  • 1. Data: 2003-05-09 08:49:45
    Temat: Czytanie cudzych maili....
    Od: "Władysław Bodzek" <w...@p...onet.pl>

    Mam taka historie:

    Haslo do konta pocztowego zostalo zebrane przez sniffera, po czym poczta
    była sprawdzana przez osobe trzecia systematycznie. Niestety to sie wydalo i
    sprawa jest aktualnie w prokuraturze. Dowodow na te osobe trzecia jest
    mnostwo: logi (IP logowan na serwerze), swiadkowie (ktorym nieopatrznie sie
    wygadano). Przez skrzynke przewinelo sie mnostwo spamu, lancuszkow szczescia
    i ogolnie mowiac niewiele ciekawych maili, z wyjatkiem jednego osobistego
    :D. Nie zostalo to przeciw niej wykorzystane, praktycznie nic poza
    przeczytaniem tych wiadomosci przez te osobe trzecia. Prawowita wlascicielka
    niedlugo konczy 18 lat.

    I moje pytanie:
    Co za to grozi i w ogole co myslicie na ten temat, jak sprawa sie moze
    rozwijac z punktu widzenia prawniczego?

    Wladek

    P.S. I co to to nie ja ;-)

  • 2. Data: 2003-05-09 12:52:56
    Temat: Re: Czytanie cudzych maili....
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Władysław Bodzek" wrote:
    [..]
    > Co za to grozi i w ogole co myslicie na ten temat, jak sprawa sie moze
    > rozwijac z punktu widzenia prawniczego?

    Jak wnioskodawca ściagania nie będzie uparty i nie będzie nękał prokuratury
    to oleją całą sprawę.
    Niejaki Artur Sokołowski, administrator jasien.net, chełpił się publikacją
    listów pochodzących z włamania na konto pocztowe interii i... nadal chodzi
    nie niepokojony zbytnio przez prokuratora.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-05-09 13:34:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kodeks karny:

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w §
    1 lub 2 ujawnia innej osobie.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    A w praktyce, jeśli nic wielkiego z tego tytułu nie wyniknęło, to pewnie
    warunkowe umożenie.

  • 4. Data: 2003-05-09 15:29:43
    Temat: Fwd: Re: Czytanie cudzych maili....
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in

> [...]
    > publikacją listów pochodzących z włamania na konto pocztowe
    > interii i... nadal chodzi nie niepokojony zbytnio przez

    taaa jasne :) o ile pamietam to
    1. mocno przekreciles fakty
    2. sam wyludzales pieniadze na przesluchaniach do niby-filmow (ale to
    tak przy okazji ;)

    FUT warning ( alt.fan.arnold.buzdygan )

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 5. Data: 2003-05-09 18:44:29
    Od: Artur <a...@j...net>

    Niejaki Arnold Buzdygan (z Wrocławia), osoba znana szeroko jako
    pieniacz, troll oraz szef podejrzanej firemki zajmujacej wyłudzaniem
    pieniędzy przy pomocy platnych castingów do produkcji filmowych, ktore
    nigdy nie miały miejsca, smie twierdzic, ze prokuratura i policja nie
    mialy racji umarzajac postepowanie w sprawie (a nie przeciwko) z jego
    falszywego donosu.
    Widze, ze popelniono wielki blad nie scigajac tego czlowieka za
    skladanie falszywych oskarzen.
    A.

  • 6. Data: 2003-05-09 19:59:31
    Temat: Odp: Czytanie cudzych maili....
    Od: "Władysław Bodzek" <w...@p...onet.pl>

    > A w praktyce, jeśli nic wielkiego z tego tytułu nie wyniknęło, to pewnie
    > warunkowe umożenie.
    Nic wielkiego nie wyniklo :-), a wlasciwie to nic nie wyniklo...
    Moje pytanka dodatkowe w takim razie:
    1. Co to jest "warunkowe umozenie" - tzn bez grzywny, zawiasow itp tak?
    2. Czy moga najechac np na chate i skonfiskowac kompa do przegladu, ew.
    jakie jest tego prawdopodobienstwo?

    Wladek

  • 7. Data: 2003-05-09 20:11:05
    Temat: Re: Odp: Czytanie cudzych maili....
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Władysław Bodzek wrote:
    > 1. Co to jest "warunkowe umozenie" - tzn bez grzywny, zawiasow itp tak?

    Uznaje się, że popełniono przestępstwo i na okres próby (do dwóch lat)
    umarza się postępowanie. Grzywny nie ma, ale może być świadczenie
    pieniężne na cel społeczny, do wysokości trzech minimalnych wynagrodzeń.
    Jak nie narozrabiasz w czasie próby, to po jej upływie sprawy jakby nie
    było ;)

    KG

  • 8. Data: 2003-05-09 20:32:17
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Artur <a...@j...net> wrote in
    03.jasien.net

> [...]
    > donosu. Widze, ze popelniono wielki blad nie scigajac tego
    > czlowieka za skladanie falszywych oskarzen.

    wiecej o tej barwnej postaci oszusta-pieniacza - w archiwum grupy
    alt.fan.arnold.buzdygan :)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 9. Data: 2003-05-09 20:48:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | 2. Czy moga najechac np na chate i skonfiskowac kompa do przegladu, ew.
    | jakie jest tego prawdopodobienstwo?

    50 : 50. Wzrasta wydatnie, gdyby ujawniono, że to właśnie z tego prywatnego
    kompa gość to robił. Mogą zabrać komp na stałe, by gość się dwa razy
    zastanowił na drugi raz (przepadek narzędzia służącego do popełnienia
    przestępstwa).