  • 1. Data: 2005-11-29 12:55:58
    Temat: Darmowe konto email - czy to jest zgodne z prawem...
    Od: "Friend" <n...@z...pl>

    Witam
    Jakiś miesiąc temu załozyłem darmowe konto internetowe na stronie
    www.onet.pl

    Dzisiaj otrzymałem dziwną fakturę z firmy AGNAT.pl (kopia ponizej)

    Faktura jest na nieistniejące dane i osobę/firme(kupujący).

    Na początku myslałem ze to jakaś pomyłka lub ktos podszył się pod moje
    konto email.
    Wysłałem zapytanie do firmy AGNAT z prsbą o wyjasnienie i dostałem taką
    krotką odpowiedz:

    "Witam
    To konto jest darmowe i jesli kliknie Pan w link fakturki, spojrzy Pan
    ze jest ona oplacona. Co do danych adresowych, prosze o podanie
    poprawnych danych, które zmienimy u nas w systemie."

    Czy wysyłanie takich listow z fakturą z błędnymi danymi sugerujące
    konieczność zapłacenia "czegoś" jest zgodne z prawem ? ( i dodatkowo
    podania swoich danych adresowych)

    Wg mnie to juz nie jest tylko zwykły spam tylko proba wyłudzenia
    pieniędzy i danych osobowych.

    Oczywiscie konto zakładałem jako 100% darmowe a nie z darmowym okresem
    testowym. Nigdy nic nie kupowałem w AGNAT itp...

    Pozdrawiam
    GM

    Witamy w AGNAT!

    Nazwa: Barbara Dolińska Firma UNIVERSUM B. Dolińska
    Adres: Głogoczów 208
    Miasto: 32-444 Głogoczów
    NIP: 634-167-88-64
    Email: u...@a...pl

    Szanowni Państwo!

    Uprzejmie dziękujemy za wspólnie spędzony poprzedni okres abonametowy.

    Nasz system bilingowy wykrył iż Państwa aktywacja zbliża się do końca
    okresu abonamentowego, w związku z czym wystawiliśmy Państwu fakturę
    proforma nr 3936/11/05/PF/A, opiewającą na kwotę 58.56 PLN
    brutto, której termin płatności upływa dnia 2005-12-09.

    Aby zapoznać się ze szczegółami faktury proszę udać się pod poniższy
    adres:

    https://ssl.agnat.pl/admin/si?i=21079&p=195c77ab9ba6
    944f094ba5c546d301ca
    (szyfrowane, bezpieczne połączenie SSL)

    Prosimy dokładnie sprawdzić znajdujące się na powyższym dokumencie dane.
    W przypadku gdy dokument wymaga korekty, należy poprawić swoje dane w
    bazie
    AGNAT (www.agnat.pl/admin a następnie zakładka 'moje dane'->'płatnik')
    oraz przesłać stosowną informację na adres
    <k...@h...agnat.pl>.

    Prosimy o dokonanie płatnosci przelewem na nasz rachunek bankowy do dnia
    2005-12-09.

    Nazwa rachunku: Agnat sp. z o.o.
    Bank Zachodni WBK S.A.
    Nr rachunku: 29 1090 1072 0000 0001 0337 9967
    Tytuł przelewu: universum opłata za 3936/11/05/PF/A

    W wypadku jakichkolwiek wątpliwości lub nieścisłości prosimy o kontakt z
    pozostającym do Państwa dyspozycji Działem Księgowości
    <k...@h...agnat.pl>

    --

    serdecznie pozdrawiam,

    Karolina Bąkowska, Dział Rozliczeń BOK Agnat Sp. z o.o.
    tel. 052 366 77 30 <r...@h...agnat.pl>

  • 2. Data: 2005-11-29 13:10:15
    Temat: Re: Darmowe konto email - czy to jest zgodne z prawem...
    Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

    Użytkownik "Friend" <n...@z...pl> napisał w wiadomości

    [...]

> [...]
    > ze jest ona oplacona. Co do danych adresowych, prosze o podanie
    > poprawnych danych, które zmienimy u nas w systemie."

    Wystawili fakturkę ? Fakturka opłacona ? No to wypadałoby zapytać urzędu
    skarbowego, czy stosowny podatek na konto urzedu wpłynął z racji tej
    transakcji :)

    Na post po zbóju zaprosił
    P.D.

  • 3. Data: 2005-11-29 13:48:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wystawili fakturkę ? Fakturka opłacona ? No to wypadałoby zapytać urzędu
    > skarbowego, czy stosowny podatek na konto urzedu wpłynął z racji tej
    > transakcji :)

    i policje

    bo proba dokonania oszustwa
    "Prosimy o dokonanie płatnosci przelewem na nasz rachunek bankowy do dnia
    2005-12-09." Chyba ze przy okazji cos tam podpisal.

  • 4. Data: 2005-11-29 14:00:20
    Od: "asik" <a...@t...pl>

    Bardzo to dziwne a czy to nie jest faktura pro-forma przypadkiem?

    Asia

  • 5. Data: 2005-11-29 14:22:45
    Od: "Friend" <n...@z...pl>

    > Bardzo to dziwne a czy to nie jest faktura pro-forma przypadkiem?
    >
    > Asia

    Tak to jest faktura proforma ...

    GM

  • 6. Data: 2005-11-29 15:25:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Friend" <n...@z...pl> napisał w wiadomości

    Dziwne. Bardzo dziwne. Żeby czasem po roku sobie nie przypomnieli.
    Generalnie zaczął bym od drążenia tematu skąd firma AGNAT.pl weszła w
    posiadanie Twoich danych osobowych pisząc posta do ONET-u maila z
    zapytanie. Mam również darmowe konto na ONET-cie i nie otrzymuję ani
    żadnych dziwnych faktur. To wskazuje na to, iż w Twoim wypadku coś źle
    zadziałało, albo też że otrzymam taką fakturę niebawem co by mi się
    bardzo nie podobało.

  • 7. Data: 2005-11-29 15:47:04
    Od: "Friend" <n...@z...pl>

> [...]
    > żadnych dziwnych faktur. To wskazuje na to, iż w Twoim wypadku coś źle
    > zadziałało, albo też że otrzymam taką fakturę niebawem co by mi się

    Własnie faktura nie jest na moje dane osobowe (przy rejestracji
    darmowego konta pocztowego nie podawałem zadnych danych), jedyne co się
    zgadza na fakturze to moj adres email i dane firmy sprzedającej.

    Bardziej zdziwiła mnie odpowiedz AGNAT bo myslałem ze to pomyłka w ich
    bazach adresowych a oni zamiast to skorygować to proszą mnie o zmianę
    danych poprzez panel administracyjny na ich stronie (na ktory nawet nie
    próbuje wejsc zeby mnie nie posądzono o coś)

    Nadal nie wiem czy to zwykła pomyłka ale jakos nie widzi mi się
    otrzymywanie kolejnych faktur...

    GM

  • 8. Data: 2005-11-29 16:11:44
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Friend wrote:

    > Własnie faktura nie jest na moje dane osobowe (przy rejestracji
    > darmowego konta pocztowego nie podawałem zadnych danych), jedyne co się
    > zgadza na fakturze to moj adres email i dane firmy sprzedającej.

    Bwachachacha :) Odpisac im grzecznie acz stanowczo, ze nikt taki tutaj
    niczego nie zamawial i do widzenia a jak jeszcze raz przysla to zglosisz
    probe wyludzenia na policje.

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 9. Data: 2005-11-29 19:13:07
    Od: Parasit Hendersson <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Nov 2005 13:55:58 +0100, Friend napisał(a):

> [...]
    >
    > Dzisiaj otrzymałem dziwną fakturę z firmy AGNAT.pl (kopia ponizej)
    >
    > Faktura jest na nieistniejące dane i osobę/firme(kupujący).
    <ciach>

    Jak dla mnie to jest zwykły spam. Zwłaszcza że nigdzie nie jest napisane że
    firma Agnat ma cokolwiek wspólnego z onetem.
    Jeśli nic od nich nie kupowałeś, nie zawiera Twoich danych, zignoruj.
    Polecam przede wszystkim skontaktować się z administratorem Onetu i tam
    wyjaśnić tą sprawę, zwłaszcza jeśli to naciągacze psujący opinię onetowi.
    Mam konto na onecie już ładnych parę lat (7-9 ??? nie pamiętam) i każdy
    list z onetu był odpowiednio podpisywany i z linkiem do strony gdzie można
    potwierdzić wiadomość. A to IMHO jest zwykła ściema.

    Pozdrawiam
    Bartosz Bubak
    --
    Mimo upływu lat ciągle wiele spraw można załatwic na zasadzie:
    - Ja służbowo, na statek.

  • 10. Data: 2005-11-29 20:21:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Friend" <n...@z...pl> napisał w wiadomości

    Teraz mi zaświtało. A może to błąd w ich bazie dotyczący adresu
    mailowego. Ktoś źle wpisał adres i oni wysłali fakturę omyłkowo na
    Twój adres. Odpisałeś, że się dane nie zgadzają, więc ktoś pomyślał,
    że po prostu jest jakiś błąd w danych i do głowy mu nie przyszło, że
    mail poszedł do przypadkowej osoby. Z kolei pewnie sam dłużnik im
    wpłacił pieniądze na podstawie umowy nie czekając na fakturę i stąd
    faktura zapłacona. Może wyślij im jeszcze raz maila z prośbą o
    wyjaśnienie czego owa faktura dotyczy, bo Ty im nic nie zlecałeś.