    From: "Friend" <n...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Darmowe konto email - czy to jest zgodne z prawem...
    Date: Tue, 29 Nov 2005 13:55:58 +0100

    Witam
    Jakiś miesiąc temu załozyłem darmowe konto internetowe na stronie
    www.onet.pl

    Dzisiaj otrzymałem dziwną fakturę z firmy AGNAT.pl (kopia ponizej)

    Faktura jest na nieistniejące dane i osobę/firme(kupujący).

    Na początku myslałem ze to jakaś pomyłka lub ktos podszył się pod moje
    konto email.
    Wysłałem zapytanie do firmy AGNAT z prsbą o wyjasnienie i dostałem taką
    krotką odpowiedz:

    "Witam
    To konto jest darmowe i jesli kliknie Pan w link fakturki, spojrzy Pan
    ze jest ona oplacona. Co do danych adresowych, prosze o podanie
    poprawnych danych, które zmienimy u nas w systemie."

    Czy wysyłanie takich listow z fakturą z błędnymi danymi sugerujące
    konieczność zapłacenia "czegoś" jest zgodne z prawem ? ( i dodatkowo
    podania swoich danych adresowych)

    Wg mnie to juz nie jest tylko zwykły spam tylko proba wyłudzenia
    pieniędzy i danych osobowych.

    Oczywiscie konto zakładałem jako 100% darmowe a nie z darmowym okresem
    testowym. Nigdy nic nie kupowałem w AGNAT itp...

    Pozdrawiam
    GM

    Witamy w AGNAT!

    Nazwa: Barbara Dolińska Firma UNIVERSUM B. Dolińska
    Adres: Głogoczów 208
    Miasto: 32-444 Głogoczów
    NIP: 634-167-88-64
    Email: u...@a...pl

    Szanowni Państwo!

    Uprzejmie dziękujemy za wspólnie spędzony poprzedni okres abonametowy.

    Nasz system bilingowy wykrył iż Państwa aktywacja zbliża się do końca
    okresu abonamentowego, w związku z czym wystawiliśmy Państwu fakturę
    proforma nr 3936/11/05/PF/A, opiewającą na kwotę 58.56 PLN
    brutto, której termin płatności upływa dnia 2005-12-09.

    Aby zapoznać się ze szczegółami faktury proszę udać się pod poniższy
    adres:

    https://ssl.agnat.pl/admin/si?i=21079&p=195c77ab9ba6
    944f094ba5c546d301ca
    (szyfrowane, bezpieczne połączenie SSL)

    Prosimy dokładnie sprawdzić znajdujące się na powyższym dokumencie dane.
    W przypadku gdy dokument wymaga korekty, należy poprawić swoje dane w
    bazie
    AGNAT (www.agnat.pl/admin a następnie zakładka 'moje dane'->'płatnik')
    oraz przesłać stosowną informację na adres
    <k...@h...agnat.pl>.

    Prosimy o dokonanie płatnosci przelewem na nasz rachunek bankowy do dnia
    2005-12-09.

    Nazwa rachunku: Agnat sp. z o.o.
    Bank Zachodni WBK S.A.
    Nr rachunku: 29 1090 1072 0000 0001 0337 9967
    Tytuł przelewu: universum opłata za 3936/11/05/PF/A

    W wypadku jakichkolwiek wątpliwości lub nieścisłości prosimy o kontakt z
    pozostającym do Państwa dyspozycji Działem Księgowości
    <k...@h...agnat.pl>

    --

    serdecznie pozdrawiam,

    Karolina Bąkowska, Dział Rozliczeń BOK Agnat Sp. z o.o.
    tel. 052 366 77 30 <r...@h...agnat.pl>