  • 1. Data: 2003-05-09 09:12:43
    Temat: Flaga Polski na domu
    Od: "marek" <b...@p...fm>

    Witam,

    Mam takie pytanie: Czy moge powiesic sobie flage Polski na prywatnym domu
    stojacym na prywatnej posesji? Jak prawo trktuje w tej sprawie?

    Pozdrawiam!!

  • 2. Data: 2003-05-09 09:50:36
    Temat: Re: Flaga Polski na domu
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Jak jest święto państwowe to nawet powinienes:) flage wywiesić.
    inna sprawa jak ma wisiec cały rok. Jako flaga narodowa podlega ona
    szczególnej ochronie. I wieszanie jej sobie "ot tak" to jest to co najmniej
    wykroczenie....z tym że nie jestem w stanie podac odpowiednich §. Moze ktos
    inny?

    pozdrawiam
    Radek

  • 3. Data: 2003-05-09 09:56:09
    Od: "marek" <b...@p...fm>

    On Fri, 09 May 2003 11:50:36 +0200, Milamber wrote:

> [...]
    > wykroczenie....z tym że nie jestem w stanie podac odpowiednich §. Moze ktos

    Wlasnie - wiec czy moze ona wisiec sobie caly rok czy nie??

    moze ktos jeszcze pomoze?

    Pozdrawiam!!

  • 4. Data: 2003-05-09 10:43:34
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > Wlasnie - wiec czy moze ona wisiec sobie caly rok czy nie??

    Poszukaj w archiwum, kiedys juz to bylo. Polska to taki dziwny kraj gdzie
    mozesz wywieszac flagi wszystkich krajów oprócz polskiej ( poza swietami
    panstowymi ) :|

    Sebasto

  • 5. Data: 2003-05-09 12:13:37
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Sebasto" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poszukaj w archiwum, kiedys juz to bylo. Polska to taki dziwny kraj gdzie
    > mozesz wywieszac flagi wszystkich krajów oprócz polskiej ( poza swietami
    > panstowymi ) :|

    Tak, mój kumpel, który jest na bakier ze starymi SB-kami usadowionymi
    obecnie na ciepłych posadkach w Policji miał sprawę z tego tytułu, że przy
    budynku swojej firmy (samochodej) miał ładne, duże polskie flagi. Po
    artykułach w prasie i także w TV, dali mu spokój, ale jak ktoś chce ci
    narobić kłopotów to ci narobi.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-05-09 13:27:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Polecam lekturę USTAWY z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie
    Rzeczypospolitej Polskiej. Tak opisano przypadki, w których dopuszczalne
    jest wywieszenie flagi. Przy końcu art. 15-16 normują, że w innych wypadkach
    można używać tylko, gdy przepis szczególny tak stanowi.

    Inna sprawa, że nie znalazłem przepisu karnego do tego zakazu. Ale pewnie
    gdzieś jest.

  • 7. Data: 2003-05-10 01:15:53
    Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl>

    MOŻESZ.

  • 8. Data: 2003-05-11 09:27:59
    Od: Sly <s...@p...onet.pl>

    Tako rzecze: Sebasto:

    > mozesz wywieszac flagi wszystkich krajów oprócz polskiej ( poza swietami
    > panstowymi ) :|

    Skoro tak wystarczy, ze powiesisz flage jednego z krajow posiadajacych
    taka sama flage jak Polska i po sprawie :-)

    sylwek

  • 9. Data: 2003-05-11 10:55:57
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sly wrote:
    > Skoro tak wystarczy, ze powiesisz flage jednego z krajow posiadajacych
    > taka sama flage jak Polska i po sprawie :-)

    a znasz takie?

    KG

  • 10. Data: 2003-05-11 12:09:01
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a znasz takie?

    Zawsze sie moze tlumaczyc, ze powiesił odwrotnie :-)

    Karol