci spalty tylko kwoty X, przez caly okres splaty nei dostalem od
    ZUS'u najmniejszej nawet informacji ze jest do spalty cos ponadto....

    Pozdrawiam i z gory dziekuje
    Krzysztof