  • 1. Data: 2005-11-29 10:42:02
    Temat: podatki we wspólnocie mieszkaniowej
    Od: "magi" <m...@w...net>

    Mam pytanko, moja mama mieszka w bloku stanowiącym wpsolnotę, od lat nastu
    płaciła podatek od gruntu raz w roku, kilka lat temu przysłali jej jeszcze
    naliczony drugi podatek od nieruchomości, który płaci w 4 ratach w roku
    jak tam byłam sie pytac co to takiego i czemu wczesniej nic takiego sie
    nieplaciło to oni twierdza ze przez ich niedopatrzenie, ale mija kolejny rok
    a mama jest jedyna osoba w bloku która oprócz gruntu płaci coś takiego, jak
    to jest z tym podatkiem od nieruchomości co to za wynalazek i czy mama musi
    go płacic

    dzieki za info
    magi

  • 2. Data: 2005-11-29 12:18:48
    Temat: Re: podatki we wspólnocie mieszkaniowej
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tak, ale szczęsliwie dla lokali mieszkalnych jest podatek od nieruchomosci zwykle
    znikomy.
    JaC

  • 3. Data: 2005-11-29 12:19:24
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dmhb9r$8vc$1@news.wp.pl>, magi wrote:
> [...]
    > jak tam byłam sie pytac co to takiego i czemu wczesniej nic takiego sie
    > nieplaciło to oni twierdza ze przez ich niedopatrzenie,

    Bo oba (albo któryś z tych podatków, nie pamiętam dokładnie) płaci się
    bez wezwania do zapłaty. Najlepiej wrzuć to w google.

    Renata

  • 4. Data: 2005-11-29 13:43:43
    Od: Andrew <a...@p...onet.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Bo oba (albo któryś z tych podatków, nie pamiętam dokładnie) płaci się
    > bez wezwania do zapłaty. Najlepiej wrzuć to w google.
    >
    > Renata
    Bez wezwania płaci się nie podatek tylko opłatę z tytułu wieczystego
    użytkowania gruntu (do 31 marca). Podatek od nieruchomosci płaci sie w 4
    ratach a jego wysokość jest dorocznie przez rade gminy ustalana
    Andrew

  • 5. Data: 2005-11-29 14:45:26
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dmhlve$c4u$1@atlantis.news.tpi.pl>, Andrew wrote:

    > Bez wezwania płaci się nie podatek tylko opłatę z tytułu wieczystego
    > użytkowania gruntu (do 31 marca). Podatek od nieruchomosci płaci sie w 4
    > ratach a jego wysokość jest dorocznie przez rade gminy ustalana

    Mogło mi się pomerdać. Płacę/płaciłam wszystkie: i od gruntu i od
    nieruchomości i za użytkowanie i pamiętam, że jedno z tych jest
    strasznie męczące, bo nie przysyłają kwitka, tylko trzeba samemu
    pamiętać.

    Renata

  • 6. Data: 2005-11-29 18:39:49
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Bardzo się mylisz, wymiar podatku od nieruchomości musi byc skutecznie doręczony.
    Natomiast bez osobnego wezwania do zapłaty wnosisz roczne opłaty za dzierzawe
    wieczysta gruntu.
    JaC

  • 7. Data: 2005-11-29 18:43:40
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Najgłupsze jest to, że np. w W-wie zajmuja się tym inne komórki organizacyjne urzędów
    i jedna Cię ściga za przykładowo 7
    zł 50 gr, a druga za 13 zł 71 gr rocznie
    Koszty korespondencji (w tym opłaty za zwrot nieodebranych listów poleconych) są IMHO
    porównywalne z wpływami z podatku
    od nieruchomosci mieszkalnych.
    W niektórych urzędach pracownicy sami (zamiast P.P.U.P. Poczty Polskiej) roznosza
    wymiary, za opłata oczywiście, ale
    taniej, niz monopolistyczne przesiębiorstwo zatrudniajace listonoszy...
    JaC

  • 8. Data: 2005-11-29 23:29:26
    Od: "Mariusz" <m...@o...pl>

    Mam to samo co roku w kwietniu !!!!
    Przychodzi upomnienie dlaczego nie zapłacone !

    Dzwonie o co chodzi przeciez w styczniu cos płaciłem... ?!?
    Ale to od gruntu no i odsetki... Jak sie kwota nie zmieni to nic nie
    przysyłają... ;-(

    Pozdrawiam
    Mariusz
    ----
    Auto Szyby K.R.Glass Maria Koberska
    Ponad 8000 szyb samochodowych, profesjonalny montaż, atrakcyjne ceny,
    wysyłka szyb firma kurierska. - zapraszamy!
    http://www.szybykoberski.pl