  • 1. Data: 2003-05-09 06:31:29
    Temat: Spadek a podatek
    Od: "K. W." <i...@w...pl>

    Witam.

    Oto opis sytuacji:
    Rok wstecz (3 maja) zmarł mi ojciec, pozostawiając po sobie gospodarstwo
    rolne wraz z zabudowaniami (dom plus budynki gospodarcze). W wrześniu 2002
    odbyła się sprawa o przyjęcie spadku (spadkobiercami są trzy osoby z
    najbliższej rodziny). W listopadzie sąd uprawomocnił postanowienie o
    przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza w częściach równych przez te
    osoby (jedną z nich jestem ja).
    Moje pytanie dotyczy podatku od spadku- czy muszę go zapłacić? W jakiej
    wysokości, od czego?
    Dodam jeszcze że z chwilą przyjęcia spadku nie byłem posiadaczem żadnej
    nieruchomości, natomoast 5 maja br zakupiłem mieszkanie....

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam, KW

  • 2. Data: 2003-05-12 06:08:00
    Temat: Re: Spadek a podatek